MV Agusta LXP Orioli: cestovní enduro s novým motorem
- Publikovno: 15.11.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Před dvěma lety představil MV Agusta projekt dvou cestovních endur, jejichž inspirací byl vítězný dakarský speciál Cagiva Elefant v barvách Lucky Explorer. Před pár dny představili produkční verzi, která se však jmenuje LXP Orioli. Poháněna bude tříválcem o zdvihovém objemu 931 ccm s výkonem 124 koní a točivým momentem 102 Nm.
MV Agusta před dvěma roky představila rovnou dva prototypy cestovních endur, Lucky Explorer Project 5.5 a 9.5. Do finále se prozatím dostala ta silnější tříválcová, vypadá téměř identicky, jen nedostala jméno Lucky Explorer, ale LXP Orioli. Ovšem toto jméno nedostala jen tak náhodou. Ed Orioli byl legendární italský závodník, který v letech 1988, 1990, 1994 a 1996 vyhrál Rally Dakar na motocyklu Cagiva Elefant v unikátních barvách Lucky Explorer s grafikou tehdejšího sponzora, cigaretové značky Lucky Strike.
Tento vítězný motocykl se stal inspirací při navrhování nového cestovního endura, hodně patrné je to na přídi s dvojicí LED světel, ale také na barevném provedení, které je vyvedeno ve stejných barvách jako původní stroj, tedy v bílé barvě Pearl White s červeno-zeleno-černou trikolorou. Na plastech kryjící dvacetilitrovou palivovou nádrž můžete spatřit i typický kruhový motiv značky Lucky Strike.
V hliníkovém rámu se ukrývá kapalinou chlazené tříválcové srdce s původním označením prototypu 9.5. Jeho zdvihový objem je 931 ccm a na zadní kolo posílá výkon 124 koní při 10 000 otáčkách a maximální točivý moment 102 Nm při 7000 otáčkách. 85% otáček je dostupných už při 3000 otáčkách. Nový motor, navržený a vyrobený přímo v továrně ve Varese, má přepracované chlazení a mazání, vačky s DLC povrchovou úpravou nebo zvlášť vyjímatelnou převodovku. Agregát váží jen 57 kilogramů a výrobce uvádí, že táhne už od nízkých otáček a v těch vysokých bude velmi živelný.
Atraktivní je také jeho elektronická výbava řízená šestiosou inerciální jednotkou, která má pod palcem náklonové ABS s možností jeho vypnutí na zadním kole, vypínatelnou kontrolu trakce nastavitelnou v pěti stupních, dva z nich jsou určené pro asfaltovou silnici, dva pro off-road a pátý Rain je přizpůsobený podmínkám deštivého počasí a s motorovou brzdou nastavitelnou ve dvou stupních. Na výběr máte také ze čtveřice jízdních režimů - Urban, Touring, Off-Road a Custom All-Terrain, který si můžete přímo nastavit podle vašich požadavků. Motocykl je také vybavený tempomatem a rychlořazením.
Veškeré informace se zobrazují na sedmipalcovém TFT displeji, ovladače na motocyklu jsou podsvícené. Displej nabízí dvě varianty zobrazení a lze jej bezdrátově propojit s vaším chytrým telefonem. Ovládání motocyklu je již bezklíčové.
Rám je vyrobený ze slitiny hliníku, stejně tak i kyvná vidlice. Podsedlový rám je z oceli. Podvozek tvoří přední plně nastavitelné tlumiče Sachs se zdvihem 210 mm vpředu i vzadu. Sedlo je rovněž stavitelné ve dvou polohách, 850 mm nebo 870 mm. Vyplétaná kola mají rozměry 21 palců vpředu a 18 palců vzadu. Jsou brzděna dvěma 320 mm kotoučy s monoblokovými brzdiči Brembo Stylema vpředu a jedním 265 mm kotoučem s dvoupístkem vzadu. Světlá výška motocysklu je 230 mm a suchá hmotnost je 224 kilogramů.
Model LXP Orioli je určený jak na silnici, tak i do terénu. Při jeho návrhu bylo důležité zajistit jezdci co největší ochranu jak proti větru, tak proti odlétajícím kamínkům. I při vyšších rychlostech si tak jezdec užije jízdu bez turbulencí a plexi štít si může nastavit do výšky, která mu bude nejvíce vyhovovat. Ergonomie motocyklu byla rovněž přizpůsobena tomu, aby se pilot cítil co nejpohodlněji, a to i když pojede v terénu ve stoje. Pro výlety mimo asfalt je motocykl vybaven padacími rámy, hliníkovým krytem motoru, kryty rukojetí a v noci zcela jistě oceníte i přídavná světla. Přikoupit si budete moci také dva hliníkové kufry o objemu 71 litrů.
Edice Orioli bude v případě modelu LXP limitovaná a vyrobeno budou pouhých 500 kusů. Každý motocykl bude mít vlastnoruční podpis Eda Orioliho, certifikát pravosti, ale dostani také sadu s homologovaným výfukem Termignoni a s doplňky z karbonu. Tato sada sníží hmotnost motocyklu o 4 kilogramy. Cena zatím nebyla zveřejněna.
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.11.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl