KTM 890 Adventure R 2023: špičkový podvozek a elektronika
- Publikovno: 26.9.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po dvou letech od představení modelu KTM 890 Adventure přichází oranžoví také s verzí R, která má vylepšený podvozek, elektroniku a přepracovanou kapotáž. Zajímavou novinkou je služba Demo Mode, kde vám po určitý počet kilometrů ponechají k vyzkoušení všechny příplatkové elektronické asistenty.
Zdá se, že KTM dodržuje nějaký dvouletý plán, podle kterého nám představuje svoje cestovní endura ve střední kategorii. Začalo to v roce 2018, kdy přišel model KTM 790 Adventure a Adventure R, o dva roky později přidávají na kubatuře a přichází model 890 Adventure, aby ho po dvou letech následovala i jeho „R“ verze. Ta však přichází i s designovými změnami.
Kompletně byla přepracovaná přední kapotáž, vylepšovala se její aerodynamika a soustředili se také na ergonomii posazu jezdce. Zcela jiný je přední větrný štítek, který objímá přední světlomet a oproti základní verzi je o pár milimetrů nižší. Přepracovaná byla také palivová nádrž. Kryt motoru nově pokrývá i jeho boky. Celkově působí verze R mohutnějším dojmem. Do výbavy dostane motocykl i jiné pneumatiky, obut bude na Mitas E-07 Enduro Trail +.
Kompletně se předělal i podvozek motocyklu od WP Xplor. Ten je zcela jinak naladěný a rozdíl byste měli poznat během prvních pár ujetých metrů. Za jízdy budete rovněž sledovat zcela nový pětipalcový TFT displej s USB-C konektory, který by měl být více přehlednější. Měla by se na něm také zrcadlit navigace a pomocí jednoho tlačítka na něm budete moci zobrazit také deset posledních volaných čísel nebo desítku oblíbených pokynů.
Veškerá elektronika je řízena šestiosou jednotkou, ta komunikuje s novou náklonovou ABS Bosch 9.3 MP. Za příplatek si budete moci pořídit jízdní režim Rally, pokud vám nebude stačit režim Offroad, každopádně po zvolení jednoho z těchto dvou režimů se vám automaticky zapne i Offroad ABS, na zadním kole je zcela vypnuté, na předním kole částečně funguje. Přikoupit si také můžete tempomat, obousměrné rychlořazení anebo celé balíčky Rally nebo Tech.
KTM také přichází se speciální službou Demo Mode, kde vám na prvních 1500 kilometrů nechají na vyzkoušení všechny elektronické pomocníky. Ty se pak sami deaktivují a vy se poté budete moci rozhodnout, který byste si ponechali a které vám nechybí.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.9.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
- včera - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty