BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad

Malou skupinu zaměstnanců továrny BMW Motorrad spojovala vášeň pro stavby a design. Když dostali příležitost přestavět si model R 1300 R k obrazu svému, neváhali ani vteřinu. Jejich dílem se stal brutální stroj ve futuristickém vzhledu, kterému dali jméno Titan.

Role projektového manažera se ujal Philipp Ludwig, Andreas Martin byl designérem tohoto stroje, Theresa Stukenbrock návrhářkou barev a grafiky a vše do reálu převedli zkušení stavitelé prototypů Paul Summerer a Thomas Becker. Z jejich rukou tak vzešla stavba BMW R 1300 R „Titan“, která je brutální, agresivní, rychlá, přesná, ale zároveň i svojí krásou nepřehlédnutelná. Je postavena za jediným cílem a tím je vítězství.

1 BMW R 1300 Titan (6)1 BMW R 1300 Titan (7)1 BMW R 1300 Titan (8)

Jeho design zahrnuje základní stylové prvky nového roadsteru BMW R 1300 R a převádí je do agresivních linií sprintového závodního motocyklu. Charakteristické linie R 1300 R se odrážejí v kapotáži typické pro závodní stroje. Výrazný panel kryjící sací kanály standardního stroje v přehnané podobě ladí s mimořádnou dynamikou modelu Titan. Vizuálně je hmota motocyklu přesunuta nad přední kolo s cílem, aby se při rozjezdu co nejdéle udrželo na asfaltu.

Celkové proporce motocyklu jsou kompaktně postaveny kolem jeho hlavního prvku, motoru boxer o zdvihovém objemu 1300 ccm, disponujícím výkonem 145 koní (107 kW) při 7750 otáčkách, maximální točivý moment má 149 Nm při 6500 otáčkách. Motocykl svým postojem připomíná dravou šelmu, která napjatě a trpělivě čeká na start. Základ kapotáže motocyklu je tvořený spékaným uhlíkovým kompozitem, na němž nápadná a moderně pojatá grafika vytváří dojem pohybu. Celek doplňují výrazné prvky lakované modrým metalickým lakem.

1 BMW R 1300 Titan (12)1 BMW R 1300 Titan (10)1 BMW R 1300 Titan (11)

Na vývoji Titanu se rovněž podílela společnost Akrapovič, která je dlouholetým partnerem BMW Motorrad. Díky tomu tak mohli navrhnout titanový výfukový systém Akrapovič, který vizuálně i akusticky podtrhuje výrazný charakter tohoto custom motocyklu. Výfukové potrubí vychází z obou válců, krátce se spojuje pod motocyklem a končí dvěma samostatnými koncovkami pod agresivně stoupající zadní částí.

Titan má nízký profil, který je podpořen speciálně vyrobeným podvozkem Wilbers s dlouhým kyvným zadním ramenem. Tento podvozek je naladěný tvrdě, aby nepřišel nazmar výkon sériového motoru. Mezi dvěma titanovými koncovkami výfuku je umístěna láhev s oxidem dusným. Ten se po stisku tlačítka vstřikuje do válců a zvyšuje výkon.

1 BMW R 1300 Titan (4)1 BMW R 1300 Titan (5)

Rychlostní stupně se řadí přesně a brzdová páčka Magura HC3 zachycuje uvolněnou energii a zpomaluje motocykl až do zastavení. Stupačky jsou vysunuty daleko dozadu, což Philippovi poskytuje potřebnou oporu při sprintových závodech. BMW R 1300 R Titan je motocykl postavený na zakázku.

1 BMW R 1300 Titan (3)1 BMW R 1300 Titan (1)1 BMW R 1300 Titan (2)1 BMW R 1300 Titan (9)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama