Honda CRF450R a CRF450R 50th Anniversary: ostřejší a stabilnější
- Publikovno: 22.6.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
K významnému jubileu si Honda nadělila dárek v podobě výročního modelu motokrosového modelu CRF450R označeného 50th Anniversary. Kromě výrazné grafiky se můžete těšit na upravený motor, který vychází ze zkušeností továrních jezdců týmu HRC, pohráli si i s podvozkem a do výbavy vám přibalí nový zadní tlumič výfuku z pevnějšího hliníku.
Už je to 50 let, kdy Honda představila první motokrosový stroj, rázem se stala jednou z nejúspěšnějších značek v tomto segmentu a první příčky jim patří i nadále. V letošním roce se nejvíce změn dotklo jejich vlajkové lodi, modelu CRF450R, který bude v nabídce i v limitované edici CRF450R 50th Anniversary. Pro směr dalšího vývoje tohotu modelu byly rozhodující zkušenosti jezdců závodního týmu HRC získané v Mistrovství světa FIM v motokrosu a v šampionátech AMA Supercross a Pro Motocross. Výsledkem je motocykl, který se bude lehčeji ovládat, bude rychlejší a umožní jezdci zůstat v sedle delší dobu.
Novinka bude vybavena novými užšími sacími otvory, delším sacím potrubím, menším tělesem škrticí klapky o průměru 44 mm a upraveným továrním časováním vaček, což jednoválcovému čtyřtaktnímu motoru pomůže dosahovat o více než 10 % vyššího točivého momentu při 5000 otáčkách. To vše ještě bude doplněno zvýšeným a plynulejším přísunem výkonu v nízkých otáčkách, což umožní jezdci projíždět zatáčky mnohem ostřeji. Zadní tlumič výfuku je díky použití pevnějšího hliníku odolnější, aniž by tím došlo ke zvýšení hmotnosti, která je bez nápní 105,8 kilogramů. Do nádrže se vám vejde 6,3 litrů paliva.
Úpravou prošel i rám, zapracovalo se na jeho tuhosti a to zesílením stěn v konkrétních místech, byl vybaven tužší zadní pružinou a tlumičem, které jezdci poskytují lepší zpětnou vazbu, kontrolu a usnadňují jízdu ve vyježděných kolejích. Úpravou prošla také přední 49mm vidlice. Model tak bude mnohem stabilnější a lépe pohltí veškeré nerovnosti. Motor v rámu drží ocelové závěsy, které nahradili původní hliníkové.
Těšit se můžete také na novou grafiku, zejména u speciální edice CRF450R 50th Anniversary, která připomíná půlstoletí od prvního představení modelu CR250M Elsinore na závodní trati. Jako hold legendárním strojům CR z 80. let je tento model opatřen charakteristickými prvky, jako jsou modré sedlo, bílé tabulky na startovní čísla, zlatá kola a řídítka, kovově šedé horní a spodní třmeny vidlice a jedinečná grafika krytů chladiče.
Zdroj: Honda
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.6.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl