Reklama

Žádný tovární tým si nevezme pilota z WSBK!

Jonathan Rea (Kawasaki) a Chaz Davies (Ducati) jsou nejúspěšnější piloti Superbike v posledních třech letech. Přesto žádný tovární tým z MotoGP nemá zájem je angažovat do královské kubatury!

Trojnásobný mistr světa Superbike Jonathan Rea získal od roku 2015 během 80 závodů 71 (!) pódiových umístěn, z toho bylo 39 vítězství. Chaz Davies ve stejném období 54 pódiových umístění a 23 vítězství, Tom Sykes 52 pódiových umístění a 11 vítězství.

Všichni tři by rádi závodili v MotoGP – ovšem jen za správných podmínek. To znamená v továrním týmu a na motocyklu, s kterým je možno vyhrávat. To znamená na motocyklu Honda, Yamaha nebo Ducati. A jak to vypadá, tyto tovární týmy své jezdecké sestavy měnit nebudou.

„Ovšem získat místo v továrním týmu je skoro vyloučená věc“, říká sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti.

Chaz Davies čas od času prohlásí, že by rád zkusil návrat do Grand Prix, rovněž Jonathan Rea by takovou šanci rovněž uvítal.

Chaz by ale musel nejdříve vyhrát šampionát WorldSBK, i když už vyhrál hodně závodů. A dalším krokem by bylo, potvrdit to v MS-MotoGP.

Nešťastnou shodou okolností nemají týmy MotoGP a zúčastněné továrny jezdce z MS-Superbike vůbec na zřeteli.

„Jsi v paddocku MotoGP a koncentruješ se na to, co se děje zde. Vidíš jezdce z kubatur Moto3 a Moto2, vidíš je během každého závodního víkendu, znáš je a můžeš s nimi mluvit. Znají okruhy, takže můžeš jejich potenciál zhodnotit“, říká dále Paolo Ciabatti.

K tomu je nutno vzít přání promotéra, aby ti nejlepší jezdci své kubatury postoupili do té nejbližší - vyšší. To je cesta, kterou Ducati uskutečnila v případě Michaela Rinaldiho.

Je proto skoro nemožné, aby se tovární tým v MotoGP rozhodl pro jezdce ze Superbike. Maximálně by mu mohli nabídnout nějaké místo v satelitním týmu.

V minulosti přišli pouze Nicky Hayden a Troy Bayliss přímo do továrního týmu MotoGP, zatímco Edwards, Spies a Crutchlow museli ze SBK do zákaznického týmu.

„Davies nebo Rea by se možná v MotoGP opravdu uplatnili, i když level v MotoGP je extrémně vysoko. Ale nikdo je nevezme do továrního týmu, to znamená že by museli začít v Pramacu, Tech3 (nyní to bude jiný tým) nebo LCR.“, dodává Paolo Ciabatti.

A zde je rovněž kámen úrazu, v takovém týmu neobdržíš tolik peněz. Špičkoví piloti z MS-Superbike berou takovou gáži, kterou v satelitním týmu MotoGP nikdy neobdrží. Takový pilot by se musel spokojit s třetinou, možná čtvrtinou současné gáže ze Superbike a tak by sám sebe uvedl do nepříjemné pozice. Bude v jiném šampionátu, v jiném paddocku, musí jet za satelitní tým, který není na takovém niveau jako ten tovární a ještě bude brát méně peněz. K tomu všemu potřebuješ hodně vysokou motivaci.

Zatím se to podařilo dvěma jezdcům: Cal Crutchlow stále patří mezi nejrychlejší přišel ze Superbike. Nicky Hayden naopak z mistrovství US-Superbike a přímo do továrního týmu Hondy, ale tehdy mu hrozně pomohla Honda USA.

„Se vším respektem k ostatním jezdcům, nejlepšími současnými jezdci v Superbike jsou Rea a Davies. A mohli by se v MotoGP dobře uplatnit – jak dobře, nemohu říci. Ale dobrá! Byli by spokojeni, kdyby šampionát MotoGP dokončili na 7. nebo 8. místě, nevyhráli žádný závod a bojovali pouze o umístění v Top-10? A skončit celkově na 6. místě, to je obdivuhodný výkon, o tom není pochyb. Tak jako třeba vloni Johann Zarco.“, uzavírá celou myšlenku o vlastně nemožnosti postupu z WorldSBK do MotoGP sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama