Bridgestone Battlecross E50: pneumatika pro enduro
- Publikovno: 3.4.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Bridgestone na začátku února představilo novou pneumatiku Battlecross E50, která byla vyvinuta pro endurové soutěže. Nabízí se v jednom rozměru pro přední kolo a ve dvou rozměrech pro zadní.
Pneumatika má homologaci DOT, lze ji tedy bez problémů používat na veřejných komunikacích a rovněž splňuje pravidla FIM, která stanovují hloubku drážek, aby se zabránilo nadměrnému odstraňování vrstvy půdy pneumatikou, což by mohlo poškodit přírodní prostředí. Hloubka drážky zadní pneumatiky má méně než 13 mm.
Při jejím vývoji vycházeli ze zkušeností a technologií, získaných během mnohaletého vývoje pneumatik pro jízdu v terénu. Díky tomu poskytuje vysokou trakci a vynikající jízdní vlastnosti v zatáčkách na rozmanitých druzích povrchu, a vychází tak vstříc požadavkům účastníků endurových soutěží. Pneumatika používá patentovanou technologii Bridgestone Castle Block, která zajišťuje efektivní adhezi dokonce i na kluzkém povrchu. Speciální hrana, umístěná u paty bloků dezénu, umožňuje pneumatice dosahovat na měkkém povrchu mimořádné trakce.
Bridgestone použil rovněž simulace 3D pro optimalizaci tvarů a umístění bloků dezénu. Díky tomu je u přední pneumatiky zajištěna vyšší úroveň výkonů při průjezdu zatáčkou a u zadní pneumatiky vyšší úroveň trakce.
Rozměr pneumatiky
Přední 90/90-21 M/C  54P W
Zadní 120/90-18 M/C 65P W
Zadní 140/80-18 M/C 70P W
Vlastnosti dezénu
1. Castle Block (doplňkový konvexní blok)
Povrchy, jako jsou kameny či kmeny skryté v půdě nebo deštěm zmáčené povrchy, mohou být extrémně kluzké. Dezén s technologií Castle Block zahrnuje doplňkové bloky, které vyčnívají z konvenčních bloků. Tím se zvyšuje počet záběrových hran a zvyšuje se tlak na styčnou plochu na kluzkém povrchu. Výsledkem je ještě vyšší úroveň adheze.
2. Speciální hrany mezi bloky dezénu
Speciální hrany mezi bloky dezénu zajišťují trakci dokonce i v situacích, kdy je blok zabořen do vrchní vrstvy povrchu.
Popisky k obrázku:
Hard Dirt – Zpevněný povrch
Medium Dirt – Středně sypký povrch
Soft Dirt – Sypký povrch
Mud – Bláto
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.4.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa
- dnes - Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly