Reklama

BMW R 18 M a R 18 Aurora: stavby od American Dreams a Garage 221

Výstava Verona Motor Bike Expo se stala ideálním místem, kde se motocyklovým nadšencům představily dvě jedinečné stavby vycházející z modelu BMW R 18. R 18 M je navržený italským časopisem LowRide a vytvořený společností American Dreams. Model R 18 Aurora vytvořila společnost Garage 221, kterou oslovilo BMW Motorrad Roma.

BMW R 18 M

M je písmeno, kterým se označují sportovní verze automobilů BMW. Zdrojem inspirace pro projekt BMW R 18 M redakce časopisu LowRide je myšlenka dát křižníku BMW R 18 uhlazenější a sportovnější vzhled, vyhnout se přehánění a hlavně nezapomenout na odkaz na retro linie modelu BMW R 18.

1 BMW R 18 M American Dreams (1)1 BMW R 18 M American Dreams (24)1 BMW R 18 M American Dreams (25)

„Stabilita, dlouhý rozvor a suverénní výkon velkého boxeru o objemu 1800 ccm podněcují bleskové starty a zaslouží si podle našeho názoru sportovní a retro vzhled. V designu R 18 M najdeme podněty z tradice BMW Motorrad a náznaky ze čtyřkolového světa. M znamená Motorsport.“ Takto Giuseppe Roncen, ředitel společnosti LowRide a velký znalec světa motocyklových speciálů, popsal projekt BMW R 18 M.

Práce se soustředily na podvozek, nastavení odpružení, karoserii a příslušenství, přičemž mechanika a elektronika zůstaly nezměněny. Odlehčené BMW R 18 M s jinou jízdní pozicí směřující více dopředu slibuje ještě větší radost z jízdy. Společnost LowRide zapojila do projektu nejlepší italské řemeslníky a firmy specializované v tomto odvětví. Realizace skic byla svěřena designérovi Oberdanu Bezzimu, který byl partnerem společnosti LowRide již v minulosti.

1 BMW R 18 M American Dreams (27)1 BMW R 18 M American Dreams (32)1 BMW R 18 M American Dreams (40)

Podařilo se mu vytvořit vzrušující výkonný cruiser, aniž by narušil podstatu BMW R 18. Společnost American Dreams se postarala o samotnou stavbu a celkovou koordinaci. Společnost Elaboratorio, specializující se na prototypování a modelování, vytvořila zadní část a sklolaminátový čelní větrný štítek. Firma Carbon Italy vytvořila kryty hlav válců, sací kanály a další detaily z uhlíkových kompozitů. Krátké výfukové potrubí s podpisem ER Exhaust Revolution vytváří celkově kompaktnější vzhled a umožňuje větší úhly náklonů v zatáčkách. Sedlo bylo potaženo kůží L.R. Leather, zatímco lakování bylo svěřeno do rukou Dox Art Factory.

1 BMW R 18 M American Dreams (45)1 BMW R 18 M American Dreams (26)1 BMW R 18 M American Dreams (28)1 BMW R 18 M American Dreams (29)1 BMW R 18 M American Dreams (30)1 BMW R 18 M American Dreams (31)1 BMW R 18 M American Dreams (33)1 BMW R 18 M American Dreams (34)1 BMW R 18 M American Dreams (35)1 BMW R 18 M American Dreams (36)1 BMW R 18 M American Dreams (37)1 BMW R 18 M American Dreams (38)1 BMW R 18 M American Dreams (39)1 BMW R 18 M American Dreams (41)1 BMW R 18 M American Dreams (42)1 BMW R 18 M American Dreams (43)1 BMW R 18 M American Dreams (44)

BMW R 18 Aurora

Myšlenka a touha společnosti Garage 221 vytvořit zakázkový motocykl na bázi BMW R 18 se zrodila již před časem, při prezentaci tohoto motocyklu na výstavě EICMA 2019. Linie nového křižníku silnic, inovativní a zároveň věrně tradiční, si podle názoru Piera Francesca Marchia z Garage 221 zasloužily „doplňující prvky a ještě více ducha Heritage, počínaje měkkými liniemi nádrže a konče charakteristickými tvary boxeru“.

1 BMW R 18 Aurora Garage221 (1)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (12)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (21)

Projekt se zpočátku soustředil na studii jednotlivých částí motocyklu, přičemž měl na paměti snahu o propojení nových prvků do působivého celkového sladění. Inspirací mu byly cruisery ze 70. let, které Piera Francesca vždy přitahovaly „pro svoji působivou estetickou vyváženost“. Mezi charakteristické prvky BMW R 18 Aurora od Garage 221 patří blatníky těsně obepínající kola nebo velká kapotáž.

Úpravy, které vedly ke vzniku modelu R 18 Aurora, vycházejí ze zkušeností Garage 221 s motocykly BMW. Opravdu všechny použité prvky pocházejí z jiných modelů BMW Motorrad. Sedlo bylo celé vypůjčeno z modelu BMW R 1200 C z roku 2005, vzpěry kapotáže byly vyrobeny s využitím držáků směrovek z modelu BMW R 100 z roku 1982 a část zadního rámu pochází z BMW K 75 z roku 1991. Dokonce i pro barvu karoserie byl použit kód BMW RT 100 z roku 1983.

1 BMW R 18 Aurora Garage221 (9)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (10)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (4)

Výfukové potrubí bylo vyrobeno ve spolupráci s Leem Vincem, přičemž zvláštní pozornost byla věnována zvuku. Cílem bylo vyvinout ještě plnější a podmanivější zvukový projev. Jeho design byl speciálně navržen tak, aby dodal střední části modelu R 18 velmi osobitou a svalnatou linii. Mřížka chladiče oleje modelu R 18 Aurora působí přirozenou elegancí a je inspirována maskou vozů BMW z 60. let.

1 BMW R 18 Aurora Garage221 (13)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (11)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (3)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (5)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (6)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (7)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (8)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (15)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (14)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (16)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (17)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (18)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (19)1 BMW R 18 Aurora Garage221 (20)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama