KTM 890 Adventure R a Rally: dvouválcové dobrodružství
- Publikovno: 7.10.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do světa cestovních endur vyjíždí další novinka ze stáje oranžových a to rovnou ve dvou verzích, 890 Adventure R a limitovaná edice Rally. Poháněná dvouválcovým motorem, s větším výkonem a točivým momentem, to je jednoznačná záruka velkého množství emocí, adrenalinu a zábavy.
Když před dvěma lety vstoupila KTM na trh s modelem 790 Adventure, byl to zásadní krok nejen pro KTM, ale také pro celý segment středněobjemové třídy. Měla jsme jedinečnou možnost vyzkoušet si tyhle motorky nejen na silnici, ale i v terénu a rázem jsem si je zamilovala. Byla to nejlepší motorka, kterou jsem minulou sezónu měla možnost prověřit. Její test si můžete přečíst zde.
KTM 890 Adventure R Rally je stvořená přímo pro extrémní jízdu. Na jejím vývoji se podílel rallyový tým Red Bull KTM Faktory Racing. Je poháněná novým dvouválcem o zdvihovém objemu 889 ccm, který již splňuje emisní normu Euro 5, motor má výkon 105 koní a točivý moment 100 Nm Ještě více výkonu ji dodá koncovka výfuku od Akrapoviče. Podvozek Rally má ty nejlepší komponenty WP XPLOR Pro, které jsou plně stavitelné a vpředu i vzadu mají zdvih 270 mm. Světlá výška je 303 mm.
Do výbavy dostane také rovné závodní sedlo ve výšce 910 mm, delší a lehčí rally stupačky, průhledné plexi a ve standardu je také dodáváno s oboustraným quickshifterem a s jízdním režimem Rally. Do prodeje půjde pouhých 700 kusů tohoto jedinečného stroje, 200 je určeno pro americký trh, zbývajících 500 pro ostatní svět. Objednávky se přijímají výhradně přes webové stránky KTM.
KTM 890 Adventure R bude rovněž poháněna kapalinou chlazeným řadovým dvouválcovým motorem s výkonem 105 koní při 8000 1/min a točivým momentem 100 Nm při 6500 1/min, což je v porovnání se 790 Adventure o 10 koní a 12 Nm více. Kliková hřídel má o 20% více rotující hmoty, což pocítíte hlavně při nízkých otáčkách, kdy bude mít motor stabilnější výkon.
O perfektní pracování podvozku se vám postarají špičkové komponenty WP XPLOR se zdvihem 240 mm vpředu i vzadu. Světlá výška je 263 mm. ABS má přepracovaný software a nové jsou také jízdní režimy. Do výbavy dostane odolnější spojku, přepracované brzy, kontrolu trakce, nový přepínač pro tempomat a příplatkový quickshifter. Novinka bude dostupná od listopadu letošního roku.
KTM 890 Adventure R
KTM 890 Adventure R Rally
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.10.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Gonzalez si udržuje těsný náskok i po titulovém souboji s Moreirou na Phillip Islandu
- včera - Test Superbike - Jerez, 2. den
- včera - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Test Superbike - Jerez, 1. den
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou
- 19.10. - Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí
Další z rubriky
- včera - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou
- 17.10. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro
- 8.10. - Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem
- 6.10. - Yamaha WR125R: enduro pro náctileté