Startovní rošt BSB mládne!
- Publikovno: 16.1.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Průměrný věk jezdců BSB British Superbike se dále snižuje, v sezóně roku 2019 bude nižší než v šampionátu Mistrovství světa stejné kubatury.
Marně se v minulých letech snažili někteří zdiskreditovat britský šampionát Superbike v očích veřejnosti a objevovaly se názvy: «BSB je důchodová liga, starý, sloní hřbitov».
Ale současnost je úplně jiná, podívejme se na fakta: Místo «starých lišek» nastoupili «mladí lvi» a v British Superbike se nám nabídly souboje «zavedených hvězd» s neznámými piloty (Jake Dixon a Ray Bradley byli ty poslední případy).
Na začátku sezóny 2019 se dokonce nabízí takové progresivní omlazení startovního roštu, že průměrný věk stabilních pilotů BSB je nižší, než v šampionátu World Superbike.
Letos je průměrný věk v BSB 27,6 roků, vloni byl 29 let. S potvrzenými 28 piloty ze 30 celkem, je tedy nižší než v WorldSBK. Odešli někteří stabilní veteráni (třeba Shane Byrne a Michael Laverty, ale také Jakub Smrž), naopak přišli Rookie: British Superstock 600 šampion Ryan Vickers (1999) nebo # 1 z britské kubatury Supersport Ben Currie (1995).
Pro první závod WorldSBK 2019 na Phillip Islandu je průměrný věk 18 stabilních pilotů 29,6 let ...
A kdo jsou tito «mladí lvi»? Už zmiňovaný Ryan Vickers bude mít 20. narozeniny 19. února, dalšími z této kategorie jsou dva ročníku 1997 (Bradley Ray a Joe Francis), čtyři z roku 1995 (Tarran Mackenzie, Fraser Rogers, Ben Currie a David Allingham) a stejný počet z 1993 (Scott Redding, Danny Buchan, Shaun Winfield a Sam Coventry).
Nejstarším pak je James Ellison, ten oslaví 39 let 19. září, když opět odložil své rozhodnutí o ukončení závodní činnosti.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.1.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa
- dnes - Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“