Reklama

Peugeot má zájem o Kornfeila

Peugeot a Mahindra hledají jezdce, kteří by za ně mohli vyhrávat, nebo aspoň získávat pódiová umístění. Na příští sezónu odcházejí vítěz z Brna John McPhee, triumfátor z Assenu Pecco Bagnaia či medailista Jorge Martin.

A tak se především tovární tým Peugeotu ze Saska začal velmi rychle poohlížet po nějakém rychlém jezdci, který má určité zkušenosti s vývojem motocyklu a má k dispozici také tučný sponzorský finanční příspěvek.

Všechny tyto požadavky splňuje český jezdec Jakub Kornfeil: Má za sebou nejen 122 závodů Grand Prix v Lightweight v Grand Prix (125 ccm/Moto3), nýbrž i dvě pódiová umístění z roku 2015 (Silverstone a Valencia) a letos už 2x byl odmávnut v Top-5 (Sachsenring a Misano), ovšem také sponzorské peníze od slovenské firmy Redox (okolo 400 000 Euro).

Není tedy divu, že noví majitelé týmu Saxoprint Prüstel-Peugeot - Ingo Prüstel a jeho syn Florian - mají o českého jezdce eminentní zájem.

Právě při domácím závodě v Misanu - 100. jubilejní závod GP pro indickou továrnu - zažila Mahindra (Peuegot) doslova debakl, žádný z jezdců neskončil v Top-15: Nejlepším byl jezdec s wild card startující Stefano Manzi na P16, vítěz z Assenu byl odmávnut na P18, duo Peugeotu Albert Arenas a John McPhee jen na P19 a P20 dokumentovali, že ohledně materiálu této značce oproti KTM a Hondě stále ještě moc schází.

Kornfeil během sedmi úplných a jedné poloviční sezóně je se svými 122 starty daleko nejzkušenějším pilotem této kubatury (následují Binder - 88 startů v GP, Antonelli - 81 a McPhee - 78) a jelikož má zkušenosti s různými motocykly: Loncin (2009), Aprilia (2010 a 2011), FTR-Honda (2012), Kalex-KTM (2013), KTM (2014 a 2015), Honda (2016) a je stále dostatečně rychlý - aktuálně za tým Drive M7 SIC Racing s motocyklem Honda NSF 250RW - v MS-Moto3 je po Misanu v Top-9, tak samozřejmě i manažer Terrell Thien (vyhodil před GP Rakouska z týmu Alexise Masboua) má o Korneila velký zájem.

Mimochodem: Kornfeil zatím nevynechal od prvního závodu kubatury Moto3 - v Losailu 2012 ani jeden závod!

Zatímco Peugeot a Mahindra v tomto roce nasazují celkem devět jezdců, tak 2017 jich bude pouze šest: Dva Aspar Mahindra (Lorenzo Dalla Porta a buď Albert Arenas nebo Maria Herrera), dva Saxoprint Prüstel-Peugeot a dva CIP-Mahindra od Alaina Broneca (Tatsuki Suzuki a Marco Bezzecchi), potvrdil v Misanu Andreas Leuthe, Head of Motorsport Strategie u Mahindry.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama