Eddi La Marra: Comeback po 1.132 dnech !
- Publikovno: 29.9.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
27. srpna 2013 havaroval tehdy 24-letý Ital Eddi La Marra s prototypem továrního motocyklu Ducati 1199 Panigale 2014 na okruhu v Misanu. V 10.30 hodin ztratil jezdec kontrolu nad svým motocyklem hned ve svém prvním kole, když po nočním dešti najel na mokrý obrubník. Udeřil se hlavou přímo na asfalt a po pádu byl nejdříve chvíli v bezvědomí.
„Stěžoval si na bolesti v ramenech, a my jsme si mysleli, že si zlomil klíční kost“, říkal v srpnu 2013 projektový ředitel Ducati-Superbike Ernesto Marinelli. La Marra byl letecky transportován do nemocnice Bufalini v Cesene, tak byly diagnostikovány dvě krevní sraženiny v mozku. Jelikož se jedna z nich v noci z úterý na středu zvětšila, byla nutná nouzová operace a jezdec byl uveden do umělého komatu.
Co bylo ale hodně tragické: 15. června 2013 havarovala v Misanu při tréninku na italský šampionát CIV La Marrova přítelkyně Alessia Polita a od té doby je bohužel upoutána na invalidní vozík.
La Marra závodil za tým Barni Ducati v šampionátu Superstock-1000-Cup a před závodem na Nürburgringu mu patřila 5. pozice.
Když už uplynulo 14 měsíců od havárie, tak poskytl Eddie následující rozhovor: „Jsem okay a 100% v pořádku a to po dvou týdnech v komatu a čtyřech měsících pobytu v nemocnici. Samozřejmě být připoután na lůžko a nesmět se vůbec pohybovat nebylo vůbec jednoduché, ale zvládl jsem to a jsem tělesně absolutně v pořádku, stejně, jak když jsem jezdil závody. Znovu chodím do práce, jezdím s jedním náklaďákem ve firmě mého otce. On má kamiónovou dopravu, už dříve jsem tam vypomáhal“, říkal tehdy italský ex-závodník.
A je tedy možné, aby italský jezdec znovu závodil?: „To nezáleží na mně, doktoři od FMI (Italská motocyklová federace - pozn. Bosso) jsou proti. Moje zranění prý bylo tak těžké, že si nikdo nechce vzít na svou odpovědnost, abych znovu dostal licenci. Jinak jsem už dvakrát jezdil na okruhu Vallelunga a jednou v Misanu, kde jsem se zranil při testu s motocyklem Superbike-Ducati, s kterým jsem měl jet tenkrát na wild card v Turecku. Hodně důležité pro mě bylo, že po skončení rehabilitace mě odvezl přímo můj otec na okruh Latina, a zde jsem okamžitě jel trénink Supermota.“
Dá se ale říci, že tato havárie zruinovala tvou závodní kariéru?: „To není zas tak úplně pravda. Já jsem svého cíle dosáhl a závodil s těmi «opravdovými». Ne že bych si dával jako cíl vítězství, ale chtěl jsem být u toho. A to se mně splnilo“.
A závodit v Rallye?: „Kdo mně bude věřit, kdo mně na to dá peníze. Svůj život jsem spojoval vždy s ježděním na motocyklu, a nyní tedy řídím náklaďák. Samozřejmě, že jsem trochu zatrpkl, ale některé to poznamenalo ještě hůře (např. Joana Lascorze při testech v Imole 2012- pozn. Bosso).“
Po 1.132 dnech od popsané havárie se ale 27letý Ital chystá na svůj velký comeback. V neděli by měl jet s motocyklem Ducati na okruhu v Mugellu závod zařazený do seriálu Coppa Italia.
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 29.9.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- 3.4. - První MS žen už klepe na dveře
- 13.2. - Startovní listina mistrovství světa žen 2024
- 12.2. - Ana Carrasco nazpět v paddocku Superbike
- 9.2. - Premiérové mistrovství světa žen
- 19.10.2022 - Slovenské okénko: Michal Búlik vicemajstrom Španielska
- 7.9.2022 - Slovenské okénko: Michal Búlik zvíťazil v Navarre