Reklama

WorldSBK se má stát exkluzivní společností jako MotoGP

V MotoGP nedostaly některé týmy v posledních letech startovní místa na gridu, promotér šampionátu Dorna tak postupně zvýšil kvalitu startovního pole.

A pro WorldSBK má odnož této španělské agentury pro Superbike - organizace DWO - úplně stejné úmysly.

IodaRacing, PBR, AB Motoracing, Forward a Speed Master ztratily svá místa na startovním roštu v kubatuře MotoGP v posledních letech, finančně slabé týmy nebyly už promotérem Dornou delší dobu žádoucí.

Nyní chce španělská agentura «vyčistit» stejným způsobem i WorldSBK, cílem je povýšit kvalitu nad kvantitu.

Každý jezdec šampionátu WorldSBK stojí Dornu ročně šestimístnou sumu, tyto peníze obdrží týmy jako příspěvek na drahé zámořské závody.

Zatímco fanoušci tohoto šampionátu sní o tom, že se na startovním roštu objeví 26, 28 nebo 30 stabilních jezdců, tak vývoj jde úplně jiným směrem - více než 24 jezdců rozhodně nebude. Dorna chce udělat z WorldSBK stejně exkluzivní a uzavřenou společnost, jako je MotoGP. Díky této exkluzivitě by měla stoupnout prestiž tohoto šampionátu a startovat by v něm měli pouze nejlepší týmy a jezdci.

Týmy jako Toth Yamaha, Grillini Kawasaki, VFT Ducati a Pedercini Kawasaki tak mají oprávněné starosti, jak dlouho ještě budou v WorldSBK akceptovány.

Pedercini poslala tento rok do závodů Anthonyho Westa s Kawasaki ZX-10R, která se jen nemálo liší od biků továrního týmu - Australan byl s ním odmávnut v Sepangu v Top-5. Jeho týmový kolega Saeed Al Sulaiti z Kataru má k dispozici motocykl minimálně o level nižší a je pronásledován pravidelnými technickými problémy. Týmový majitel Lucio Pedercini potvrdil, že je mu přijatelnější myšlenka závodit s jedním motocyklem a s rychlým jezdcem, než vyplnit startovní pole druhým jezdcem, který přinese peníze.

Pokud tým Toth Yamaha nepředloží na sezónu 2017 koncept na lepší výsledky, tak ztratí Maďaři obě dvě startovní místa. I tam mají k dispozici dva úplně rozdílné motocykly co se týká kvality: Ten lepší měl k dispozici syn majitele týmu Imre jr., zatímco Sebestyén nedonesl do týmu tolik peněz, aby si ten lepší zasloužil. To vyšlo najevo při posledním závodě v Jerezu, kde český jezdec Pešek dostal motorku po Tothovi - tedy tu lepší - a ačkoliv jezdil o hodně pomaleji než Sebestyén a týmový koordinátor chtěl motorky vyměnit, tak mu to bylo zakázáno, Sebestyén si peněžně tuto lepší motorku nezaplatil. A tak tým Toth Yamaha bude zřejmě prvním, kdo padne!

Grillini Kawasaki se sice prezentuje v paddocku infrastrukturou na vysoké úrovni a jednou z největších hospitality vůbec, ale je to přesně tak, jak to během svého angažmá v této stáji řekl Michel Fabrizio: „Majiteli nejde vůbec o závodění, ale aby tým pouze dobře vypadal a objevili se na startovním roštu v TV.“ Takže Dominic Schmitter (22) se musel jako jediný pilot Kawasaki ve startovním poli spokojit s dvěma roky starou ZX-10R. Jeho týmový kolega Gianluca Vizziello (36) měl sice díky svému sponzorskému příspěvku k dispozici Kawu 2016, ovšem ten má už své nejlepší závodní roky dávno za sebou.

Pryč jsou ty časy, kdy nějaký tým «x» si vzal pod smlouvu jezdce «y» a DWO (Dorna) bez jakýchkoliv námitek vše akceptovala. V GP už dávno existuje «Selektions-Komitee», která se skládá ze zástupců sdružení týmů IRTA, FIM a DWO. V WorldSBK má poslední slovo sportovní ředitel DWO Gregorio Lavilla, sám dlouholetý pilot WorldSBK (12 pódiových umístění).

Piloti jako Toth, Sebestyen, Vizziello, ale také Al Sulaiti, Schmitter nebo Menghi, tak nedostanou svá místa na startovním roštu 2017 automaticky!

Jiné týmy s hodně kvalitními piloty už stojí na provizorním startovním roštu.

Potvrzen je třeba přestup Randyho Krummenachera - aktuálně druhého jezdce z WorldSSP s týmem Puccetti Kawasaki do WorldSBK.

Včera jsme informovali o tom, že hlavní sponzor továrního týmu Ducati Aruba chce umožnit pilotovi Superstock-1000 Leandro Mercadovi jeho účast v šampionátu WorldSBK.

Rovněž šéf týmu Althea Genesio Bevilacqua chce novému šampiónu Superstock-1000 Raffaelu de Rosovi pomoci závodit s třetím bikem týmu Althea BMW.

A konečně Mirko Guandalini potvrdil úmysl závodit s Riccardem Russem s motocyklem v královské kubatuře motocyklů, co nejvíce podobným těm sériovým.

Pokud by tedy přišli tito čtyři jmenovaní jezdci, tak se musí pro ně najít čtyři volná místa na startovním roštu, aby se maximální počet 24 jezdců na startovním roštu nezvýšil. Dle aktuálního stavu by se to týkalo obou jezdců týmu Toth Yamaha a také jednoho z Pedercini Kawasaki či týmu Grillini Racing nebo VFT Ducati.

Aktuální přehled jezdců a týmu na sezónu 2017

2 Kawasaki: Tom Sykes (GB), Jonathan Rea (GB)
2 Honda: Nicky Hayden (USA), Stefan Bradl (D)
2 Pata Yamaha: Alex Lowes (GB), Michael van der Mark (NL)
2 Milwaukee Aprilia: Eugene Laverty (IRL), Lorenzo Savadori (I)
2 Althea BMW: Markus Reiterberger (D), Jordi Torres (E)
2 Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Marco Melandri (I)
1 MV Agusta: Leon Camier (GB)
2 GoEleven Kawasaki: Roman Ramos (E), ???
1 Puccetti Kawasaki: Randy Krummenacher (CH)
1 Barni Ducati: Javier Fores (E)
1 Pedercini Kawasaki: Anthony West?, Leon Haslam?
1 Guandalini Yamaha?: Riccardo Russo?
2 Grillini Kawasaki: Ondřej Ježek?, Dominic Schmitter?
1 VFT Ducati?: Fabio Menghi?
2 IodaRacing?: Alex De Angelis?
1 Aruba Ducati?: Leandro Mercado?
1 Althea BMW junior Team?: Raffaelo de Rosa



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama