Curtiss Hera: elektrický motocykl s baterií V8
- Publikovno: 3.9.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pokud se alespoň trochu zajímáte o automobily, tak vám termín V8 označující osmiválcový motor s uspořádáním válců do V zcela jistě něco říká, ale označení V8 u baterie, co to může být?
Americký výrobce Curtiss Motorcycles, kterého byste mohli znát spíše pod svým dřívějším jménem Confederate Motorcycles, se zabývá výrobou elektrických motocyklů a to je také právě oním důvodem, proč se přejmenovali. Nechtěli být totiž spojováni s dřívější firmou, která stavěla zajímavé stavby, avšak stroje byly poháněné spalovacími motory. Jejich přáním je stát se v jednostopém světě uznávanou firmou zabývající se vývojem a výrobou elektrických motocyklů a to pod jménem Curtiss Motorcycles.
Na jaře představili jeden z prvních počínů, designově velmi povedený elektrický cruiser nesoucí jméno nejvyššího z bohů řecké mytologie Zeus a když už mají nejvyššího boha, tak proč ne bohyni? Héra je nejvyšší starořeckou bohyní a po ní také pojmenovali další z plánovaných motocyklů, který však bude mít celosvětové unikum. Bude sice poháněn elektřinou, ale jeho baterie budou uspořádány do dvou řad s úhlem rozevření do V a to ještě podle výrobce nikdo světu neukázal.
Návrháři se při stavbě elektrocruiseru Hera nechali inspirovat osmiválcem pilota Glenna Curtisse, který se s ním 24. ledna 1907 stal nejrychlejším jezdcem na světě. Na pláži Ormond Beach na Floridě dosáhl maximální rychlosti 219,45 km/h. No a právě onen pověstný osmiválcový motor o zdvihovém objemu 4410 ccm byl dominantou motocyklu Curtiss V8, chtěli mít totéž designéři i u elektrické verze. Zatím nejsou známy žádné technické údaje o kapacitě baterií, dojezdu apod., jedinou informaci, kterou výrobce zveřejnil je ta, že bude elektřina z baterií pohánět E-Twin motor.
„Hera bude zcela jistě patřit mezi nejluxusnější motocykly na světě,“ je o tom přesvědčen generální ředitel firmy Curtiss Motorcycle, Matt Chambers. „Se svým unikátním uspořádáním baterií, s ultra-silným elektromotorem E-Twin a s rozvorem 1 676 mm, bude jednoznačnou bohyní ve své motocyklové kategorii.“
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.9.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje