Kawasaki Z750R 2011
- Publikovno: 26.11.2010
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kawasaki je tak trochu rebelem mezi japonskou čtyřkou výrobců motocyklů. Nicméně to není vůbec na škodu, naopak, právě tato pozice jí svědčí a nový model Z750R je toho důkazem.
Z750 a „R“ k tomu navíc. Komu není cizí motoristické názvosloví tomu zcela jistě dojde, že se v tomto označení neskrývá zkratka „Replay“, nýbrž půjde o nabroušenější verzi oproti předchozímu modelu. Každý majitel staršího „Zeda“ také potvrdí fakt o slabších brzdách a tlumičích. Ale i přes tento handicap si Z750 vybudovala slušné renomé a v hitparádě prodejnosti obsazovala první místa ve své třídě.
Co nám tedy naservíruje nová Z750R? Už jsme nastínili dřívější problémy s podvozkem, a na ten se právě u Kawasaki nejvíc zaměřili a doslova přitvrdili jeho konstrukci do sportovnější charakteristiky. Přední obrácenou vidlici si Z750R vypůjčila od svého silnějšího sourozence Z1000. V praxi to znamená možnost nastavení tvrdosti tlumení. Modernizovaná zadní vidlice je doplněna o plně nastavitelný tlumič Uni-Trak s náplní dusíku a to vše naznačuje větší pocit jistoty a stability v zatáčkách a obzvláště na nerovném povrchu, což není v našich podmínkách ojedinělá záležitost. Samozřejmě že k vypiplanějšímu podvozku patří i výkonnější brzdy. Přední kotouče přibraly na tloušťce z 4,5mm na 6mm a když k tomu přidáme vylepšené čtyřpístkové třmeny vychází nám jasná přímá úměra lepšího brzdného účinku. Zadní jednoduchá brzda dostala do útrob třmenu menší pístek, a tak by měla přiostřit svůj brzdný nástup. Možnost pořídit si verzi s ABS se dnes stává už samozřejmostí.
Motorová jednotka zůstala na svém „starém“ objemu 749 ccm a výkonem 106 koní pohání i nezměněnou šestistupňová převodovku. Nebojím se říct, že po vzhledové stránce patří motocykly Kawasaki k těm nejatraktivnějším ze světové produkce k čemuž určitě pomáhá povedený a neotřelý design a větší dávka rebelie. Z750R není výjimkou. Jsou zde pořád základní rysy předchozího modelu, ovšem přibylo více ostrých hran a s tím i agresivnější vzhled. Patrnější je ostřeji řezaná přední maska, tvary blinkrů a boční kryt motoru také ladí do výraznější linky Z750R. Spousta dalších detailů potom už jen dolaďuje osobitý střih nové Kawasaki Z750R, což ostatně dokážete snadno posoudit z přiložené fotogalerie.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.11.2010
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Juan Martinez: Pro Valentina Rossiho se vyrobilo sedm různých Ducati za dva roky
- dnes - Lorenzo Dalla Porta pojede s Ducati CIV
- včera - Aktuálně z MS-SSP 300
- včera - Lorenzo Baldassarri pojede 2025 MotoE
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl