Kawasaki Vulcan S: japonský cruiser
- Publikovno: 24.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ještě než se v listopadu otevřou brány milánské výstavy, vypustila Kawasaki další nový model, který potěší motorkáře vyznávající pohodovou jízdu.
Tentokrát tu máme opravdu něco pro pohodáře, tedy nový maloobjemový cruiser japonské provenience. Novinku z dílny Kawasaki pohání známý řadový dvouválec o objemu 649 ccm, který značka už používá v motocyklech Kawasaki Versys 650 a ER6n/f. Motor je zde vyladěn na silnější zátah v nízkých a středních otáčkách. V kombinaci s provozní váhou 225 kg tak půjde o zajímavou nabídku pro středně vyježděné mladé jezdce. Výrobce slibuje nejnižší hmotnost v této třídě a dobrou ergonomii díky nastavitelným stupačkám do tří poloh a nízkému posazu. V nabídce budou také rovnou z výroby různé možnosti volby jiného sedla a řídítek pod názvem Ergo-Fit.
Za zmínku stojí také nastavitelné páčky spojky i brzdy. Přístrojovka sestává z analogového tachometru a digitálního palubního počítače s ukazatelem spotřeby. Design trubkového rámu zajímavým způsobem navazuje na rysy ER6, podobně jako zadní odpružení vyvedené pěkně viditelně pod sedlo. Obratné ovládání slibuje kombinace kol 120/70 vpředu na osmnáctipalcovém ráfku a 160/60 vzadu na sedmnáctce. Také konstrukce ležatého zadního tlumiče umístěného mimo osu motorky je převzatá ze stejných modelů jako motor. Výkon na zadní kolo putuje pomocí řetězu a o bezpečné zastavení se zase postará přední 300 milimetrový kotouč s dvoupístkovým třmenem, kterému vzadu pomáhá jednoduchý disk osazený jednopístkem. V nabídce bude také verze s ABS.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 60 mm, zdvihový objem 649 ccm, kompresní poměr 10,8 : 1. Nejvyšší výkon 45 kW (61 koní) při 7 500 ot/min. Největší točivý moment 64 N.m při 6 600 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Rám z vysokopevnostní oceli, přední USD vidlice, průměr nosníků 41 mm, zdvih 130 mm, zadní kyvná vidlice s nastavitelným tlumením, zdvih 80 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 300 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 250 mm s jednopístkovým třmenem. Pneumatiky 120/70 ZR18 vpředu a 160/60 ZR17 vzadu. Rozvor 1575 mm, výška sedla nad zemí 705 mm, světlá výška 170 mm, pohotovostní hmotnost 223 kg. Objem palivové nádrže 14 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen
- včera - Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025
- 5.12. - KTM: První test 850cc v Jerezu
- 5.12. - Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 4.12. - Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede
Další z rubriky
- 5.12. - Honda WN7: silniční elektromotocykl
- 3.12. - Kawasaki KLE500: cestovní enduro
- 1.12. - Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem
- 28.11. - CFMOTO 1000MT-X: pro odvážné dobrodruhy
- 26.11. - Indian Sport Scout Sixty 2026: vstupenka do světa cruiserů
- 24.11. - Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení








