Reklama

Trilogie KTM v Grand Prix 2017

Jako jediná továrna ze všech zúčastněných bude rakouská KTM závodit ve všech třech kubaturách silničního mistrovství světa MotoGP.

V mistrovství světa silničních motocyklů uvidíme napříč všemi kubaturami letos celkem 12 různých továren: Budou to japonské značky Honda, Yamaha a Suzuki, italské Ducati a Aprilia, rakouská KTM, německý Kalex, švýcarský Suter, italský Speed-Up, francouzské Tech3 a Peugeot a indická Mahindra.

Ovšem pouze rakouská KTM bude bojovat o mistrovské body ve všech třech vypsaných kubaturách, tedy MotoGP, Moto2 a Moto3.

V imposantním novém závodním oddělení «KTM Factory Racing» v Munderfingu byl dnes představen letošní projekt MotoGP v novém designu.

Ve dvoutaktní éře (125 a 250 ccm) mezi 2003 - 2009 nevyhrál žádný z jezdců KTM titul mistra světa, ačkoliv za Rakušany závodili takoví jezdci, jakými byli Arnaud Vincent, Roberto Locatelli, Casey Stoner, Mika Kallio, Julián Simón, Gabor Talmacsi, Tomoyoshi Koyama, Randy Krummenacher, Stefan Bradl, Michi Ranseder, Steve Bonsey a dokonce jistý Marc Márquez (2008 a 2009) - všichni v 125 ccm. Kvůli hospodářské krizi se továrna KTM ze závodění v Grand Prix stáhla.

V kubatuře 250 ccm pilotovali tyto motocykly Anthony West, Hiroshi Aoyama, Manuel Poggiali, Mika Kallio a Julián Simón - bylo to v sezónách 2005 až 2008, tedy co jezdec, to velké jméno.

Ovšem Stoner, Bradl, Simón, Talmacsi, Márquez a Aoyama vyhráli své tituly mistrů světa až u konkurence.

Teprve potom bylo u KTM v režii ředitele divize Motorsportu Pita Beirera zřízeno vlastní závodní oddělení a 2012 následoval comeback do Grand Prix s vlastním továrním týmem v nové kubatuře Moto3.

KTM dokázala během pěti let vyhrát čtyřikrát titul mistra světa konstruktérů a tři jezdci Sandro Cortese (2012), Maverick Vinales (2013) a Brad Binder (2016) se stali mistry světa jezdců.

Nyní zatroubila KTM k útoku: 2017 bude poprvé ve společné kontinuitě s týmovým šéfem Akim Ajem závodit s týmem Red Bull KTM-Moto2 (jezdci: Binder a Oliveira) a to s vlastním šasí vybavených jednotnými motory Honda.

Ale hlavně vznikl nejen dlouho očekávaný projekt MotoGP, který je podporován státní roční dotací 30 milionu Euro - ale zaslouží si především obrovský respekt: Vedle továren Honda, Yamaha, Suzuki, Ducati a Aprilia, bude v «Creme de la Creme» motocyklového sportu minimálně 5 let startovat i KTM.

A jak řekl předseda správní rady KTM Stefan Pierer: „Nejsme zde kvůli olympijské myšlence «zúčastnit se», nýbrž chceme do tří let bojovat o pódiová umístění. Vzorem nám je Suzuki. Máme to správné nadšení, ale máme taky potřebné peníze. Potřebovali jsme 10 let k tomu, abychom vyhráli US-Supercross Championship a pokud to bude nutné, tak zde také 10 let zůstaneme.“

Slavnostní představení týmu se mělo konat už včera večer, ale plánovaný Foto-Shooting týmu MotoGP musel být odložen na pondělí v 8 hodin. Důvodem byla skutečnost, že oba tovární piloti Pol Espargaró a Bradley Smith zůstali na zpáteční letecké cestě z Austrálie «viset» 7,5 hodiny na letišti v Dubai a do hotelu v Rakousku se dostali až těsně před půlnocí.

Zatímco v nejslabší kubatuře seriálu Grand Prix Moto3 je zisk titulu mistra světa dle Motoforum.cz jediným cílem, ostatně jezdecké složení Ital Niccolo Antonelli a Nizozemec Bo Bendsneyder tomu napovídá, tak v obou dalších kubaturách budou jezdci s černo-oranžovými motocykly úplnými Rookies. V prostřední kubatuře budou rakouskou továrnu reprezentovat staří známí v tomto «dresu» Portugalec Miguel Oliveira a úřadující mistr světa Moto3 Jihoafričan Brad Binder. Zde je cíl na sezónu 2017 celkem jasný: Získat co nejvíce pódiových umístění a hned v prvním roce závodění Moto2 se pokusit získat i nějaké to vítězství. V královské kubatuře MotoGP pak oba tovární piloti Španěl Pol Espargaro a Brit Bradley Smith mají následující úkol: V Rookie sezóně závodění v MotoGP se prezentovat lépe, než minulý Rookie, kterým byla v sezóně 2015 italská Aprilia - na konci seriálu obsadili P16 Alvaro Bautista a P18 Stefan Bradl.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama