Test Harley-Davidson Street Bob 2025: za zvuku barytonu
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Přijde vám, že je nová generace Street Bobu stejná jako ta, která přišla před deseti lety? Na první pohled ano, ale ve skutečnosti se od sebe dost liší. Do výbavy dostal Bob silnější motor Milwaukee-Eight 117 a líbit se vám bude i jeho zvukový projev.
Street Bob není pro mě žádnou neznámou, poprvé jsem na něm jela už před sedmi lety, jeho test si můžete přečíst zde. Svojí velikostí se řadí mezi menší cruisery, a tak se s ním bez potíží popere i drobná žena. Kdybyste vedle sebe postavili model z roku 2016 a 2025, řekli byste, že jsou stejné, ale ve skutečnosti se od sebe liší nejenom pohonnou jednotkou, ale také podvozkem. Street Bob jsem si zamilovala už před zmíněnými sedmi lety, ale řekla bych, že tenhle ročník je ještě lepší.
Líbí se mi jeho klasické oblé tvary, velký motor, široká řídítka, velká drátěná kola lemovaná blatníčky v barvě motocyklu a k tomu ještě tvarované prošívané sedlo. Jednoduché a krásné na pohled. K motocyklu ladí i kruhový LCD displej, který kromě rychlosti ukazuje i další základní parametry včetně dojezdové vzdálenosti.
Po usednutí na široké, a tak akorát měkké sedlo, které je ve výšce 680 mm, máte pocit, jako byste seděli na židli, jen lehce nahrbení směrem vpřed. Není to žádná hitparáda na dlouhé cesty, jenomže tenhle cruiser není určen na hltání dálek, má vám dělat radost. Radost z jízdy, radost z okolní krajiny, kterou si v jeho sedle můžete dosyta vychutnat. Ergonomie posazu je zkrátka jiná než u cestovních motocyklů, ale díky malé palivové nádrži, do které vejde 13,2 litrů paliva, máte stejně jistotu, že na něm příliš dlouho sedět nebudete a budete mít dostatek času na protažení.
Provozní hmotnost Street Boba je necelých 300 kilogramů, díky jeho nízkému těžišti se s ním dobře manipuluje jak na místě, tak i při pomalé rychlosti. Dominantním prvkem motocyklu je bezpochyby jeho kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Milwaukee-Eight 117 Classic o zdvihovém objemu 1923 ccm, který byl poprvé světu představen v roce 2016. Největší výkon 91 k dosahuje při 5020 otáčkách a maximální točivý moment 156 Nm je dostupný už při 2750 otáčkách. Motor je naladěn tak, aby vám táhl už od nižších otáček, což se vám bude líbit, protože jakékoliv zatažení za plynovou rukojeť vás zarazí hlouběji do sedla.
Za zmínku rozhodně stojí slovíčko „Classic“ objevující se za názvem motoru u našeho testovaného Street Boba. Harley-Davidson totiž od letošního roku nabízí tři odlišně naladěné verze motoru, Classic, Custom a High-Output. Classic zajišťuje plynulý nástup výkonu s plochou křivkou točivého momentu, důležitý je u něj přátelský projev. Verze Custom už je o poznání živější, má zajistit maximální akceleraci a pohodovou jízdu ve vyšších rychlostech. No a poslední verze High-Output je určena pro všechny, kdo rádi jezdí s vytočeným motorem a využívají maximálního výkonu motoru.
Kromě toho máte na výběr ze třech přednastavených jízdních režimů, Road, Sport a Rain. Díky velkému točivému momentu je vlastně jedno, jestli si volíte mezi režimem Road a Sport. Když si to teď tak uvědomuji, jezdila jsem víc na režim Road, protože nebyl tak agresivní, jeho projev byl víc uhlazenější, ale přesto dostatečně silný. Režim Rain bych se nebála použít na mokré silnici a zejména dlažebních kostkách, protože by mohl částečně zabránit i prokluzu zadního kola, stejně tak jako kontrola trakce, kterou je Street Bob nově vybaven.
Počasí sice bylo pod mrakem, sluníčku se moc ven nechtělo, ale vůbec to nemělo vliv na radost z jízdy, kterou jsem po celou dobu měla. Bavilo mě hrát si s plynovou rukojetí a regulovat si míru výkonu a točivého momentu. Motor jednoznačně přesahuje podvozkové i ergonomické možnosti Street Bobu, má takovou sílu, že se při mohutné akceleraci musím „držet“ mini-ape řídítka, aby mě to nestáhlo ze sedla dolů. Naštěstí vzpřímená poloha těla, do které se v plné míře opírá veškerý vítr neumožňuje jezdit na maximum. Street Bobu vyhovuje spíše pomalejší jízda, ve stylu pana doktora Karla Stružného, jehož bravurně ztvárnil Rudolf Hrušínský ve filmu Vesničko má středisková.
Jedete po vaší oblíbené silnici, prohlížíte si okolní krajinu, a když potřebujete, tak víte, že máte pod sebou rychle reagující vidlicový dvouválec s dostatečnou sílou na to, aby vás vytáhl z kdejaké šlamastyky. Šestistupňová převodovka řadí plynule, není třeba žádných agresivních povelů, reaguje na silnější ťuknutí a neutrál je lepší řadit ještě, když jste stále v pohybu, snadněji tam padne. Co si určitě zamilujete je zvukový projev dvouválce, který si v nízkých otáčkách příjemně bublá, ale jakmile přidáte plyn, rozezní se hutný baryton a slyšet jste na míle daleko.
Street Bob je ideálním strojem na pohodové ježdění, ale i když máte chuť užít si sportovnějšího stylu jízdy, nemusíte se vůbec bát, ostatně, že jste „na hraně“ vám dá vědět stupačka nebo vaše pata drhnoucí o zem. Díky nízko umístěnému těžišti a podvozku, který je tvořen přední 49 mm vidlicí a zadním 43 mm tlumičem, umístěným pod sedlem, můžete zatáčky vymetat i vyšší rychlostí. Řízení Street Boba je přesné, nemá tendenci odskakovat a kam jej pošlete, tam drží zvolenou stopu. Překvapivě se dobře pere s drobnými nerovnostmi na vozovce, ty větší už samozřejmě ve vašich zádech pocítíte. Spolehnout se můžete rovněž na čtyřpístkový brzdič, jeho nástup je o poznání pomalejší, ale je dostatečně silný na to, aby si poradil s téměř 300 kilogramů vážícím motocyklem.
Street Bob je tak trochu neurvalý a syrový motocykl, ale tenhle drsný styl mu sluší. Je to klasický cruiser, se kterým se rádi vydáte na cestu do práce nebo v neděli po obědě s partičkou kamarádů na dobrou kávu. Oceníte nejen hutný dvouválec, ale také jeho zvukový projev. Ten je zkrátka jedinečný, stejně jako samotný Street Bob.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Milwaukee-Eight 117 Classic. Vrtání a zdvih 103,5 x 114,3 mm, zdvihový objem 1923 ccm, kompresní poměr 10,3:1. Největší výkon 68 kW (91 k) při 5020 ot/min. Největší točivý moment 156 Nm při 2750 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, vzadu skryté odpružení typu monoshock s volným pístkem a vinutou pružinou s možností nastavení předpětí, zdvih 43mm. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola vyplétaná, bezdušová. Pneumatiky Dunlop Harley-Davidson Series 100/90 R19 vpředu a 150/80 R16 vzadu. Rozvor 1630 mm, výška sedla nad zemí 680 mm, světlá výška 125 mm, pohotovostní hmotnost 293 kg. Objem palivové nádrže 13,2 litrů.
Barevné provedení: základní šedá Billiard Grey, příplatková za 550 eur: černá Vivid Black, žlutá Centerline, modrá Iron Horst Metallic, fialová Purple Abyss Denim + základní provedení rámu, výfukových svodů pouze v chromu
Cena základního provedení: od 14 587 eur bez DPH
foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Nejtalentovanější: Márquez, Rossi, Stoner – Gobert?
- dnes - Test Harley-Davidson Street Bob 2025: za zvuku barytonu
- dnes - V Estorilu s wild card Tetsuta Nagashima
- včera - Niki Tuuli překvapivě končí kariéru
- včera - Bobby Fong s wild card
- včera - Záhada vyřešena: Kdo bude jezdit na Ducati v Go Eleven
Další z rubriky
- dnes - Test Harley-Davidson Street Bob 2025: za zvuku barytonu
- 3.10. - Test Honda Forza 750: sportovní maxiskútr
- 5.9. - Test Triumph Trident 660: anglický gentleman
- 22.8. - Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera
- 25.7. - Test Harley-Davidson Pan America 1250 ST: divoký mustang
- 13.6. - Test Honda PCX 125 DX 2025: kamarád do města