Reklama

BMW S1000RR: maximální zážitek

Po dvou letech přichází bavorský výrobce s novým supersportem S1000RR. Ačkoliv se od původního úspěšného modelu na první pohled nijak neliší, věřte, že zdání klame.

Boční asymetrické plasty pozměnily tvar, deflektory na úrovni spoje masky a bočních kapot zlepšují aerodynamiku a zadní kapotáž zeštíhlela. Při pohledu na logo RR zjistíte, že je oproti původnímu trochu jiné. Největších změn však doznal podvozek, což znamená změnu odpružení, která zajistí lepší jízdní dynamiku. Němečtí inženýři také modernizovali vypínatelný systém Race ABS. Nová geometrie zajišťuje přesnější řízení, mechanický tlumič řízení můžete nastavit v rozmezí deseti poloh. Změna systému kontroly trakce umožní motocyklu jasněji reagovat během jízdy po okruhu v režimech Race a Slick. Režim Rain naopak omezí výkon motoru na 163 koní. V souvislosti s tímto byl přenastaven plyn pro lepší reakci na jednotlivé režimy. Výsledkem všech inovací by měla být lepší ovladatelnost, přesnost řízení a zpětná vazba motocyklu.

Řadový čtyřválec dosahuje nejvyššího výkonu 142 kW (193 koní) při 13 000 1/min. Pro dravější akceleraci přibyl na zadní rozetě jeden zub. Sjednotily se křivky v oblasti palivových map pro režimy Sport, Race a Slick. Jezdec si tak po jakékoliv změně režimu nemusí zvykat na jinou odezvu motoru. Upravený LCD otáčkoměr má lepší čitelnost a také pět úrovní stmívání.

Supersportovní novinka je k dostání ve čtyřech barevných provedeních: Racing Red s bílou barvou Alpine, modrou Bluefire, černou metalízou Sapphire a v barvách BMW Motorrad Motorsport.

Technické údaje

Motor: Vodou/olejem chlazený čtyřválcový, čtyřtaktní řadový motor, čtyři titanové ventily/válec. Elektronické vstřikování. Vrtání a zdvih 89 x 49,7 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 13:1. Největší výkon 142 kW (193 koní) při 13 000 1/min, největší točivý moment 112 N.m při 9750 1/min. Nejvyšší rychlost přes 200 km/h.

Pohonné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná anti hoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: zdvojený mostový rám z hliníku, přední vidlice USD o průměru 46mm s nastavitelným stupněm tahu a tlaku, zdvih 120 mm, zadní odpružení s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Přední brzda dvoukotoučová čtyřpístková 320 mm, zadní brzda jednokotoučová jednopístková 210 mm. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 120/70 ZR 17 a vzadu 190/55 ZR 17, Celková délka 2056 mm, šířka 856 mm, rozvor 1432 mm, výška sedla nad zemí 820 mm, suchá hmotnost 183 kg, objem palivové nádrže 17,5 litrů.

2012 BMW S1000RR022012 BMW S1000RR092012 BMW S1000RR062012 BMW S1000RR032012 BMW S1000RR052012 BMW S1000RR112012 BMW S1000RR132012 BMW S1000RR102012 BMW S1000RR082012 BMW S1000RR072012 BMW S1000RR042012 BMW S1000RR01



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama