Reklama

Ošemetné prognózy

Možná jste si pozorně přečetli předsezónní zamyšlení o favoritech letošního šampionátu, ale i ty nejvíce odborně vypracované prognózy mohou být ošemetné. Může se to totiž ve skutečnosti ukázat jako hodně velká blamáž.

Příkladem může být situace z roku 1982, kdy před sezónou královské kubatury 500-ccm bylo teoreticky jasné, že o titul budou bojovat pouze jezdci z Top-10 v roce 1981, ostatně kdo jiný že?

A nakonec se stal mistrem světa Franco Uncini s privátním motocyklem Suzuki týmu Gallina - tedy 13. jezdec šampionátu z roku 1981.

Později se stali úplně «z ničeho» a tedy veřejnosti «bezejmenní» mistry světa v kubatuře 125-ccm Haruchika Aoki (1995) a Mike di Meglio (2008). Oba dva skončili tehdy v MS o rok předtím na 12., resp. 17. místě.

Ale pojďme k sezóně, kdy už za 3 dny budeme znát prvního letošního vítěze. Dle normálního selského rozumu se o titul poperou Marc Márquez, Andrea Dovizioso, Valentino Rossi, Maverick Vinales a možná ještě Dani Pedrosa nebo Jorge Lorenzo.

Samozřejmě se nabízí otázky: Proč by se to mělo podařit Pedrosovi právě letos, když se mu to v uplynulých 13 letech v týmu Repsol-Honda nepodařilo.

To už spíše bude mistrem světa Francouz Johann Zarco s privátním motocyklem Tech3-Yamaha. Ten byl se strojem výroby 2016 na testech v Buriramu druhý a v Doha dokonce první.

A co Lorenzo ve svém druhém roce služby u Ducati, podaří se mu zlepšení z loňského 7. místa obrovský skok na místo první, o tom by se dalo s úspěchem pochybovat.

Kdo by se před rokem vsadil, že Dovizioso v sezóně 2017 vyhraje šest závodů MotoGP? Právě «Dovi» totiž čekal sedm a půl roku - tedy 2.653 dní po svém trumfu v Doningtonu (na Repsol-Hondě) na své druhé vítězství!

A najednou dokázal «Dovi» v roce 2017 během osmi dnů vyhrát s Ducati jak v Mugellu, tak v Barceloně a dokázal porazit Márqueze v neuvěřitelně dramatických závodech ve Spielbergu a v Motegi.

V předsezónních prognózách se z dvanácti továrních pilotů MotoGP značek Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki, KTM a Aprilia deset z nich vyjádřilo (pouze Redding a Smith to přímo neřekli), že jejich cíl je skončit v Top-5.

Ovšem odmávnut v Top-5 by chtěli být také: Crutchlow, Zarco, Petrucci, Miller, Bautista a možná i někteří další.

Optimismus u některých je ovšem bezbřehý: Jezdci Aprilia Racing skončili v MS-MotoGP 2017 na těchto pozicích: 15. Aleix Espargaró a 25. Sam Lowes, v MS konstruktérů obsadili Italové poslední místo, tedy na 6. místě. A v MS týmů rovněž poslední, tedy na 12. místě, i za všemi zákaznickými týmy. Přesto před sezonní premiérou prohlásil prezident Piaggio-Group Roberto Colaninno: „Nemůžeme mluvit o tom, že budeme #1, ale brzy budeme létat“.

A ředitel závodního oddělení Aprilia Racing Romano Albesiano po 15. místě Aleixe Espargara a 22. pozici Scotta Reddinga na posledních testech IRTA minulý týden řekl: „U nás vše perfektně funguje“. A tovární pilot #1 u Aprilie Aleix Espargaro vše doplnil: „Chci dojíždět v Top-5“, zatímco jeho týmový kolega Scott Redding se konkrétně nevyjádřil.

«When the flag drops, the bullshit stops», říkají Angličané.

Ostatně uvidíme sami a to už 18. března tuto neděli.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama