BMW R1200 GS 2WD Hybrid: s pohonem obou kol
- Publikovno: 22.4.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na Apríla proběhla pár weby falešná tisková zpráva od BMW Motorrad o představení nového hybridního GS s pohonem obou kol. Zní to vážně dobře, ačkoliv se jedná o fikci. Samozřejmě, že nic takového v bavorsku nepředstavovali, ale na druhou stranu, možná by to mohlo mít úspěch.
Ačkoliv se tedy jednalo o falešnou zprávu a představení xDrive Hybrid R1200GS s elektricky poháněným předním kolem se nekoná, pravdou je, že BMW jen pár dní před tím podalo na patentový úřad přihlášku, která se právě týkala elektrického pohonu předního kola u motocyklu. Bylo by hodně odvážné tvrdit, že to BMW Motorrad udělalo jenom kvůli připravovanému aprílovému žertíku. V neposlední řadě, podobný systém už si nechali patentovat také v září roku 2015.
Aprílové GS má v náboji předního kola integrovaný systém, který slouží zároveň jako elektrický motor a generátor. V zaregistrovaném patentu se pouze uvádí, že „hnací zařízení integrované do předního kola obsahuje elektrický motor.“ Motocykl tak bude i nadále poháněn klasickým benzinovým motorem, jehož výkon se bude přenášet na zadní kolo. Jakmile však palubní počítač vyhodnotí, že zadní kolo ztrácí svoji trakci, jednoduše zapojí na pomoc i přední kolo. V patentu se dokonce uvádí, že ideálními kandidáty pro využití tohoto systému jsou právě cestovní endura, tedy motocykly jako je právě BMW R 1200 GS.
Ostatně jedno hybridní GS jsme vám již představovali a to z dílny německé firmy Wunderlich, která velmi úzce spolupracuje s oddělením výzkumu a vývoje u BMW Motorrad. Jedná se o prototyp s názvem X2, který pro pohon předního kola používá naprosto stejný systém, jenž si právě BMW v září 2015 nechalo patentovat. Kdo ví, jak to tedy s tím aprílem bude?
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.4.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Kdo bude posledním šampionem MotoE?
- včera - Záchranné laso pro Filipa Salače
- 5.11. - GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu
- 5.11. - V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů
- 4.11. - Grand Prix se vrací do Evropy
- 4.11. - Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada
Další z rubriky
- 29.10. - Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží
- 27.10. - Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2
- 22.10. - Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa
- 21.10. - Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou
- 17.10. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou
- 13.10. - Honda CB1000F 2026: nekapotované retro







