Reklama

Salač po pátku v Austrálii na 24. místě

Se sedmnáctou Grand Prix se šampionát mistrovství světa silničních motocyklů přesunul na okruh Phillip Island v Austrálii. Pro Filipa Salače je to další nová trať, kterou se musí rychle naučit, navíc měl dnes technické problémy.

Zámořská šňůra mistrovství světa silničních motocyklů tento víkend pokračuje na Phillip Islandu v Austrálii, kdy jde zároveň o sedmnáctou Velkou cenu letošní sezóny. Český závodník Filip Salač opět čelí výzvě v podobě nové trati, navíc ještě není ve 100% formě po zranění z Japonska.

Páteční program se rozjel prvními volnými tréninky, které se jely na mokru. Filip Salač v tomto tréninku postupně zrychloval a nakonec obsadil 20. místo s časem 1:52,093. Odpoledne už trať oschla, takže časy na kolo šly dále dolu a Filip zajel kolo za 1:38,665. Nakonec se ztrátou 1,856 s obsadil 24. místo a to měl rozjeté ještě lepší kolo, ale zabránily tomu technické problémy.

Filip Salač: „Dnes to pro mě byl první den na nové trati. Okruh na Phillip Islandu je hodně těžký, je úzký a rychlý. Co se týče mojí fyzičky, tak se cítím lépe, ale noha i záda mě pořád bolí, protože to není úplně uzdravené. Díky adrenalinu při jízdě na motorce to tolik necítím a nejvíc mě to bolí až po dojetí tréninků. V prvním volném tréninku jsme jeli na morku, ale pro první výjezd jsem měl nastavení na sucho, protože jsme si mysleli, že to bude osychat. Nakonec začalo ještě více pršet, tak jsem kvůli tomu zajel do boxu. Změnili jsme nastavení na mokro a v každém kole jsem o vteřinu zrychloval. Když jsem se dostal na čas 1:52, tak jsem věděl, že mám poslední kolo. Po druhé zatáčce jsem byl o 0,4 vteřiny rychlejší, než v tom předchozím kole, tak jsem si řekl, že na to budu tlačit dál, ale ve čtvrté zatáčce přišel highsider a spadl jsem. Byl to jeden z těch lehčích highsiderů, neproletěl jsem se jako v Japonsku. Motorku jsem zvedl a dojel do boxu. Škoda, že jsem kolo nedokončil, protože to mohl být slušný čas.“

„Ve druhém volném tréninku se jelo na suchu. Bylo po dešti, takže trať neměla moc gripu. Při prvním výjezdu se mi motorka při výjezdu ze zatáčky ve velké rychlosti zvedla na zadní kolo a když kolo dopadlo, tak se ohnuly brýle. Kolo jelo rovně, ale já měl zatočená řidítka. Rychle jsem zajel do boxu, kde jsme to vyměnili a rovnou přezuli na nové pneumatiky. Když jsem vyjel na trať, tak přišly problémy s převodovkou, hlavně se třetím rychlostním stupněm. Přeskakovalo to z dvojky na čtyřku a poté se to vracelo na trojku. Kvůli tomu jsem nemohl zajet rychlé kolo. Zajel jsem jen jedno a raději zajel do boxu, aby mi to nezničilo motor. Ještě jsme to nevyřešili, možná jde o elektronickou chybu, možná o následek pádu. Uvidíme, zítra je další den. S pozicí zatím nejsem spokojený, ale na poprvé jsem zajížděl slušné časy a dávám do toho všechno. Trať se mi docela líbí, ale zítra sem má podle předpovědi přijít menší hurikán, vítr má dosahovat 100 km/h a má pršet. Uvidíme, zda se vůbec pojede. “

PRAMAC GENERAC AUSTRALIAN MOTORCYCLE GP - Moto3, FP Nr. 2

1 44 Aron CANET SPA Sterilgarda Max Racing Team KTM 240.8 1'36.809
2 48 Lorenzo DALLA PORTA ITA Leopard Racing Honda 243.5 1'37.090 0.281 / 0.281
3 75 Albert ARENAS SPA Gaviota Angel Nieto Team KTM 239.2 1'37.260 0.451 / 0.170
4 23 Niccolo ANTONELLI ITA SIC58 Squadra Corse Honda 239.7 1'37.358 0.549 / 0.098
5 24 Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse Honda 239.7 1'37.443 0.634 / 0.085
6 16 Andrea MIGNO ITA Mugen Race KTM 238.1 1'37.549 0.740 / 0.106
7 17 John MCPHEE GBR Petronas Sprinta Racing Honda 238.1 1'37.617 0.808 / 0.068
8 55 Romano FENATI ITA VNE Snipers Honda 239.7 1'37.624 0.815 / 0.007
9 7 Dennis FOGGIA ITA SKY Racing Team VR46 KTM 242.9 1'37.689 0.880 / 0.065
10 19 Gabriel RODRIGO ARG Kömmerling Gresini Moto3 Honda 240.2 1'37.803 0.994 / 0.114
11 82 Stefano NEPA ITA Reale Avintia Arizona 77 KTM 236.5 1'37.850 1.041 / 0.047
12 13 Celestino VIETTI ITA SKY Racing Team VR46 KTM 237.1 1'37.882 1.073 / 0.032
13 27 Kaito TOBA JPN Honda Team Asia Honda 242.9 1'37.886 1.077 / 0.004
14 42 Marcos RAMIREZ SPA Leopard Racing Honda 242.9 1'37.909 1.100 / 0.023
15 40 Darryn BINDER RSA CIP Green Power KTM 236.5 1'37.925 1.116 / 0.016
16 61 Can ONCU TUR Red Bull KTM Ajo KTM 240.2 1'37.940 1.131 / 0.015
17 14 Tony ARBOLINO ITA VNE Snipers Honda 240.2 1'38.037 1.228 / 0.097
18 25 Raul FERNANDEZ SPA Gaviota Angel Nieto Team KTM 239.2 1'38.118 1.309 / 0.081
19 54 Riccardo ROSSI ITA Kömmerling Gresini Moto3 Honda 241.3 1'38.137 1.328 / 0.019
20 84 Jakub KORNFEIL CZE Redox PruestelGP KTM 235.5 1'38.264 1.455 / 0.127
21 69 Tom BOOTH-AMOS GBR CIP Green Power KTM 236.0 1'38.559 1.750 / 0.295
22 11 Sergio GARCIA SPA Estrella Galicia 0,0 Honda 238.6 1'38.592 1.783 / 0.033
23 22 Kazuki MASAKI JPN BOE Skull Rider Mugen Race KTM 238.6 1'38.648 1.839 / 0.056
24 12 Filip SALAC CZE Redox PruestelGP KTM 239.7 1'38.665 1.856 / 0.017
25 5 Jaume MASIA SPA Mugen Race KTM 240.2 1'38.722 1.913 / 0.057
26 21 Alonso LOPEZ SPA Estrella Galicia 0,0 Honda 240.8 1'38.930 2.121 / 0.208
27 76 Makar YURCHENKO KAZ BOE Skull Rider Mugen Race KTM 238.1 1'39.008 2.199 / 0.078
28 79 Ai OGURA JPN Honda Team Asia Honda 240.2 1'39.758 2.949 / 0.750
29 71 Ayumu SASAKI JPN Petronas Sprinta Racing Honda 234.5 1'39.953 3.144 / 0.195
30 9 Yanni SHAW AUS Double Six Motor Sport Kalex KTM 220.6 1'42.583 5.774 / 2.630



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama