Reklama

Pedercini Kawasaki: Leon Haslam odmítl, West doufá

Týmový šéf Lucio Pedercini chce poslat do WorldSBK 2017 jednoho špičkového jezdce s motocyklem Kawasaki ZX-10RR. Tento rok se hodně překvapivě umístili jeho dva jezdci! na jeho motocyklech v Top-5.

Ještě nikdy nebyl tým Pedercini tak úspěšný jako v MS-Superbike 2016: Dlouhodobý náhradník týmu Anthony West dojel v deštivém závodě v Sepangu na 5. místě, ve druhém závodě v Kataru se podařil stejný husarský kousek i Leonu Haslamovi - na suchu!

Tak se pomalu ukazuje, že díky dobré podpoře od Kawasaki není už Pedercini pouze doplněním startovního pole, tedy týmem jenž bojuje maximálně o poslední bodovaná místa.

A udržet tento trend i nadále, doporučila DWO Pedercinimu aby 2017 závodil pouze s jedním, ale dobrým pilotem a na druhého, tedy platícího jezdce zapomenout.

„Souhlasím s Dornou v tom, že nasadím druhý motocykl pouze v případě, že pojede opět Saeed Al Sulaiti“, říká italský majitel týmu Lucio Pedercini.

Ovšem různými technickými problémy pronásledovaný, nemá tento pilot vůbec zájem v týmu Pedercini-Kawasaki pokračovat - pokouší se na sezónu 2017 obstarat Ducati Panigale a získat druhé místo pilota v týmu Barni. Týmový šéf Marco Barnabó ale vyžaduje od Katarce sponzorský příspěvek okolo 800.000 Euro.

„Chtěl jsem nechat jet Haslama už před Katarem s wild card v Doningtonu, ale jeho tým z BSB byl proti. Jeho závodění nám pomohlo. Anthony West je velmi dobrý a rychlý jezdec, ale u něho jsme nevěděli, kde se nacházíme s nastavením motocyklu. Anthony dělá všechno pomocí talentu, ale my jsme nevěděli, kterým směrem se s set-upem musíme vydat. To má hodně společného s tím, že Anthony každý víkend sedí na jiném motocyklu. Na rok 2017 bychom chtěli jednoho špičkového jezdce, West a Haslam jsou schopni závodit na stejném levelu“, říká Lucio Pedercini a dodává: „Jako vždy je to otázka peněz. Měl jsem hodně setkání se sponzory, ale budget ještě není jistý. Ale už jsem hodně blízko. Špičkový pilot by mně pomohl. Proto jsem nechal Leona jezdit v Kataru a od svých sponzorů jsem obdržel hodně pozitivních ohlasů“.

Ale z angažování Angličana nic nebude, ten má na sezónu 2017 naplánován docela jiný směr závodění: „Tým má velmi kvalitní materiál a také do něj stále investuje. Ovšem srovnávat se s továrními týmy je hodně těžké. Ve druhém závodě jsem jezdil stejné časy na kolo, jako 2015, když jsem zde vyhrál s továrním bikem Aprilia. To není vždy samozřejmé. Měli jsme sice všechny informace od továrního týmu, ale to není to stejné pro biky od Kawasaki. Potenciál zde je, ale Kawasaki a Ducati jsou proti ostatním o krok vpředu. Takže s tímto motocyklem můžeš závodit o 5. místo a musíš tak porazit všechny jezdce s motocykly Aprilia, Yamaha, Honda, BMW a MV Agusta. To je dalších devět motocyklů, které musíš porazit aby jsi byl v nejlepším případě odmávnut na 5. místě - a to mě opravdu nezajímá!“.

Pro Anthonyho Westa je už několik měsíců jasné: Pedercini Kawasaki je na rok 2017 první volbou, pokud dostane u italského týmu odpovídající gáži.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama