Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní?
- Publikovno: 17.3.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Angličané rozšířili svoji rodinu Tigerů o další model, Sport 800, poháněný kapalinou chlazeným tříválcem a s jedinečným výkonem 115 koní. Nastavitelný podvozek je vybavený komponenty značky Showa a kvalitní je také jeho elektronická výbava zahrnující kromě kontroly trakce i obousměrné rychlořazení nebo tempomat.
Taky si říkáte, jestli už těch Tigerů nemá Triumph dost? V nabídce mají Tiger 900, Tiger i slabší Tiger Sport 660, které by mohla nová osmistovka konkurovat sama o sobě. Ale není tomu tak, bezpochyby to poznáte už po prvním přidání plynu, ale také i během samotné jízdy. Tiger 800 je stavěn pro sportovní styl jízdy, vybavený špičkovými komponenty i prémiovou povrchovou úpravou. Sportovní vzhled s ostrými lomenými tvary doplňují vkusně zakomponované LED světlomety s LED pásky denního svícení.
Veškeré informace se zobrazují na LCD displeji s integrovanou barevnou TFT obrazovkou. Po jeho propojení s chytrým telefonem si na něm budete moci zrcadlit například navigaci. Jízdní pozice za širokými řídítky je vzpřímená, aby byla jízda pro jezdce co nejvíce komfortní. K tomu navíc přispívá i ergonomicky navržené sedlo s širokým polstrováním nejen pro jezdce, ale i pro jeho spolujezdce. Je ve výšce 835 mm. Větrný štítek je nastavitelný pomocí jedné ruky a má v sobě integrované větrné deflektory. Do palivové nádrže se vejde 18,6 litrů paliva.
Je poháněn kapalinou chlazeným tříválcovým motorem o zdvihovém objemu 798 ccm s výkonem 115 k /(84,6 kW) při 10 750 otáčkách a maximálním točivém momentu 84 Nm při 8500 otáčkách. Ovšem 90% kroutícího momentu už získáte ve středním spektru otáček. Elektronický balíček zahrnuje tři jízdní režimy Sport, Road a Rain, jejichž volbu provádíte stiskem jediného tlačítka, tempomat, kontrolu trakce, náklonové ABS a obousměrné rychlořazení.
Podvozek tvoří obrácené 41 mm vidlice Showa s oddělenými funkcemi komprese a odskoku, jejich zdvih je 150 mm. Vzadu je nastavitelný tlumič Showa RSU se zdvihem 150 mm. O zastavení 214 kilogramů vážícího motocyklu se vám postarají dva přední 310 mm plovoucí kotouče s čtyřpístkovými radiálně uchycenými třmeny. Vzadu je jeden 255 mm kotouč brzděný jednopístkem. Lehká sedmnátipalcová hliníková kola jsou obuta do pneumatik Michelin Road 5.
Triumph k tomuto modelu nabízí více než 40 doplňků, díky kterým si můžete Tigera vyladit k obrazu svému. Nabízí se vám od titanových koncovek tlumičů s karbonovým krytem od Akrapoviče, přes vyhřívané rukojeti až po sadu kufrů nebo brašen. Do prodeje se dostane v průběhu měsíce března, prodejní cena bude začínat na částce 295 000 Kč a nabízet se bude ve čtyřech barevných variantách, základní černá, nebo prémiová šedá, žlutá a modrá s kontrastními prvky v safírově černé barvě.
Zdroj: Triumph Motorcycles
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.3.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda
- 7.5. - Třídenní testy MotoE v Barceloně
- 7.5. - MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery
- 6.5. - Časový program GP Francie v Le Mans
- 5.5. - Divoké karty pro Most
- 5.5. - Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix
Další z rubriky
- 5.5. - Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster