Reklama

Honda CB125F 2026: s novým displejem

Pro někoho to může být tak trochu obyčejná motorka, svým jednoduchým designem se v davu ostatních snadno ztratí, ale překvapí vás svojí nízkou hmotností, příjemnými jízdními vlastnostmi a zejména velmi nízkou spotřebou. Ostatně tento benefit ji provází už od jejího prvotního uvedení na scénu.

Ostatně úplně poprvé se model Honda CB125F objevil v nabídce Hondy v roce 2015. Už tenkrát cílila zejména na mladé, začínající jezdce, a stejně tak tomu bylo i v roce 2021, kdy se na trhu objevila druhá generace CB125F. Ta byla nejen lehčí, ale do výbavy se jí dostalo zcela nového motoru eSP, který překvapil svou nízkou spotřebou paliva. Další drobné úpravy se jí dostalo v roce 2024, ale jednalo se spíše o kosmetické úpravy vzhledu.

1 Honda CB125F 2026 (3)1 Honda CB125F 2026 (5)

To zásadnější změny se jí dostává až nyní, a to nejen technické, ale i kosmetické. Má zcela novou přední masku, která je oproti předchozímu modelu menší a nový je také LED světlomet. Stejnou technologii má také zadní světlo. Zcela nový je 4,2palcový barevný TFT displej nahrazující klasický LCD budík. Ovládá se směrovými tlačítky na levém řídítku a je možno jej propojit s chytrým telefonem díky konektivitě Honda RoadSync. Tím se vám rozšíří možnosti o navigace, nebo ovládání telefonu. Nový je také USB-C port umístěný pod displejem.

Pohonnou jednotkou je i nadále vzduchem chlazený jednoválcový eSP motor o zdvihovém objemu 124 ccm s výkonem 8 kW při 7500 otáčkách a maximálním točivým momentem 10,9 Nm při 6000 otáčkách. Nově mu však přibyla stop-start funkce Idling Stop, kterou můžete znát u skútrů této japonské značky. Ovšem model CB125F je vůbec první motocykl s manuálním řazením, který bude touto funkcí vybavený. Elektronicky řízená funkce vypíná motor při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni, ale pouze v případě, že držíte zmáčknutou spojkovou páčku. Po jejím opětovném uvolnění motor znovu naskočí.

1 Honda CB125F 2026 (11)1 Honda CB125F 2026 (8)

Nemusíte mít obavy, stejně tak, jako je tomu u skútrů, tak i u tohoto CéBéčka budete moci funkci Idling Stop stiskem jednoho tlačítka deaktivovat. Ovšem výrobce uvádí, že s touto zapnutou funkcí vám klesne spotřeba na 1,5 litrů paliva na 100 kilometrů. Což by vám mělo při 11 litrové palivové nádrži vydržet na více než 700 kilometrů jízdy. A to je hodně zajímavý údaj, co říkáte?

Toto jsem veškeré novinky, se kterými Honda u této generace CB125F přišla. Vše ostatní zůstává beze změny. Motor je i nadále usazen v trubkovém rámu. Podvozek tvoří dva zadní tlumiče umožňují pětistupňové nastavení předpětí pružiny a přední teleskopické vidlice o průměru 30 mm. 18palcová hliníková kola s pěti dělenými paprsky jsou brzděna jedním 240mm předním kotoučem s jednopístovým třmenem, vzadu je 130mm bubnová zadní brzda. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 117 kilogramů a zvolit si můžete ze třech barevných variant, červená metalíza Imperial Red Metallic, matná modrá metalíza Matt Marvel Blue Metallic a matná šedá metalíza Mat Axis Gray Metallic. Prodejní cena je 71 400 Kč.

1 Honda CB125F 2026 (4)1 Honda CB125F 2026 (2)1 Honda CB125F 2026 (1)1 Honda CB125F 2026 (6)1 Honda CB125F 2026 (9)1 Honda CB125F 2026 (7)1 Honda CB125F 2026 (12)1 Honda CB125F 2026 (10)

Zdroj: Honda Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama