Reklama

FGR Midalu 2,5 V6: česká supernova

V České republice vznikl jeden z nejzajímavějších a nejexkluzivnějších strojů současnosti. Konečně zase máme být na co hrdí.

Kdyby se mě vloni někdo zeptal, kde se vyrábí motocykl s nejvyšším obsahem motoru na světě, asi bych moc dlouho neváhala a řekla bych, že je to anglický Triumph. Jo jo, dámy a pánové, to „bejvávalo“. Motocykl s nejvyšším objemem motoru už nenajdete v Anglii, ani v Japonsku a nehledejte jej ani v Americe, máte ho totiž blíž, než byste si mysleli. Najdete jej ve východních Čechách, v továrně MOTO FGR v Ústí nad Orlicí. Po šesti letech usilovné a tvrdé práce týmu kolem pana Miroslava Fergla, se v pátek 14. ledna 2011 dočkal své premiéry nový český motocykl FGR Midalu 2500 V6. Jeho kmotrem snad ani nemohl být nikdo povolanější, než náš motocyklový závodník Karel Abrahám, který v tomto roce, stejně jako tento český motocykl, začíná novou životní etapu. Věřím, že pro oba bude tato cesta úspěšná.

Pojďme se však blíže seznámit s novým „naháčem“ s motorem o zdvihovém objemu 2,5 litru, protože tahle unikátní motorka zcela jistě stojí za to. Už samotný vzhled motocyklu z rukou designéra Stanislava Hanuše vás chytí za srdce a to ještě ani pořádně nevíte, co se ukrývá v jeho rámu. Najdete tu totiž vidlicový čtyřdobý kapalinou chlazený šestiválec, s rozvodem DOHC a vstřikováním Bosch. Samotný vodou chlazený motor o obsahu 2442 cm3 váží 107 kilogramů. Odhadovaná spotřeba udávaná výrobcem je 6-8 l/100 km, ale upřímně, kdo z vás by řešil spotřebu, když by věděl, že bude sedlat motocykl s předpokládaným výkonem až 240 koní při maximálních 8500 otáčkách? Já tedy rozhodně ne. Samotný točivý moment je výrobcem udáván přes neuvěřitelných 200 N.m, přičemž je přenášen řádně dimenzovanou šestistupňovou převodovkou s antihopingovou spojkou a řetězovou sadou na zadní kolo.

Jestli přeci jen máte obavy zda to motocykl ustojí, můžete zůstat naprosto klidnými, o přenos síly se vám totiž postará zadní pneumatika o šíři 220 milimetrů. FGR Midalu je na první pohled charakteristický šesti výfukovými koncovkami, trubkovým rámem, frézovanou kyvnou vidlicí a netradičně řešenou samonosnou karbonovou nádrží, která je zároveň i částí sedla. Celková hmotnost motocyklu je 270 kilogramů, což je vzhledem k zástavbě exkluzivního šestiválce odpovídající hodnota. Pro vaše srovnání, celková hmotnost XJR1300 od Yamahy je 245 kilogramů.

Cena tohoto nádherného krasavce je stále tajná, ale vzhledem k tomu, že se bude motocykl vyrábět pouze v limitované edici, počítejte s cenou v řádech statisíců, možná i milionů, korun. Pro letošní rok se počítá hlavně s testováním nového motocyklu a s výrobou prvních šesti kusů, které by měly jít do prodeje v příštím roce.

Pokud byste chtěli spatřit FGR Midalu naživo, budete mít jedinečnou možnost na výstavě MOTOCYKL v Praze – Holešovicích v termínu od 3. do 6. března, kde navíc proběhne i jeho slavnostní premiéra pro veřejnost. No a pokud zrovna v tento termín nemůžete, nebuďte smutní, můžete totiž vyrazit na výstavu MOTOCYKL do Bratislavy, která se bude konat v termínu od 17. do 20. března a tam tuhle českou chloubu spatříte také.

fgrfgr1fgr10fgr12fgr13fgr14fgr15fgr2fgr3fgr4fgr5fgr6fgr7fgr8fgr9

Technické údaje

Zdvihový objem: 2442 ccm
Typ motoru: čtyřdobý, kapalinou chlazený šestiválec DOHC do V (90°)
Hmotnost motoru: 107 kg
Vrtání x zdvih: 90 x 64 mm
Předpokládaný největší výkon: 240 koní
Největší točivý moment: přes 200 N.m
Otáčky volnoběhu: 1000 ot./min
Maximální otáčky: 8500 ot./min
Kompresní poměr: 9,9 : 1
Plnění motoru: vstřikování Bosch s jedním vstřikovačem na válec
Odhadovaná spotřeba: 6 – 8 l/100 km
Převodovka: šestistupňová
Spojka: antihopingová - 12 lamel
Pohotovostní hmotnost motocyklu: 270 kg



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama