BMW F 800 GS, F 900 GS a Adventure 2024: silnější motor
- Publikovno: 11.9.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW Motorrad představilo novější generaci oblíbených cestovních endur F 800 GS, F 900 GS a F 900 GS Adventure. Nejzásadnější změnou prošel motor, který má větší zdvihový objem s výkonem až 105 koní, motocykly mají pozměněný design a zároveň jsou až o 14 kilogramů lehčí.
Střední třída cestovních motocyklů patří mezi velmi oblíbenou napříč všemi značkami, není se tedy čemu divit, že je tu velká konkurence a pokud se chcete držet v popředí, musíte reagovat na nabídku ostatních. Ani BMW tak neusnulo na vavřínech a představilo novou generaci svých cestovních endur, která prošla zásadní modernizací, zejména základní verze modelu F 900 GS.
Tou největší změnou si prošel řadový dvouválec s klikovým hřídelem s čepy klikového hřídele posunutými o 90 stupňů, který z původního zdvihového objemu 853 ccm posílil až na 895 ccm a to u všech třech modelů, tedy i F 800 GS. Motor má o 2 mm větší vrtání válců, zdvih zůstal beze změny. Úpravou prošly také hlavy válců a písty jsou nově kované. Kompresní poměr se zvětšil na 13,1 : 1.
Model F 800 GS má o 10 koní vyšší výkon, tedy 87 koní (64 kW) při 6750 ot/min a o 8 Nm větší točivý moment, tedy 91 Nm při 6750 ot/min. Pořídit si jej mohou i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2 ve verzi s výkonem 35 kW. Silnější sourozenci F 900 GS mají maximální výkon 105 koní (77 kW) při 8500 ot/min a maximální točivý moment 93 Nm při 6750 ot/min. Co rozhodně oceníte je sportovní tlumič výfuku od firmy Akrapovič, který je ve standardní výbavě devítistovky.
Motocykly F 800 GS a F 900 GS Adventure jsou i nadále postavené na stejném rámu, mají i podobný vzhled, mají jen vylepšený motor a elektroniku, to model F 900 GS je kompletně přepracovaný. Má zcela nový design s novým LED světlometem se širším úhlem kuželu potkávacích světel, ovšem nejvíce vás zaujme jeho razantní snížení hmotnosti o 14 kilogramů na pohotovostní váhu 219 kilogramů. Dostal totiž do výbavy lehčí plastovou palivovou nádrž o objemu 14,5 kilogramu, má nový mostový rám, který je z oceli a motor v něm je samonosným prvkem. Zcela novým je také podvozek Showa s plně nastavitelnou přední USD vidlicí se zdvihem 230 mm, vzadu je zdvih 215 mm.
Z elektronických asistentů tu dostanete dva přednastavené jízdní režimy Rain a Road, náklonové ABS Pro a kontrolu trakce. V základu máte také vyhřívané rukojeti. Připlatit si můžete za jízdní režimy Pro, možnost konfigurace vlastního režimu, dynamický brzdový asistent DBC a nastavení brzdného momentu motoru.
Model F 900 GS si můžete doplnit o offroadovou výbavu, která zahrnuje volitelný paket Enduro Pro s plně nastavitelnou vidlicí s titan-nitridovým povlakem, plně nastavitelnou zadní tlumící jednotku, vyšší řídítka a řetěz M Endurance. Můžete si také připlatit za elektronický podvozek Dynamic ESA, SOS nouzové volání pro pomoc při nehodě nebo bezklíčové zapalování. Celkově je tento model stavěn pro větší použití v terénu, ergonomie posazu byla pozměněna nižšími enduro stupačkami a řídítky ve vyšší poloze, aby případná jízda ve stupačkách v terénu byla pohodlnější. Z tohoto důvodu byl poupravený i tvar nádrže, aby se motocykl lépe držel mezi koleny.
Všechny tři modely mají ve výbavě nastavitelnou řadící páku, F 900 GS má novou, výše uchycenou brzdovou páku. Motocykl F 800 GS má kola z lehké slitiny o rozměrech 19 a 17 palců, obě F 900 GS mají vyplétaná kola o rozměrech 21 a 17 palců. Veškeré informace se zobrazují na 6,5palcovém barevném TFT displeji. Model 900 GS má navíc 12mm držák pro možnost přichycení ostatních zařízení. Sedlo je ve výšce 870 mm, v nabídce je samozřejmě možnost pořídit nižší i vyšší sedla a to v rozmezí 835 až 890 mm.
Prodejní cena u modelu F 800 GS začínána částce 267 tisíc korun, model F 900 GS začíná na částce 333 tisíc korun a 900 GS Adventure s 23 litrovou nádrží si můžete pořídit od částky 363 tisíc korun. Připlatit si můžete nejen za elektronické asistenty, ale třeba také za obousměrné rychlořazení, ochranné rámy nebo praktické kufry, bez kterých se na cestách jen těžko obejdete.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář +
- Publikováno: 11.9.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl