Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Vespa Primavera a GTV v nové edici Officina 8 se představují nejen v nových barvách a materiálech, ale spolu s nimi na trh přichází i speciální kolekce doplňků a oblečení. Skútr je jedinečným odkazem na poválečné oddělení značky Vespa, kde poprvé vznikl jejich jedinečný skútr, který se v nabídce objevuje doposud.
Zajímavý je příběh, jak přišli ve Vespě k názvu Officina. O ten vás nechceme připravit. Po poválečné obnově se v závodě Piaggio v Pontedeře nacházela Officina 8, domov experimentálního oddělení značky. Tady vznikaly ty nejodvážnější projekty. Už od konce čtyřicátých let minulého století zde bok po boku pracovali návrháři, kresliči, mechanici, mistři kovovýroby a testovací jezdci a také vysoce kvalifikovaní odborníci, z nichž mnozí přišli z leteckého průmyslu.
Byla to doba obrody a celá Evropa, snažící se po temných válečných letech postavit na nohy, byla stržena přívalem kreativity a nově nalezené svobody. Právě tento duch znovuobjevené víry v budoucnost inspiroval řadu vizionářských projektů. Officina 8 byla jedním z těchto míst. Právě zde byl navržen a vytvořen první prototyp Vespy, a to jak pro sériovou výrobu, tak pro závodní a rekordní účely. Výseky pro kovovýrobu, speciální modely rámů a pískové odlitky experimentálních motorů vznikaly přímo na místě. Prototyp pak převzali testovací jezdci, kteří na skútrech najezdili desítky tisíc kilometrů, než se rozhodlo, co půjde do výroby a jaké soutěžní stroje se budou stavět. Právě zde se zrodily elegantní linie a nadčasový styl Vespy. Ostatně není to tak dlouho, kdy se prodávala nejstarší Vespa na světě.
Vysoce ceněný modrý mosazný odznak s nápisem „Piaggio 8“, určený k nošení na pracovních kombinézách, identifikoval techniky pracující v tomto nejvíce utajovaném oddělení továrny. Práce v těchto prostorech, nepřístupných nikomu zvenčí, byla důkazem mimořádného talentu vývojových inženýrů, mechaniků, designérů a testerů. Vespa, která v roce 1950 stanovila 17 světových rekordů v rychlosti a vytrvalosti, rekord ve „letmém kilometru“ z roku 1951, legendární „98 Corsa“ nebo modely dominující náročné terénní soutěži „Šestidenní“ – to jsou jen některé z mistrovských děl vzniklých v Officině 8.
Každý díl byl vytvořen s maximální péčí a řemeslnou precizností. Talent a technická odbornost v Officině 8 byly tak mimořádné, že každý jednotlivý stroj byl naprostý originál, spojení špičkových technologií své doby se stylem a elegancí, které Vespě přinesly celosvětovou slávu.
Exkluzivní edice Officina 8 se představuje na nejikoničtějších modelech řady, Vespa Primavera (ve verzích 50, 125 a 150 ccm) ztělesňující mladistvého a bezstarostného ducha Vespy, a dále na výkonném modelu Vespa GTV 310 s nízko umístěným světlometem a odhalenými řídítky. Oba modely zaujmou na první pohled exkluzivní barvou Blu Officina 8, sytým industriálním odstínem modré s matným kovovým efektem, který navozuje atmosféru průmyslového prostředí minulosti, svěráky, soustruhy, brusky i odolné pracovní oděvy.
Tento odstín vytváří jedinečný kontrast s elegantními kovovými detaily v saténové úpravě, které evokují technický svět s nádechem industriální estetiky. Hliník zvýrazňuje obrys předního štítu a lemuje světlomet i zadní světlo, zatímco mosaz dodává charakter mřížce na krytu řízení i ráfkům kol, ty navíc zaujmou obráběným povrchem technologií diamond cut.
Vespa Officina 8 navíc vrací na scénu ikonický odznak z mosazi a modré pryskyřice, který s hrdostí nosili členové historické vývojové dílny. Na zadním štítku skútru jej nově interpretuje trojrozměrný emblém vytvořený speciálně pro tuto edici. Dvojité čalounění sedla je zpracováno s maximální péčí, sedací část s vodorovným tepelným prošitím lemují dvojité kontrastní švy. Leštěné mosazné nýty odkazují na klasické řemeslo a tradici.
Model Vespa Gtv Officina 8 je navíc standardně vybaven pevným krytem v barvě karoserie – připomínajícím kapotáže závodních modelů Vespa a podtrhujícím její sportovní charakter. Celkové provedení doplňuje řada matných černých detailů a sportovní zrcátka na koncích řídítek, rovněž v matném černém provedení.
Ke každé Vespě Officina 8 náleží elegantní uvítací sada, stylová plechová dóza v barvách této speciální edice, která ukrývá tzv. Owner's Book. Tento jedinečný svazek, vycházející z původních archivních materiálů, mapuje historii vývojové dílny – legendární Officiny 8, kde vizionářské myšlenky a technická brilance formovaly budoucnost značky a vytvořily neopakovatelný příběh plný technologických inovací a designu.
Pořídit si můžete také řadu příslušenství a oblečení Vespa Officina 8, které ladí s estetikou samotného skútru. Praktický top box v barvě skútru s logem Officina 8 je vybaven opěrkou v barvě a materiálu sedla. Jet přilba v typické industriální modři s matným povrchem je ozdobena logem edice Officina 8, má dvojité plexi (čiré a sluneční), větrací systém a praktické mikrometrické zapínání. Vnitřní výstelka je odnímatelná a prodyšná, navržená pro dlouhodobé pohodlí. Rukavice z technického strečového úpletu obsahují ochranný prvek s dvojitou hustotou na kloubech, nastavitelné zapínání na suchý zip a podporují ovládání dotykových displejů.
Kolekce oblečení Vespa Officina 8 čerpá inspiraci z pracovních oděvů, a navíc doplňuje industriální grafiku. Výrazné a originální logo evokuje ducha dílny, technicky stylizovaný symbol písmene „V“, rozložený a opětovně sestavený pomocí šroubů a matic. Do každého ročního období se hodí větrovka z funkční tkaniny s vodoodpudivou úpravou, předním zipem, kapucí a bočními kapsami na zip. Prodyšná síťovaná podšívka zajišťuje pohodlí za všech podmínek. Mikina s kapucí je ušitá z měkké a hřejivé bavlny, doplněná grafikou z kolekce na hrudi a rukávech. Tričko s kulatým výstřihem z prémiové bavlny nese symbol Officina 8 vpředu a zvětšené logo kolekce na zádech. Kolekci doplňuje sportovní vak se stahovací šňůrkou, ideální na každodenní použití i na jízdu na skútru, a výrazná klíčenka Officina 8, ideální dárek pro fanoušky Vespy.
Vespa GTV Officina 8
Vespa Primavera Officina 8
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- 10.6. - Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost: limitovaná edice
- 28.5. - Yamaha Tricity 125: v novém kabátu
- 26.5. - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- 19.5. - Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování