Reklama

EICMA 2013: Yamaha MT-07 a MT-09

Na novinku MT-07 běžel dopředu videoklip, ale z toho jsme se příliš nedozvěděli. Spousta lidí očekávala například tříválcového litra v podobě nástupce letité Yamahay Fazer.

Yamaha MT-07

Nestalo se tak, namísto toho tu máme další zábavnou motorku především do města. Výrobce hlásá, že mají všestranný motocykl s nabušeným motorem a slibuje jej prodávat za přijatelnou cenu. Designově je jasné, že jde o další klasické eMTéčko. Ať už to vezmete přes přední světlomet, digitální přístroje až po koncové světlo z LED diod, jedná se primárně o futuristický vzhled.

Novinkou ve třídě MT je však řadový dvouválcový motor o objemu 689 ccm. S hodnotami maximálního výkonu 75 koní v 9000 1/min a točivým momentem 68 N.m už při 6500 otáčkách nenechá tahle potvora žádného jezdce v klidu. Zejména přičteme-li hmotnost pouhých 179 kilogramů, slibuje MT-07 nevšední zážitky. Tisková zpráva pak dále hlásí, že motor pracuje na systému přetočených ojničních čepů o 270°, známé pod pojmem nepravidelné časování zapalování neboli Crossplane. I zde by tedy teoreticky řadový dvouválec měl mít charakteristiku motoru do V, jako to mívala už stará TDM.

Zadní kyvná vidlice má asymetrický tvar a společně s desetipaprskovými ráfky z lehké slitiny se výrobce oprostil od zařazení MT-07 do třídy rozpočtových motocyklů. Rozměr zadní pneumatiky je 180 cm, takže se nemusíte bát, že byste byli zezadu k smíchu. O brzdnou sílu se pak starají dva čtyřpístkové třmeny na 282mm kotoučích typu wave, umístěné na 41mm vidlici. Objem palivové nádrže je 14 litrů a výrobce slibuje hodně příjemnou spotřebu. Sedlo je umístěno ve výšce 805 mm nad zemí. Motocykl lze také zakoupit s omezeným výkonem pro řidičské skupiny třídy A2, kde je výkon na hodnotě 35 kW a lze jej tedy řídit už od osmnácti let. Na výběr bude i verze s ABS.

Nová MT-07 slibuje ještě zábavnější jízdu než model MT-09. Zátah od spodních otáček a snadné ovládání opepřené charakterem dvouválcového motoru. Méně časté řazení díky nízko položenému kroutícímu momentu. Pokud se na novou MT-07 pověsí cenovka okolo 170 000 Kč, bude to více než zdatný soupeř pro konkurenci typu Kawasaki ER-6n. Motocykly jsou k dostání v barvách Deep Armor, Matt Grey, Competition White, Racing Red a Race Blu.

Technické údaje

Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec. Vrtání a zdvih: 80 x 68,6 mm , zdvihový objem 689 ccm, kompresní poměr 11,5: 1. Největší výkon 75 koní při 9 000 otáčkách. Největší točivý moment 68 N.m při 6500 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové, vpředu 282 mm, čtyřpístkové brzdiče, vzadu jednoduchá ventilovaná 245 mm, dvoupístkový brzdič. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 805 mm, suchá hmotnost 179/182 kg, rozvor 1400 mm, objem palivové nádrže 14 litrů.

Yamaha MT-09 Street Rally

Verze Street Rally je pro jezdce, kteří chtějí maximální zábavu, nic jiného. Motocykl s tříválcovám motorem 847 ccm má oproti základu navíc kryt světla a oplastovaná řídítka. Stejně tak přibyly kryty na bocích nádrže a pod sedlem. Motocykl Street Rally pak díky těmto úpravám ve finále vypadá víc jako motard než naháč. MT-09 dostala i úzké a nízké sedlo a širší stupačky, vše ve stylu supermoto. Třešinkou na pomyslném dortu je laděná koncovka od mistra Akrapoviče. Stroj přivezl na podium sám Valentino Rossi.

Yamaha EICMA yamaha_363582_2014_yam_mt09sr_eu_dnmn_sta_001_resizeYamaha EICMA yamaha_363583_2014_yam_mt09sr_eu_dnmn_sta_002_resizeYamaha EICMA yamaha_363585_2014_yam_mt09sr_eu_dnmn_sta_004_resizeYamaha EICMA yamaha_363749_2014_yam_mt09sr_eu_dnmn_stu_002_resizeYamaha EICMA yamaha_363752_2014_yam_mt09sr_eu_dnmn_stu_007_resizeYamaha EICMA yamaha_364811_2014_yam_mt07_eu_bwc1_stu_008_resizeYamaha EICMA yamaha_364815_2014_yam_mt07_eu_dnmnrb_stu_008_resizeYamaha EICMA yamaha_364823_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_stu_008_resizeYamaha EICMA yamaha_364827_2014_yam_mt07_eu_vrc1_stu_008_resizeYamaha EICMA yamaha_364828_2014_yam_mt07_eu_vrc1_stu_009_resizeYamaha EICMA yamaha_364904_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_det_009_resizeYamaha EICMA yamaha_364908_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_det_006_resizeYamaha EICMA yamaha_364912_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_det_001_resizeYamaha EICMA yamaha_364914_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_det_018_resizeYamaha EICMA yamaha_365006_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_act_009_resizeYamaha EICMA yamaha_365008_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_act_001_resizeYamaha EICMA yamaha_365011_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_sta_003_resizeYamaha EICMA yamaha_365012_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_sta_004_resizeYamaha EICMA yamaha_365013_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_sta_005_resizeYamaha EICMA yamaha_365065_2014_yam_mt07_eu_vdvm1_act_002_resize



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama