Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po pěti letech představila Ducati pátou generaci modelu Monster. Do výbavy dostal zcela nový dvouválcový motor V2 s variabilním časováním ventilů IVT. Podvozek je vybaven komponenty Showa a o bezpečné zastavení malé „příšery“ se postarají monoblokové brzdiče Brembo.
Poprvé se Monster představil světu v roce 1992 na autosalonu v Kolíně nad Rýnem. Ducati přišla se zcela novým konceptem sportovních nekapotovaných motocyklů, s podvozkem ze superbiků a s živelným motorem. Monster si velmi rychle získal srdce mnoha jezdců. Právě tato ikona se stala vzorem páté generace Monsteru s novým dvouválcovým motorem V2, který je kompletně přepracovaný a vybavený špičkovými komponenty. Během více než třiceti let vývoje se Monster dokázal představit v mnoha podobách, aniž by ztratil svou identitu. Od dvouválcových motorů se zdvihovým objemem 900, 600 a 750 ccm, až po novější verze Desmoquattro a Testastretta. Každá generace s sebou přinesla technické a designové inovace.
Už na první pohled je vidět, že má nový Monster sportovnější aerodynamické tvary. Největší změnou je však návrat k jednodílnému sedlu, které je vpředu užší a je opatřeno speciálním povrchem proti klouzání. Jeho výška je o 5 mm nižší než u předchozí generace, a to 815 mm. Pořídit si můžete i o 20 mm nižší sedlo a také snižovací kit na odpružení, který vám dokáže ubrat ještě dalších 20 mm, až na výslednou hodnotu 775 mm, což už je výška, ze které na zem dosáhne i velmi malý motorkář či motorkářka. Když už se tu bavíme o snižování, určitě musím zmínit i snížení hmotnosti o čtyři kilogramy na hodnotu 175 kilogramů bez náplní.
Typickým prvkem Monsteru je jeho palivová nádrž s jasně rozpoznatelnými tvary. Nově je vybavena dvěma vzduchovými otvory jejichž primární funkcí je chlazení motoru. Přední světlomet je vybaven technologií LED, má oválný tvar a po jeho stranách jsou diody pro denní svícení. Zpět ke světlu se přesunuly ukazatele změny směru. Vzhled Monsteru vkusně dolaďuje dvojice kulatých koncovek výfuku.
Srdcem Monsteru je dvouválcový motor V2, který je již osvědčenou pohonnou jednotkou pro letošní generaci Multistrady V2 nebo ve Streetfighteru V2. Motor s variabilním časováním ventilů IVT o zdvihovém objemu 890 ccm má výkon 111 koní (81,4 kW) při 9000 otáčkách a maximální točivý moment 91,1 Nm při 7250 otáčkách kde 80% kroutícího momentu je dostupných už ve 4000 otáček. Díky tomu, že není motor vybaven desmodromickými rozvody, budete jezdit na servis na výměnu oleje po 15 tisíci kilometrech a seřizování ventilů se provádí až po 45 000 kilometrech.
Motor je usazen v hliníkovém monokokovém rámu, kyvná vidlice je oboustranná. Podvozek je tvořen přední 43mm USD vidlicí Showa, vzadu je jeden tlumič Showa uchycený na boku s možností nastavení předpětí. Kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Dablo Rosso IV a jsou brzděna dvojicí předních 320mm kotoučů s monoblokovými třmeny Brembo M4.32 spolu s radiální pumpou.
Veškerá elektronická výbava je řízena šestiosou inerciální jednotkou, ta spolupracuje s náklonovým ABS, náklonovou kontrolou trakce, brzdění motorem, systémem proti zvedání předního kola i obousměrným rychlořazením. Ve výbavě máte také čtyři jízdní režimy, Road, Sport, Urban a Wet. Veškeré nastavení se provádí na novém pětipalcovém barevném TFT displeji, který se ovládá novými ovladači na řídítku. Displej nabízí denní a noční režim zobrazení a také si můžete vybrat dvě varianty zobrazování, Road a Road Pro.
Kromě základní verze Monstera bude v nabídce i verze Monster+, která má navíc kryt sedla spolujezdce, štítek nad předním světlometem a větší elektronickou výbavu zahrnující Ducati Multimedia System s šipkovou navigací, tempomat nebo sledování tlaku v pneumatikách. Pokud si budete chtít svůj motocykl ještě více vybavit, můžete si připlatit za velké množství doplňků z karbonu nebo hliníku, tlumič řízení Öhlins, homologovanou koncovku výfuku od Termignoni a spoustu dalších drobností. Pátá generace Monsteru bude dostupná v únoru příštího roku ve dvou barevných variantách, červená Ducati a bílá Iceberg.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2
- 22.10. - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou
- 17.10. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- 8.10. - Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem






















