Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika
- Publikovno: 15.7.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jednoválcový Scrambler 400 XC má vše, co od scramblera očekáváte. Dlouhý přední blatník, vyplétané kola se zapuštěnými paprsky s hliníkovými ráfky a bezdušovými koly, rovné sedlo a štítek nad předním světlem. Atraktivní by mohla být i jeho cena, na kterou si však budeme muset počkat až do září, kdy půjde tento Triumph do prodeje.
Model 400 XC vlastně není úplně zcela novým strojem. Jednoválcový Scrambler o zdvihovém objemu 400 ccm představil Triumph už vloni, ale byl to spíše motocykl určený pro jízdu po silnici. S příchodem verze XC už však budete mít v rukou stroj, který se zdatně popere i s prašnými cestami. Novinka se nabízí ve třech barevných variantách, Racing Yellow, Storm Grey a Vanilla White. Všechny verze mají navíc grafické prvky s černým logem Triumph, černými bočními výplněmi nádrže s protiskluzovými nákolenními gripy a černým dvoudílným sedlem pro jezdce a spolujezdce.
Jeho výrazný design je zcela nepřehlédnutelný, dominuje mu tvarovaná palivová nádrž s prolisy na kolena, do které se vejde 13 litrů paliva. Klasický vzhled motocyklu podtrhují žebrované hlavy válce, svorky výfukových svodů až po samotnou koncovku výfuku. Zajímavé jsou i jednotlivé detaily, jako jsou zlaté přední vidlice nebo hliníková kyvka. Nízké sedlo je ve výšce 835 mm a pohotovostní hmotnost motocyklu je 186 kilogramů.
Poháněný je kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem o zdvihovém objemu 398 ccm s výkonem 40 koní (29,4 kW) při 8000 ot/min a maximálním točivým momentem 37,5 Nm při 6500 otáčkách. Řídicí jednotka Bosch ve spojení s elektronickým plynem zajišťuje lineární odezvu na plyn s předvídatelným dávkováním výkonu. Ve výbavě máte také vypínatelnou kontrolu trakce a přednastavené jízdní režimy včetně speciálního režimu ABS pro jízdu v terénu. Převodovka je šestistupňová a zcela jistě oceníte i antihoppingovou spojku.
Podvozek tvoří přední obrácené 43 mm vidlice typu Big Piston se zdvihem 150 mm. Stejnou délku zdvihu má i zadní plynový centrální tlumič s externí expanzní nádobkou a s možností nastavení předpětí. O bezpečné zastavení předního 19palcovéhoa zadního 17palcového kola s hliníkovými ráfky Excel a bezdušovými pneumatikami Metzeler Karoo Street se postarají jednokotoučové brzdy. Přední o průměru 320 mm je brzděna čtyřpístkovým radiálním třmenem, zadní 230 mm kotouč je brzděn jednopístkovým plovoucím třmenem.
Veškeré informace se zobrazují na displeji, který kombinuje velký analogový rychloměr s integrovaným LCD displejem, který zobrazuje digitální otáčkoměr, odhad dojezdu na zbývající palivo a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Vše se ovládá pomocí posuvného tlačítka na levém řídítku. Do výbavy dostanete také USB-C port. Do prodeje by se měl dostat již v září letošního roku. Cena zatím stanovena nebyla, ale můžeme očekávat, že se bude pohybovat kolem 200 tisíc Kč.
Zdroj: Triumph Motorcycle
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.7.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- 8.10. - Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem
- 6.10. - Yamaha WR125R: enduro pro náctileté
- 1.10. - Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou
- 29.9. - Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách
- 26.9. - Ducati Panigale V4 R 2026: poprvé s technikou z MotoGP