BMW R 18 Transcontinental a R 18 B: zaměřeno na cestování
- Publikovno: 31.7.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW rozšiřuje své řady u vzduchem a olejem chlazeném cruiseru R18 o další dva modely. R 18 Transcontinental jako velký Grand American Tourer pro luxusní cestování ve dvou a R 18 B a jako Bagger pro stylovou jízdu když jezdíte sami. Oba jsou navíc vybaveny novým audiosystémem Mashall a na výběr budete mít z velkého množství barevných variant.
Je více než jasné, že jsou tyto dva modely přímo stavěné jako konkurence „dálníkům“ od Harley-Davidson a Indian. Už vlastně první model BMW R18 Classic naznačoval, do jakých řad míří, ale u těchto dvou mám přímo pocit, že se snad i chtějí těm americkým strojům i podobat, což ale není nic špatného, protože cruisery od HD i Indianů jsou více než povedené stroje.
Přímo pro jízdu na dlouhé vzdálenosti je stavěný model Transcontinental a je úplně jedno, jestli pojedete sami, ve dvou, se zavazadly nebo bez. Bezpečně jej poznáte podle motoru ve stříbrné metalíze, chromovaných prvku, přední kapotáže s vysokým větrným štítem, větrným deflektorem, přístroje se čtyřmi analogovými kruhovými ukazateli a 10,25palcovým barevným displejem. Ale také podle přídavného světlometu, ochranného rámu motoru, bočních 27l kufrů, zadního kufru s opěrkami. Samozřejmostí je vyhřívání sedla i rukojetí.
Oproti tomu Bagger je jednoznačně navržen jako stroj pro jednoho jezdce, kterému poskytne emotivní potěšení z jízdy a je ideální pro stylové cestování a výletní projížďky. Proto se obejde bez zadního kufru a je vybaven kromě jiného nízkým větrným štítkem, štíhlejším a kratším sedlem a motorem v matně černé metalíze.
Podobu s americkými cruisery má rovněž přístrojová deska tvořená čtyřmi analogovými budíky. Pod nimi je 10,25palcový TFT displej, který vám nabízí velké množství zobrazení, včetně volby, jestli chcete mít obrazovku celou nebo rozdělenou. Připojit se k němu můžete vaším chytrým telefonem pomocí Wi-Fi a Bluetooth a aplikace BMW Motorrad Connected. Pokud máte telefon vybitý, snadno si jej dobijete připojením k USB zásuvce, která je ve schránce, do které si můžete váš telefon odložit kdykoliv, kdy budete chtít.
Špičkovou záležitostí je audiostystém Marshall se dvěma 25W reproduktory umístěnými v přední kapotáži. Klasický vzhled doplňují černé krycí mřížky s bílým nápisem Marshall. Zvukové systémy Marshall Gold Series Stage 1 a Stage 2 jsou dodávané volitelně a poskytují ještě intenzivnější požitek z poslechu. Až čtyři reproduktory a dva subwoofery s celkovým výkonem 280 W přinášejí nesrovnatelnou kvalitu zvuku a jedinečný zážitek z poslechu vaší oblíbené hudby.
V BMW u těchto nových verzí pozměnili geometrii, aby byly motocykly více stabilnější a více plnili funkci cestovních strojů. Rozvor se z původních 1731 mm zkrátil na 1695 mm a úhel sklonu vidlice se z původních 32,7° změnil na 27,3°. Výška sedla je u Baggeru 720 mm, u Transcontinentalu 740 mm, světlá výška motocyklu se zvýšila ze 150 mm na 183,5 mm. Provozní hmotnost Baggeru je 398 kilogramů, Transcontinental váží 427 kilogramů, což v porovnání s konkurencí není nic překvapivého. Za příplatek si můžete pořídit zpátečku, což bych asi při objednávání nového motocyklu vůbec neřešila a přihodila ji tam. U Honda GL1800 Gold Wing je například zpátečka samozřejmostí a již mnohokrát jsem ji využila nejen já, ale i kolegové z redakce.
Srdcem motocyklu je vzduchem a kapalinou chlazený dvouválec typu boxer, který byl přímo vyvinut pro model R18. Jeho zdvihový objem je 1802 ccm a dosahuje výkonu 67 kW (91 k) při 4750 1/min a maximální točivý moment je 158 Nm při 3000 otáčkách. V rozmezí 2000 až 4000 otáček za minutu poskytuje točivý moment více než 150 Nm. Do nádrže vám vejde 24 litrů paliva, tedy o 8 litrů více než u základního modelu R18. Standardní výbavou jsou tři jízdní režimy Rain, Rock a Roll, bezklíčové ovládání a také tempomat, který funguje již od rychlosti 15 km/h.
Základní cena modelu Bagger bude začínat na částce 27 350 eur, tedy přibližně 700 tisíc korun, Transcontinental je o tisíc eur dražší a začíná na částce 28 350 eur, tedy zhruba 725 tisíc korun. Ovšem to je pouze základní cena, ta se vám může navýšit o příplatkové pakety, speciální dvoubarevné kombinace se vzájemným prolínáním barev či o adaptivní tempomat AAC s detekcí na vzdálenost až 120 metrů. Motocykl však prozatím nebude v prodeji, neboť výrobci chybí čipy pro jeho výrobu. O jeho dostupnosti vás budeme informovat.
Zdroj: BMW Motorrad
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 31.7.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl