Reklama

Giampiero Sacchi (Ioda Aprilia) účtuje s MotoGP

Čtyři roky byla stáj IodaRacing s podřadným materiálem pouze potravou pro děla MS-MotoGP. V letošním roce má tým v MS-Superbike dispozici tovární materiál od Aprilie, majitel týmu Giampiero Sacchi má opět v paddocku radost ze závodění.

Když byly v sezóně 2012 zařazeny do MS MotoGP biky Claiming-Rule, tak se jednalo o prototypová šasí s vyladěnými superbikovými motory a tím se zvedl hubený počet jezdců a motocyklů na startovním roštu královské kubatury. Tehdy se rozhodl pro vstup i tým IodaRacing. Do konce roku 2015 byl IodaRacing nedílnou součástí startovního roštu, ovšem proti továrním jezdcům s motocykly Honda, Yamaha a Ducati, stejně později Suzuki a Aprilia, neexistovala ani ta nejmenší naděje na nějaký úspěch.

Když se nabídla týmu IodaRacing šance, závodit v letošním roce s továrními motocykly Aprilia v MS Superbike, tak se nenechal týmový šéf Giampiero Sacchi dlouho přemlouvat, pozice Sacchiho pro tento obchod byla hodně výhodná. V MotoGP se chtěl promotér MS Dorna Sacchiho neúspěšného týmu zbavit, ve WSBK byl naopak přivítán s otevřenou náručí. Aprilia se letos plně koncentruje na MotoGP a dosud marně hledala partnera, který by provozoval závodění s rychlými motocykly Aprilia RSV4, letos tedy nastala situace win-win.

IodaRacing jede v této sezóně s Alexem De Angelisem a s Lorenzem Savadorim, pro Aprilia je to tým s jezdci zvučných jmen.

Alex de Angelis je vítězem závodů GP, navíc přichází z královské kubatury MotoGP, Lorenzo Savadori je úřadujícím šampionem STK FIM Cupu 1000.

A jak se na celou výměnu obou závodních seriálů dívá svýma očima Giampiero Sacchi?

„Finančně bude zřejmě lepší být úspěšnější v MS Superbike, než dojíždět okolo 20. míst v MotoGP. Prostě, když člověk jednou udělá crash, tak musí zařadit o rychlost dolů. V MotoGP byl náš job následovný. Museli jsme nabídnout tu nejlepší hospitality v paddocku! Nic jiného jsme totiž nebyli schopni sponzorům prodat. Po více než 30 letech v závodním motocyklovém sportu totiž dobře vím, že nejdůležitější je sponzory namotivovat. A co mám jiného dělat, když se ráno probudím, podívám se do zrcadla a vím, že budeme poslední. Opravdu věř nebo nevěř, byly to hodně tvrdé časy, nic pro takového racera, jako jsem já. Otázka vydělání peněz byla podružná. Pokud by si někdo dělal tento job kvůli penězům, tak musí být blázen. Existuje 100 dalších jobů, kdy se dají peníze vydělat snadněji“, vysvětluje celou situaci Sacchi.

A dále pokračuje: „Nyní máme před sebou možnost, zkusit vyhrát závod. Jako privátní tým nemůžeš za normálních podmínek nikdy bojovat o vítězství, pokud se něco nepřihodí, normálně ale ne, nikdy!“

„V závodě Superbike, proč ne? Jsem šťastný a užívám si to, vstoupit opět do paddocku. Musíme změnit náš vztah ke sponzorům, to je jasné. Dříve jsme jim nabídli za dobrou cenu být součástí jedinečného světa MotoGP. Nejednou k nám přišli tito lidé jen proto, aby si mohli udělat foto s Valentinem Rossim“, vykládá o zákulisí sponzorských tajemství Sacchi a dodává: „Nyní jsme součástí projektu, ve kterém jsme konkurenceschopní. V tomto sportu můžeme opravdu závodit a míchat karty úplně vpředu.“

Jste oficiálním týmem Aprilie, takže byste měli být úspěšní. Dovedeš si představit, že vás Aprilia ještě víc podpoří? „Pracuji už hodně dlouho s a pro Aprilii, je to moje rodina a já jsem s ní hodně šťastný. Za tuto možnost v SBK jim mohu je poděkovat. Pokud ale v životě od někoho něco chceš, tak ji musíš také něco odevzdat. My se pokusíme odvádět dobrou práci. Pokud budeme jezdit okolo 20. místa, tak proč by nám měl někdo pomáhat? Pokud ale budeme bojovat o vítězství, tak jsem si jistý, že nám pomohou.“

Pomohl vám i promotér MS Dorna, že jste nyní v paddocku Superbike? „Rozhodli jsme se společně. Vyložili jsme na stůl hodně otevřeně naše karty a společně jsme rozhodli. Pak jsme začali jednat s Aprilií o motocyklech a o náhradních dílech. Pro mě je Dorna Carmelo Ezpeleta, u něho se musím poděkovat. On mě pochopil, že by bylo pro mě hodně těžké zůstat v paddocku MotoGP, když jsme pořád byli poslední. Takže pro nás otevřel možnost vítězit v závodech a ta je k nezaplacení“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama