Reklama

Filip Salač šestým Čechem na startu Moto2

Karel Abraham, Lukáš Pešek, Patrik Vostárek, Míra Popov, Karel Hanika a Filip Salač je šestice českých jezdců, kteří se během 13 leté historie kubatury Moto2 objevili na startu závodu prostřední třídy Grand Prix.

Tato mladá kubatura měla české zastoupení už v prvním roce své existence a to hned dvojnásobné!

Za tým svého otce Cardion AB Motoracing závodil celou sezónu 2010 Karel Abraham a to hodně úspěšně: Ze začátku začal s «těžkotonážním» italským motocyklem RSV, pak ale změnil značku za britský stroj FTR a s ním nejen získal podium v Motegi, ale dokonce i vyhrál sezonní finále ve Valencii.

Druhým Čechem byl tehdy Lukáš Pešek, který s motocyklem Moriwaki závodil za italskou stáj Matteoni Racing. Ovšem sezónu nedojel, když byl z týmu kvůli neprofesionálnímu chování po misanském závodě doslova vyhozen! Během 11 závodů Grand Prix získal pouhých 5 bodů.

V pořadí třetím našincem byl ve stejné sezóně mladík Patrik Vostárek. Ten se objevil celkem překvapivě jako náhradník při domácím závodě v Brně v týmu Vector Kiefer Racing místo Rusa Vladimíra Leonova v sedle motocyklu Suter, závod se ale pro něho skončil pádem hned v úvodní fázi závodu.

Dalším Čechem, s wild card při domácím závodě Grand Prix, byl Miroslav Popov. Velký český talent závodil na Masarykově okruhu s motocyklem Suter týmu Brož Racing v sezóně 2014, ve stejném roce jel i v Misanu. Ani jeden závod ale nedokončil.

2017 jel na Masarykově okruhu Karel Hanika za tým Willi Race s motocyklem Kalex, místo původně uvažovaného Jiřího Mrkývky jun. Hodně turbulentní restartovaný závod nakonec dokončil na 22. místě.

Šestým Čechem a teprve třetím jako stabilní pilot na startovním roštu Moto2 byl tedy minulý víkend v Kataru Filip Salač. Ten po skvěle zajeté kvalifikaci - 4. místo a tedy 2. řada gridu - v závodě havaroval z P6 už ve 3. kole.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama