Yamaha YZF R1 2015: ještě ostřejší
- Publikovno: 19.11.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha přestavila zcela novou generaci svého supersportovního litrového stroje. Od roku 1998, kdy se objevil první motocykl s tímto označením, si zachovává svůj charakter, přičemž nyní je ještě výkonnější a vybavenější
Novou „er jedničku“ pokřtil při jejím uvedení Valentino Rossi, který se také prý významně podílel na jejím vývoji. Yamaha samozřejmě využila nejen jeho zkušeností z MotoGP, ale také celou řadu technologií používaných v nejprestižnějších závodech motocyklů na okruzích. Ve výbavě dravě vypadající japonské novinky najdeme elektronické prvky včetně kompletního datalogingu s 3D gyroskopem a G-snímači nebo elektronickými anděli strážnými, jako je launch control, traction control a slip control.
Nové je také srdce supersportu s třemi ladičkami na kapotách. V hliníkovém rámu usazený řadový čtyřválec má výkon rovných 200 koní při 13 500 otáčkách, což je o 18 víc než u předcházejícího modelu. Točivý moment agregátu je velmi slušných 112,4 N.m při 11 500 1/min a převádí jej na zadní 190 milimetrů široké kolo šestistupňová převodovka. Podvozek japonského motocyklu tvoří velmi tuhý rám se zadní kyvnou vidlicí (zdvih 120 mm) a přední obrácenou teleskopickou vidlicí se schodným zdvihem a průměrem nosníků 43 mm. Brzdový systém se spoléhá vpředu na dva disky o průměru 320 mm a vzadu na jednoduchý disk 220 mm, ABS je standardem.
Celková hmotnost nové Yamahy YZF R1 by měla být 199 kilogramů s plnou nádrží a olejovou náplní. oproti svému předchůdci má novinka třeba i výrazně odlehčené ráfky kol (o 300 g vpředu a 500 g vzadu). No, uvidíme. Originální vzhled s dvojicí LED svítilen vpředu je dost vyzývavý, snad se nám v příštím roce podaří tento stroj také vyzvat k redakčnímu testu na okruhu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.11.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa
- dnes - Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“