Ducati Multistrada V4: multifunkční cestovní motocykl
- Publikovno: 6.11.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konečně je Multistráda opravdu „multi“. Novinku Italové představili rovnou ve třech verzích a její vzhled je podle nás povedený, možná ne italsky líbivý, ale rozhodně u něj někdo přemýšlel a bude plně funkční. Je vybavena zcela nově vyvinutým radarovým systémem, ale také novým motorem Granturismo, který již nemá desmodromický rozvod.
Pro Italy tentokrát nehrál dokonalý vzhled hlavní roli, důležitější pro ně bylo, aby vše fungovalo jak má, motorka byla pohodlná a byla co nejvíce aerodynamická. I přes to si myslím, že se jim vzhled povedl velmi dobře. Je z něj na první pohled poznat, že se jedná o cestovní motocykl se sportovními rysy, který vyniká komfortem a v jeho sedle prožijete nespočetně mnoho dobrodružných cest po silnici i mimo ni.
Ačkoliv je motocykl vybaven předním i zadním radarem, je velmi citlivě zakomponován do motocyklu, v přední masce vůbec nijak neruší. Rovněž boční plasty, které kryjí 22-litrovou palivovou nádrž, jsou vytvarovány tak, aby se vám na motocyklu jelo dobře jak v sedle, tak v terénu ve stupačkách. Posaz je vzpřímený, uvolněný, nohy máte poskládány pod sebou. Sedlo je v přední části zúžené, aby i jezdci menšího vzrůstu pohodlně dosáhli na zem. Nastavit jej můžete ve dvou výškách, 840 a 860mm, pořídit si samozřejmě můžete také příplatkové nižší sedlo 810mm nebo naopak zvýšené 870mm.
Ducati poprvé u Multistrady vybavila přední LED světla denním svícením DRL a připlatit si můžete za funkci přisvěcování do zatáček. Větrný štít Perspex je stavitelný. Stěžejním prvkem motocyklu je však jeho nový motor Granturismo o zdvihovém objemu 1158 ccm s výkonem 170 koní při 10 500 1/min a točivým momentem 125 Nm při 8750 mm. Díky absenci desmodromického rozvodu nabízí Ducati dlouhý servisní interval až po ujetých 60 000 kilometrech, to se samozřejmě netýká výměny oleje, tady stále platí hodnota 15 000 kilometrů. Motor by měl být vyladěnější už od spodních otáček, nebude tedy nutné jej točit, navíc každý rychlostní stupeň má zvlášť naladěnou křivku točivého momentu.
Podvozek motocyklu tvoří monokokový rám ze slitiny hliníku. Příhradový trubkový rám je z praktického důvodu přišroubován k hlavnímu rámu. Úhel hlavy řízení je 24,5°. Kyvná vidlice je dvouramenná a podle výrobce je lehčí, ale s vyšší tuhostí. Všechny výše uvedená fakta mají tři verze Multistrady V4 společné. Pojďme se tedy podívat, jak se od sebe liší.
Základní verze má ve výbavě pětipalcový barevný TFT displej s bluetooth připojením, díky němuž můžete poslouchat nejen hudbu, ale i přijímat hovory a zprávy. Z elektronických asistentů tu budete mít elektronický plyn, čtyři jízdní režimy, kontrolu trakce a náklonové ABS Bosch 10.3ME. Zajímavou bezpečnostní novinkou je funkce spojeného brzdového systému, která se odvíjí od nastavené úrovně ABS. V režimech Touran a Urban je nastavená na maximální úroveň, v režimu Sport je nižší a v režimu Enduro vypíná ABS náklonovou funkci a funkci kombinovaného brzdění. V režimu Enduro bude možné ABS zcela vypnout a co se vám bude určitě zamlouvat je fakt, že si to nastavení budete moci uložit a budete to tam mít nastavené napořád, dokud to sami nezměníte.
Podvozek bude u základní verze tvořit přední plně stavitelná 50 mm vidlice Marzocchi se zdvihem 170 mm, vzadu je plně stavitelný centrální tlumič Marzocchi se zdvihem 180 mm. Předpětí pružiny se nastavuje pomocí ovladače na boku. Světlá výška je 220 mm. O brzdění se vám postarají brzdy Brembo M4.32, které budou brzdit 320mm kotouče. Za příplatek si můžete pořídit vyhřívané rukojeti. Základní verze se bude nabízet v červené barvě s černými litými koly, případně si můžete připlatit za vyplétaná kola.
Verze S bude mít v nabídce brzdiče Brembo Stylema brzdící 330mm kotouče a také o úroveň lepší, elektronický řízený podvozek Skyhook se zdvihy 170 mm vpředu a 180 mm vzadu. Nový podvozek má však funkci automatického přizpůsobení zatížení. Sám pozná, jak jedete zatíženi a automaticky si podle toho nastaví předpětí pružin. Do výbavy dostává větší 6,5palcový barevný TFT displej z minerálního skla. Rovněž funkce spojení s telefonem je mnohem rozšířenější. Kromě hovorů a hudby je možné využít navigaci Sygic. Vše můžete jednoduše ovládat pomocí ovladačů na levém řídítku, které je navíc vybaveno joystickem a také samostatným tlačítkem pro přepínání jízdních režimů, nastavení odpružení nebo tempomat.
Ve standardní výbavě je také bezklíčové odemykání motocyklu, funkce přisvěcování do zatáček, asisten rozjezdu do kopce a také obousměrné rychlořazení. Za příplatek si můžete pořídit adaptivní tempomat, který funguje ve spolupráci s předním radarem. Verze S se bude nabízet v červené a černé barvě a výběr kol budete mít zahrnuto již v ceně.
Kromě tedy verze V4 a V4 S představila Ducati ještě třetí verzi V4 S Sport. Ta se bude nabízet v barvě Trikolora s koncovkou výfuku od Akrapoviče a se slušivým předním karbonovým blatníčkem. Na výběr budete mít z pěti příplatkových balíčků, základní Essential, cestovní Travel s centrálním stojanem, vyhřívanými rukojeťmi a se sadou bočních kufrů. Třetím balíčkem v pořadí je Radar, kde k výše uvedenému získáte i přední a zadní radarový systém. Čtvrtý balíček Sport má stejnou výbavu jako vyšší verze V4 S a nebo si můžete pořídit našlapanou verzi Full, kde budete mít vše, na co si jenom vzpomenete.
Celková hmotnost základní verze motocyklu je 240 kilogramů, Sko váží o tři kila více. Přední kolo má devatenáct palců, má rozměry 120/70 a je obuto na pneumatikách Pirelli Scorpion Trail II stejně jako zadní sedmnáctipalcové kolo o rozměrech 170/60. Cena zatím nebyla výrobcem stanovena.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.11.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- 16.10. - Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem
- 14.10. - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT