Reklama

MotoGP - Hledá se nový tým na 24. místo pro 2017

Celkem 21 jezdců je k vidění na startovním roštu v MotoGP 2016. Příští rok by jich mělo být opět 24, ovšem po vstupu KTM se dostaneme na 23.

Startovní pole MotoGP se před letošní sezónou ztenčilo na pouhých 21 jezdců. Forward Racing musel po daňových skandálech a pro podezření z praní špinavých peněz okolo týmového šéfa Giovanni Cuzari a z toho vyplývající finanční krize odejít z královské kubatury. Tým se nyní spojil s italskou noblesní značkou MV Agusta a závodí v mistrovství světa Superbike a Supersport. Stejně do paddocku WSBK odvandroval i tým IodaRacing. Italská skupina, která už v posledních dvou letech závodila pouze s Alexem de Angelisem a ten měl k dispozici jediný zbylý motocykl z éry CRT a sice ART-Aprilia, tak nyní nasazuje v šampionátu WSBK jako oficiální tým Aprilie. A paddock MotoGP opustil i český tým AB Motoracing s jezdcem Karlem Abrahamem. Zatímco Abaja závodí v MS-Superbike za britský mistrovský tým z BSB Milwaukee BMW, tak český tým si dle slov šéfa týmu Karla Abrahama sr. dal roční přestávku.

Tím se startovní pole MotoGP 2016 zmenšilo oproti minulé sezóně o tři místa a to na 21 startujících. Ovšem především promotér šampionátu Dorna si přeje startovní pole s 24 piloty - ne více a ne méně. Se vstupem továrního týmu KTM se grid v sezóně 2017 zvětší na 23 pilotů, takže stále zůstává jedno místo volné. A to by se mělo nyní zaplnit. Proto IRTA vypsala „výběrové řízení“, kdy se týmy mohou přihlásit, ovšem definitivní výběr provede komise sestavená ze zástupců FIM, Dorny a IRTA.

Z tohoto vyplývá, že jediný tým s jedním jezdcem v letošní sezóně LCR Honda pojede i v roce 2017 pouze s jedním pilotem, jinak by se toto „výběrové řízení“ nemuselo vůbec vypisovat. Vloni poprvé v historii startovala závodní stáj Lucia Cecchinello se dvěma piloty, ovšem po finančních problémech extravagantního sponzora CWM se tým LCR Honda opět vrátil „do starých kolejí“. Uvolněnou Hondu převzal Marc VDS, který tak hned ve svém druhém roce závodění v královské kubatuře expandoval na dva jezdce. Kromě LCR Honda neexistuje žádný další tým o jednom jezdci, takže musí být přijat nová závodní stáj. A zde se nabízí dvě základní a zatím nezodpovězené otázky.

Otázka první: Který tým to bude? O level níže pod MotoGP, je v prostřední kubatuře GP, tedy v Moto2, několik týmů, které by se v královské kubatuře rozhodně neztratily. Stále více a více se skloňuje jméno týmu Paginas Amarillas HP 40 Team, manažera Sita Ponse. Skupina okolo dvojnásobného mistra světa 250ccm patří k jednomu z nejlépe vedených týmů v Moto2. Už vloni byl po „konci“ týmu Forward Racing Ponsův tým spojován se vstupem do MotoGP, ale vše nakonec skončilo ve slepé uličce.

Pons má navíc řadu zkušeností jako týmový šéf v královské kubatuře. V letech 1992 až 2005 posílal do MS 500ccm/MotoGP jezdce jako byli Alex Criville, Sete Gibernau, Loris Capirosi, Tohru Ukawa či Alex Barros. Samozřejmě, že není vyloučený ani návrat českého týmu AB Motoracing, to vše se ale pohybuje na úrovni spekulací.

Otázka druhá: Který motocykl bude vlastně nasazen? Ducati je zastoupena osmi motocykly, které nasazuje jak tovární tým, tak satelitní stáje Pramac, Avintia a Aspar - takže Italové jsou zřejmě na svém maximálním limitu. Stejně nepřichází v úvahu Rookie KTM, Rakušané se ve svém prvním roce budou samozřejmě zaměřovat pouze na tovární tým. Zůstávají tak jako možní kandidáti pouze Honda, Yamaha, Suzuki a Aprilia. U italské Aprilie se musí nejdříve ukázat, jak se v praxi během sezóny 2016 uplatní nově vyvinutá RS-GP. Dle našeho názoru ale bude závodění továrního týmu plně vytěžovat kapacity závodního oddělení v Noale.

Honda má v současné době s pěti motocykly a Yamaha dokonce pouze se čtyřmi určitě kapacity na další nasazení svých motocyklů a dokonce dle reglementu je povinna novému zájemci motocykl nabídnout. A Suzuki? Ta je nejpravděpodobnější. Týmový šéf Davide Brivio potvrdil v Kataru, že zákaznický tým na rok 2017 je určitě možný. Ostatně Johann Zarco dle zahraničních webů by měl už mít podepsanou smlouvu do MotoGP a právě s motocyklem Suzuki, ale tým nechtěl prozradit a jak hlásí „Radio Paddock“, mělo by se jednat o tým španělský a ne tedy stáj Aki Aja. Takže se nabízí otázka, uvidíme další motocykl Suzuki GSX-RR v satelitním týmu?

Naopak italská média - jako třeba Corsedimoto - už mají jasno, dle nich to bude Forward Racing majitele Giovanniho Cuzariho. V každém případě bude tento tým oznámen 29. dubna, takže do té doby si musíme počkat.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama