Reklama

Mysteriozní Mr. David Pickworth ve Valencii chyběl Hlavní obrázek k článku: Mysteriozní Mr. David Pickworth ve Valencii chyběl

Záhadný nový majitel týmu Kiefer-Racing David Pickworth se nedostavil - ačkoliv měl domluvená jednání - k závodu GP Valencia. Jeho osobní neúčast pochopitelně přispěla k nejistotě zainteresovaných, jakými jsou Jochen Kiefer, Sandro Cortese a Domi Aegerter.

Vlastně se měl nový majitel týmu Kiefer-Racing David Pickworth objevit v paddocku ve Valencii už v pátek večer, aby potvrdil (podepsal) smlouvy a představil se tak poprvé i veřejnosti, včetně na IRTA a u Dorny.

Jeho neúčast - Pickworth se totiž vůbec do Valencie nedostavil - zatím znamená, že nic není písemně dohodnuto.

Existuje totiž pouze předběžná dohoda podepsaná panem Pickworthem a zesnulým Stefanem Kieferem necelé 4 hodiny před jeho nečekanou smrtí během závodního víkendu v Sepangu. V praxi to znamená, že kompletní tým, stejně jako oba jezdci, nemají žádnou smlouvu.

Rovněž není závazně objednán materiál ať už od Suteru nebo od KTM...! A není ani podepsána smlouva s IRTA!

Peníze od ruského investora jsou v jedné bance v Nizozemí.

A kdo je vlastně tento britský obchodník David Pickworth? Ve Vídni žijící investiční bankéř - jak má napsáno na svém profilu ve Twitteru - dokonce závodil v šampionátu WorldSBK v sezóně 1988 - odjel celkem 5 závodů s motocyklem Yamaha FZR750 za tým Ian Scott & Co. Ltd. a nejlépe dojel jako 21. ve druhé jízdě na okruhu Oran Park - se ztrátou 3 okruhů. Pak pracoval nějaký čas jako manažer pilota WorldSBK a BSB Chrise Walkera.

Poprvé se v paddocku Grand Prix vynořil při GP Rakouska na Spielbergu a zde se seznámil se Sandro Cortesem.

V předběžné smlouvě se Stefanem Kieferem je sice pamatováno i na takové maličkosti jako je používání současného hlavičkového dopisního papíru včetně možností využití historie tohoto týmu pro jednání se sponzory atd. Kromě toho jsou v této předkupní smlouvě zajištěna obě místa na startovním roštu Moto2 sezóny 2018 atd.

Ovšem jezdi smlouvy nemají, rovněž technici neví na čem vlastně jsou a není objednán závodní materiál.

Celý tým Kiefer Racing se sejde při posledním rozloučení se Stefanem Kieferem, které se koná ve středu v saském Wilthenu.

Pickworth svou neúčast ve Valencii později vysvětlil tím, že jednal ve Švýcarsku s jednou firmou, která chce zakoupit vlastnický podíl týmu Kiefer.

Mimochodem: Pickworth má dalekosáhlé plány - chce koupit nejen nový týmový truck a také novou hospitality...Musí být nově instalován Workshop a také vybudována nová týmová základna.

Ale už nejpozději za dva a půl měsíce jsou na programu první testy (Suter nebo KTM?).

Samozřejmě, že jsou všichni zainteresovaní zvědavi, jak se celá situace vyvine: „Máme připraven i plán «B» a také «C»“, říká za Kiefer Racing muž zodpovědný v tomto týmu za techniku Jochen Kiefer.

Toto náhradní řešení má ale podstatný háček, je k němu potřeba budget 2,2 milionu Euro. Jochen Kiefer má sice plnou podporu od IRTA a od Dorny, ale ta je pouze v rámci omezených možností.

Z 15-letého působení ve světě Grand Prix zůstala sponzorem na rok 2018 pouze firma Motorex.

Pokud by snad jednání s Pickworthem nedopadlo úspěšně, tak chce Jochen Kiefer vzít nového týmového manažera, který už dříve v paddocku Grand Prix pracoval a má rovněž manažérské schopnosti z jiných oborů.

Jakou sumu ale Pickworth opravdu Kieferovi zaplatil, je obchodním tajemstvím. Zde je nutno zdůraznit, že místa na startovním roštu jsou neprodejná, nýbrž se musí vrátit na IRTA a Dornu zpět.

Z historie ovšem víme, že třeba Daniel M. Epp předal Lüthiho místo včetně sponzora Interwetten po sezóně 2014 týmu CGBM.

Peníze za koupi týmu Kiefer Racing jsou tedy údajně složené na jednom bankovním kontu v Nizozemí a tam jsou předběžně zablokované. Investorem je jedna ruská banka.

Takže v nejbližší době uvidíme...!



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama