Reklama

Ducati Multistrada V4 Rally: připravena na dobrodružství

Chyběl vám u Ducati pravý Adventure model do opravdu těžkého terénu? Pak jste se dočkali. Italové představili model Multistrada V4 Rally, který má to pravé srdce dobrodruha.

Zdá se, že BMW R 1250 GS Adventure bude mít na trhu opět další pořádnou konkurenci. Verze Rally je postavená na základech Ducati Multistrada V4 a jednou z velkých a zásadních změn je velikost jeho palivové nádrže. Do Rally teď natankujete 30 litrů paliva, tedy o 8 litrů více, a ty se vám budou zcela jistě hodit. Ona totiž Multistrada V4 jede pěkně rychle, ostatně s motorem V4 Granturismo se ani jinak, než pekelně rychle jet nedá, o tom jsme se přesvědčili v našem testu. No a s tím souvisí i jeho spotřeba, která úměrně roste s vaší rychlostí.

1 Ducati Multistrada V4 Rally (6)1 Ducati Multistrada V4 Rally (5)1 Ducati Multistrada V4 Rally (4)

Další zásadní změnou je vypínání zadních válců u čtyřválce. U klasické Multistrady V4 se vám vypínaly jen když jste stáli, ale u Rally se bude vypínat i během jízdy, pokud nastane jeden z faktorů, který to umožní, ať už to bude rychlost jízdy, otáčky nebo zařazená rychlost. Zkrátka, když pojede cestovním tempem, budete se kochat okolní krajinou, tak Ducati odpojí zadní válce a po povelu plynovou rukojetí je zase připojí. Vše se bude dít automaticky a vy jako uživatel to prý ani nepoznáte.

Verze Rally je přepracovaná také po stránce ergonomie. Zaměřovali se na co největší komfort jak pro jezdce, tak i pro jeho spolujezdce. Počítají s tím, že budoucí majitelé si Rally pořizují zejména kvůli cestování a v jeho sedle tak budou trávit velké množství času, proto bylo pro ně důležité, aby byla co nejvíce pohodlná. Díky posunutí zadního kufru o 6 mm a bočních kufrů o 30 mm směrem vzad, bude mít spolujezdec více místa jak na sedle, tak i pro jeho nohy. Nové tepelné štíty na podsedlovém rámu a kyvné vidlici zajistí lepší tepelný komfort. Jezdec si může v křídlech u motoru upravit proudění vzduchu, v horku jej odkloní, aby proudil směrem ven, v zimě jej naopak dokáže přiklonit směrem k sobě a hřál jej.

Kompletně přepracovali také aerodynamiku. Plexi štít je o 40 m vyšší a o 20 m širší, aby ještě více ochránil jezdce i spolujezdce. Přepracovány jsou také deflektory v přední části kapotáže. Ve stupačkách spolujezdce jsou dány větší gumy a tím se sníží vibrace od motoru. Jezdec má naopak širší a zubatější stupačky. Brzdový pedál umožňuje několik stupňů nastavení, což oceníte zejména, pokud se vydáte někam do offroadu.

Přepracovaný byl také semiaktivní podvozek Ducati Skyhook Suspension, který nyní disponuje vyššími zdvihy, a to 200 mm vpředu i vzadu. V přední vidlici je umístěné čidlo, které by mělo citlivěji reagovat na změnu povrchu a automaticky rychleji přenastavit celý podvozek. Světlá výška je oproti standardní verzi také o 10 mm vyšší. Motor dostal nový a větší kryt.

1 Ducati Multistrada V4 Rally (1)1 Ducati Multistrada V4 Rally (2)1 Ducati Multistrada V4 Rally (3)

Menší jezdci ocení funkci Minimum Preload, která během pomalé jízdy nebo zastavení sníží celý podvozek a jezdec tak snadněji dosáhne na zem. Sedlo je totiž ve výšce 870 mm, což je o 30 mm výše než u standardní verze, a to může být pro mnoho jezdců nekomfortní. Můžete si však pořídit nižší sedlo nebo si to standardní můžete zvýšit. Variabilita výšky sedla se tam pohybuje od 805 mm až do 905 mm. Funkce Easy Lift napomáhá ke zvednutí plně naložené motorky ze stojánku. Po nastartování zcela povolí tlumiče a tím se vám snadněji motocykl zvedne.

Samozřejmostí jsou další elektronické asistenty jako je náklonové ABS, brzdění motorem, wheelie control nebo kontrola trakce. Do výbavy dostanete také oboustranný quickshifter, tempomat, asistent rozjedu do kopce, bezklíčové zapalování a praktický centrální stojan. Světla jsou vybavená technologií LED a mají funkci přisvěcování do zatáček. Na 6,5palcovém plně barevném TFT displeji můžete pomocí bezdrátového připojení zrcadlit navigaci z vašeho telefonu.

1 Ducati Multistrada V4 Rally (7)1 Ducati Multistrada V4 Rally (8)1 Ducati Multistrada V4 Rally (9)

Za příplatek si můžete pořídit balíček Radar, který vám přidá radar vpředu a vzadu a díky nim budete mít adaptivní tempomat, který dokáže sám přibrždovat a rozjíždět se. V zrcátkách se vám budou zobrazovat vozidla v mrtvém úhlu. V balíčku Adventure Travel a Radar si pořídíte hliníkové kufrty, vyhřívané rukojeti a vyhřívané sedlo. Balíček Full Adventure nabízí vše výše uvedené a k tomu ještě tlumič výfuku Akrapovič a karbonový přední blatník. Balíček Enduro Pack obsahuje sadu padacích rámů, které pro cestování mimo asfalt budete nezbytně potřebovat. Do prodeje by se měla dostat v únoru 2023.

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama