Reklama

Debakl Michelinu v Argentině, byl zařazen dodatečný FP5!

Po detonaci zadní pneumatiky Michelin u Lorise Baze v Sepangu bylo jasné, že konstrukce zadní pneumatiky Michelin je příliš měkká, přesto se ale toho moc nezměnilo.

Po dalším nepříjemném defektu Scotta Reddinga ve čtvrtém volném tréninku MotoGP, kdy musely být vyvěšeny červené vlajky, se technici Michelinu na čele s Nicolasem Goubertem rozhodli následovně. Z bezpečnostních důvodů nebudou týmy smět použít pro nedělní závod zadní pneumatiky Medium nebo Hard-Compound, nýbrž ty „rezervní“ s názvem „Special Compound“, které z těchto důvodů mají Francouzi vždy pro jistotu s sebou.

Tato konstrukce ale ještě nebyla žádným jezdcem v žádném tréninku vyzkoušena, pouze na ni jezdili někteří testovací jezdci na testech. Nyní musí týmy a jezdci hodit přes palubu všechny data, která dosud nashromáždily během dvou dnů v Las Termas.

Michelin dodá týmům pro každého pilota MotoGP čtyři exempláře extra tvrdé směsi, a to mimo dosavadní kontingent 22 slicků (deset předních, dvanáct zadních) pro jezdce na závodní víkend.

Aby si piloti mohli zvyknout na novou situaci, tak Race Direction změnila časový program na závodní neděli v Las Termas. Byl zařazen doplňující trénink kubatury MotoGP od 9 do 9.30 hod (evropského času 14 až 14.30 hod.), tedy 30 minutový pátý volný trénink.

V 10.40 hod. místního času se potom koná warm-up MotoGP na 20 minut. Start závodu na 25 kol zůstává časově neposunut a druhý letošní závod královské kubatury se pojede v 16 hodin (21 hod. našeho času).

Nesmíme však zapomenout na jeden důležitý fakt. Tento dodatečně zařazený FP5 se ale bude konat za úplně jiných teplot asfaltového povrchu, než budou v závodě samotném.

A dále, ačkoliv se stal tento nepříjemný defekt na zadní pneumatice Michelin, tak daleko větším problémem - což dokazuje velké množství pádů v T1 (havarovali zde mj. Marquez, Lorenzo) - jsou dle pilotů MotoGP pneumatiky přední.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama