Reklama

WorldSBK 2018: Ještě čtyři týmy bez podepsaných jezdců

Do 7. listopadu se musely týmy pro MS-Superbike 2018 přihlásit u DWO (Dorna World Organisation). V následujících dnech obdržely týmy buď pozitivní, nebo negativní odpověď. Jedinou výjimkou byl tým HPC-Power Suzuki od Denise Hertrampfa.

Do konce listopadu musí tým HPC-Power Suzuki dát dohromady budget, aby mohl závodit v MS-Superbike 2018. A z toho, jak to vlastně dopadne, se rozhodne, zda Pedercini nebo Guandalini obdrží druhé místo pro svůj tým.

Potencionální hlavní sponzor Eighty One Powerdrink se zatím vyjádřil pouze ústně, do konce listopadu musí následovat písemné potvrzení, jinak DWO přidělí jedno až dvě místa rezervovaná Hertrampfovi jiným týmům.

DWO (Dorna) kalkuluje s 23 jezdci ve startovním poli MS-Superbike 2018. Pokud vypadne HPC-Power Suzuki, tak mají o tyto dvě volná místa zájem Pedercini Kawasaki a Guandalini Yamaha pro svého druhého pilota. Kdo je nakonec obdrží, bude záležet na lepším technickém zázemí týmu a také na zvučnějším pilotovi.

Ze startovního roštu MS-Superbike 2017 vypadl pouze - už řadu let bojující s chronickým nedostatkem peněz - tým IodaRacing Aprilia majitele Giampiera Sacchiho.

Místo něho přibudou minimálně dva nové týmy: Německá stáj Triple M Honda od Matthiase Mosera, dosud závodící v ME-Superstock-1000, kdy tak na tratích uvidíme třetí motocykl Fireblade SP2. Pilotem bude jezdec z New Yorku Patrick Jacobsen (24), dosud pilot WorlSSP, který tak dostane první šanci v šampionátu WorldSBK.

Orelac VerdNatura Kawasaki nasadí kromě motocyklu v MS-Supersport také jeden motocykl do MS-Superbike a ten bude pilotovat Argentinec Leandro Mercado.

Třetím možným novým týmem by mohl být už jmenovaný HPC-Power Suzuki se Švýcarem Dominicem Schmitterem a s jedním dosud pro veřejnost nejmenovaným druhým jezdcem.

Volná místa jsou zatím ve čtyřech týmech: Stáj Grillini Suzuki zatím nepodepsala smlouvu se žádným pilotem, to stejné platí i pro Pedercini Kawasaki. Lucio Pedercini si přeje Kolumbijce Yonnyho Hernandeze, velký zájem projevuje i šampion STK 1000 z roku 2016 Raffaele De Rosa - letos závodící za Althea BMW.

U týmu Guandalini Yamaha se dávají největší šance českému jezdci Ondřeji Ježkovi.

Alessandro Andreozzi svými výsledky v posledních čtyřech závodech sezóny 2017 na sebe upozornil dosavadního zaměstnavatele Guandalini Yamaha, a tak jeho šance jsou na velmi dobré úrovni: Buď Grillini nebo Pedercini.

Na jedno z volných míst ale čeká i Alex de Angelis, jinak by musel do «sportovní penze»: „Jsem na pozici stand-by“, říká pro GPOne pilot ze San Marina a dodává: „V příštím týdnu má ještě dvě jednání co se týká MS-Superbike, pak se musím rozhodnout“.

Jedno se jisté, směrem do týmu Pedercini Kawasaki se rozhodně jeho myšlenky neubírají.

2018 uvidíme celkem osm značek v MS-Superbike: Vedle dosavadních Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, MV Agusta a Yamaha přibudou minimálně dvě Suzuki v týmu Grillini. A pokud se objeví na startovním roštu i HPC-Power, tak se můžeme dokonce těšit na čtyři nové motocykly GSX-R1000R.

Jezdci a týmy WorldSBK 2018

Kawasaki: Jonathan Rea (GB), Tom Sykes (GB)
Pata Yamaha: Michael van der Mark (NL), Alex Lowes (GB)
Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Marco Melandri (I)
MV Agusta: Jordi Torres (E)
Milwaukee Aprilia: Eugene Laverty (IRL), Lorenzo Savadori (I)
Red Bull Honda: Leon Camier (GB), Jake Gagne (USA)
Kawasaki Puccetti: Toprak Razgatlioglu (TR)
Go Eleven Kawasaki: Roman Ramos (E)
Orelac Kawasaki: Leandro Mercado (ARG)
Barni Ducati: Javier Forés (E)
Triple-M Honda: Patrick Jacobsen (USA)
Althea BMW: Loris Baz (FR)
Grillini Suzuki: Kevin Calia (ITA)?, Roberto Rolfo (ITA)?, Alessandro Andreozzi (ITA)?, Sheridan Morais (RSA)?
Pedercini Kawasaki: Yonny Hernandez (COL)?, Davide Giugliano (ITA)?, Raffaele de Rosa (ITA)?, Federico Sandi (I)?
Guandalini Yamaha: Alessandro Andreozzi (ITA)? Ondřej Ježek (CZE)?
HPC-Power Suzuki ?: Dominic Schmitter (CH)

Tučně vytištění jezdci jsou oficiálně potvrzeni.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama