Reklama

Davide Giugliano místo Eugene Lavertyho

Milwaukee Aprilia potřebuje pro tři následující závodní víkendy MS-Superbike náhradníka za zraněného Eugene Lavertyho. Ačkoliv to ještě nebylo oficiálně potvrzeno, bude jím zkušený Ital Davide Giugliano.

Deset dní po svém těžkém pádu ve druhém závodě v thajském Buriramu leží Eugene Laverty stále ještě v nemocnici v Bangkoku. Následující tři závodní víkendy v Aragónu, Assenu a v Imole musí Severní Ir vynechat, při domácím závodě v Donington Parku by ale chtěl opět závodit.

Do té doby potřebuje tým Milwaukee Aprilia náhradu, a bude jí Davide Giugliano.

2011 se stal tento Ital šampionem Superstock-1000 a 2012 postoupil do MS-Superbike. Během celkem 120 závodních startů nashromáždil 868 bodů, vyjel si pět Pole-Position, 14 pódiových umístění (ani jedno vítězství) a zajel celkem osm nejrychlejších kol v závodech.

2012 byl týmovým kolegou pozdějšího mistra světa Carlose Checy v týmu Althea Ducati, o rok později závodil stejný tým s motocykly Aprilia a z této doby zná Giugliano nejen motocykl RSV4, ale také elektroniku APX.

2014 až 2016 závodil Říman za tovární tým Ducati; byl sice hodně rychlý, ale vítězství nezískal ani jedno. Kromě toho ovšem dvakrát těžce havaroval a zlomil si přitom několik obratlů.

2017 ale nesehnal 28-letý jezdec žádný schopný motocykl a odešel závodit do britského šampionátu Superbike. Zde se mu vůbec nedařilo a po pádu v Brands Hatch se v polovině června tým Tyco BMW a italský jezdec rozešli.

V polovině července byl Giugliano angažován týmem Red Bull Honda jako testovací a náhradní jezdec. S novým motocyklem Fireblade absolvoval celkem osm závodních jízda a nejlépe byl odmávnut v dešti na Magny-Cours na 8. místě.

Na letošní sezónu nesehnal Giugliano žádné místo v nějakém předním týmu a v těch horších zase nechtěl závodit on sám.

Giugliano ovšem nebyl pro Aprilii první volbou. Továrna Aprilia chtěla celkem logicky testovacího pilota Mattea Baiocca, ovšem týmový šéf Milwaukee Aprilia Shaun Muir byl proti.

Místo toho chtěl britský boss buď Stefana Bradla nebo Jonase Folgera. Ovšem Bradl má smlouvu s HRC a Folger je jednak k nedostižení, a navíc se zotavuje z Burn-outu.

Muir chtěl rovněž mladého Chilana Maximiliana Scheiba, který jezdí v továrním týmu Aprilia ME-Superstock-1000, ale Aprilia 22-letého talenta neuvolnila, neboť by musel vynechat 3 závody svého šampionátu.

Jednalo se také s Jihafričanem Sheridanem Moraisem, ale ten dal přednost pozici náhradníka za Kenana Sofuogla v továrním týmu Kawasaki-Supersport od Manuela Puccettiho v závodech v Aragónu a v Assenu. Navíc nikdo dnes nedokáže říci, zda se Sofuoglu vůbec do šampionátu letos vrátí.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama