Reklama

Honda CB 750F2 od Outsiders

Hoši od Outsiders, pocházející ze starobylého města Groningen v Nizozemsku, si usmysleli, že Honda CB750 F2 je legendou, která by mohla vypadat ještě víc retro.

Bert a Jene s pomocí třetího hocha Lexe vypouští do světa svůj sedmý upravený motocykl. „Před rokem jsme obdrželi telefonát od maníka jménem Lars, který si pořídil legendární Hondu CB 750 F2 z roku 1978 a chtěl ji vytunit. Dozvěděl se o nás uplně náhodou, když v hospodě zaslechl u druhého stolu, že se o nás někdo zmínil. Podíval se hned na naše stránky a zavolal. Dali jsme si tedy schůzku v Amsterdamu a celou noc jsme prokecali o jeho budoucím motocyklu.“

Největší devizou pro tenhle projekt byl dostatek volného prostoru a času, který hoši na úpravu měli. Zákazníci většinou přijdou s hotovou vizí, tedy zhruba jak motocykl má vypadat, kolik má maximálně úprava stát a kdy chtějí jezdit. Tedy nejlépe za málo peněz a jezdit hned. Tady to bylo naopak, nebyl dán požadavek ani na maximální výši ceny, ani časový horizont. Vše bylo v rukách kluků z Outsiders a výsledek pak stojí za to.

Motocykl byl v původním stavu, skoro kompletní, ale zub času se na něm podepsal téměř na každém dílu. Bert naložil motocykl do svého auta a odvezl jej ke klukům. Ihned se zjistilo, že motor je ve špatném stavu, válce se vyměnily, stejně jako hlava a ventily bylo potřeba alespoň vyleštit, sedla ventilů se vyměnily. Komplet se to vše poskládalo a zvenku se blyští nerezová ocel. Karburátory jsou Keihini CR s podporou filtrů KN. Čtveřice svodů je svedena do dvou trubek zakončených výfukovými koncovkami Spark.

Celé šasi se rovněž komplet předělalo a zadní, takzvaný pomocný rám neboli podsedlový, se vyrobil celý nový. Olejová nádrž je nyní pod sedlem a přestěhovat se musela baterie Evo2, která je, společně s většinou elektriky, nově pod palivovou nádrží. Toto je celkem obvyklá úprava, která vyčistí vše okolo motoru, ale vyčistit i řídítka, potažmo palubní přístroje to už chce kumšt. Bovdeny od plynu a přední brzdy se přes řídítka skryli pod sedačkou. Vše završily rukojetě od Bitwell Kung Fu.

Jelikož je Lars celkem vysoký chlapík, byl požadavek na větší světlou výšku motocyklu. Hoši tedy nešpekulovali a použili předek z Hondy Transalp i komplet s dvojicí předních kotoučových brzd. Zadní tlumení o rozměru 395 mm se pak vyrobilo na zakázku od firmy Bitubo. Jednoduchou kyvku vypůjčila Honda CB 550. Ráfky od Excelu jsou pak netradiční přední devatenácti palcové a zadní osmnácti se zadním nábojem rovněž ze sesterské Hondy CB 550.

Když pak ve finále došlo na řadu lakování chtěl Lars černou. „Jelikož jsme se ale od začátku soustředili jen na svoje dojmy a měli jsme volnou ruku, zkusili jsme otestovat kus rámu a to ve stylu kovového šrotu.“ Jakmile viděli panáčkové výsledek, pustili se do dalšího opískování za pomocí drátěného kartáče a acetylenu. Palivová nádrž pak byla neméně zajímavá. Našli ji pohozenou bokem z nějakého starého BMW. Zrezivělou ji řádně opucovali a ještě víc nechali vyniknout poškození a to za pomocí nového lakování od bílé základní přes červenou a zelenou. Díky kombinaci kovových třísek a epoxidu s různými kyselinami vytáhli rez na nejvyšší úroveň přitažlivosti. Na novém vyšperkovaném motocyklu se vyjímá opravdu dobře. Kožené sedlo a hliníkové blatníky jsou pak základem pro každý takový motocykl. Nenápadné detaily jako zadní světlomet nebo loga změněná na rezavý styl odpovídají přesně celé koncepci.

Jak se projekt chýlil ke konci, naplánovalo se předání motocyklu na Bike Shed v Paříži, ale když ještě krátce před tím poslali ráfky na lakování, aby zakryli žlutá loga firmy Excel, někde se ztratily. Nicméně ani toto nemohlo kluky odradit a proto se objednaly nové. Už jen při představě, že na motocyklu trávily týdně až 100 hodin se toto zdálo jako maličkost. „Byli jsme vyčerpaní, ale odhalení na výstavě v Paříži, kam Lars a jeho přítelkyně dorazili, nám ukázali, že to za to stálo. První výraz majitele motocyklu byl nepopsatelný. Myslím, že se mu naše práce fakt líbila.“

lars honda-cb750f2lars honda-cb750f2-1lars honda-cb750f2-10 (1)lars honda-cb750f2-11lars honda-cb750f2-2lars honda-cb750f2-3lars honda-cb750f2-4lars honda-cb750f2-5lars honda-cb750f2-6lars honda-cb750f2-7lars honda-cb750f2-8lars honda-cb750f2-9



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama