Yamaha YZF R125 2019: změň svoji realitu
- Publikovno: 3.10.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ostrý agresivní výraz, jedinečný design, vynikající ovladatelnost a dynamika, to je společná charakteristika supersportovních modelů Yamaha řady R. Ve stejném gardu přijíždí na scénu i novinka kubatury 125 ccm.
Zcela nový model YZF-R125, je nejvyspělejším maloobjemovým supersportem, jaký kdy společnost Yamaha vyvinula. Zcela nový technicky vyspělý motor poskytuje lepší zrychlení a mnohem širší rozsah výkonu od nízkých až po vysoké otáčky, zatímco nový rám a ergonomické uspořádání zaručuje snadno dostupnou agilitu a vynikající stabilitu. Agresivní vzhled je inspirovaný modelem YZF-R1 a má závodní, aerodynamický přední kryt a design kokpitu ovlivněný závody MotoGP.
Dvojité LED světlomety a přední kapotáž jsou ve stylu okruhové YZR-M1. Špičkové zpracování je patrné na celé řadě vysoce kvalitních součástí včetně brýlí vidlice a nalakovaného předního blatníku. Také zadní část motocyklu se dočkala kompletního přepracování ve stylu modelu YZF-R1 a nyní ji zdobí závody prověřené vzduchové kanály a zadní světla s 12 LED diodami.
Elegantní sportovní design nové kapotáže je doplněn novou palivovou nádrží o objemu 11 litrů, která byla navržena tak, aby ji bylo možné snadno demontovat, když bude třeba získat přístup během pravidelné údržby. Tvar této nové nádrže, ozdobené dokonale přiléhavými vnějšími panely, poskytuje vynikající oporu kolen a umožňuje jezdci zaujmout řadu různých pozic vyhovujících jízdě nízkou i vysokou rychlostí.
Novinka obdržela stylový sportovní, multifunkční LCD displej, stejně jako snadno čitelný středový segmentový otáčkoměr a velký digitální rychloměr, obsahuje kontrolku řazení, indikátor zařazeného převodového stupně a stavový displej systému VVA. Nová řídítka s otevřenější a vodorovnější polohou poskytují ideální rovnováhu mezi sportovní jízdou a každodenním komfortem a obě sedla byla přepracována a jsou nyní vyplněna silnější pěnou.
Novinka je poháněna kapalinou chlazeným motorem se čtyřmi ventily o zdvihovém objemu 125 ccm, který byl zcela přepracován, aby poskytoval vyšší točivý moment a plynulejší přísun výkonu v širším pásmu otáček a současně měl také nižší spotřebu paliva. Je vybaven novou technologií, systém variabilního řízení ventilů (VVA), který optimalizuje polohu ventilů v závislosti na otáčkách motoru. Systém VVA zaručuje ideální provozní charakteristiky sacích a výfukových ventilů při jakýchkoli otáčkách motoru. Jezdec tak může na motocyklu YZF-R125 zažít silnější točivý moment umožňující lepší zrychlování od nízkých po střední otáčky, doplněný o lepší výkon ve vyšších otáčkách motoru.
Nový motor využívá kromě systému VVA zlepšujícího výkon zcela novou hlavu válce se čtyřmi ventily, která těží z větších a kratších sacích a výfukových ventilů. Konstruktéři společnosti Yamaha zmenšili také velikost spalovacího prostoru. Výsledkem je vyšší účinnost spalování, která u modelu YZF-R125 přispívá k mnohem širšímu rozsahu využitelného výkonu a zároveň pomáhá snížit spotřebu paliva. Tyto novinky se také podílí na působivém zvuku výfuku.
Všechny modely řady R jsou známy svou lehkostí a agilitou při jízdě na silnici i na okruhu a rám modelu YZF-R125 prošel pro rok 2019 řadou výrazných změn. Geometrie přední a zadní části rámu byla optimalizována za účelem dosažení plynulejší a lehčí ovladatelnosti. Společně s 41 mm přední vidlicí nabízí tento nový rám větší komfort i při vysokých rychlostech. Podvozek je vybaven lehkou kratší hliníkovou kyvnou vidlicí.
Yamaha R125 spoléhá na širší zadní pneumatiku s šířkou 140 mm, která poskytuje dobrou vyváženost přilnavosti a trvanlivosti, nabízí lepší stabilitu a ovladatelnost. Přední kotouč o průměru 292 mm a 230 mm zadní kotouč zaručují silný brzdný účinek s bohatou zpětnou vazbou.
Model YZF-R125 bude dostupný u prodejců Yamaha začátkem roku 2019. Na výběr budete mít ze třech barevných variant, modrá Yamaha Blue, černá Tech Black a bílá Competition White.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.10.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl