Reklama

Problémy s pneu na Phillip Islandu nebyly pouze letos

Už v roce 2013 se na Phillip Islandu projevily při GP Austrálie 2013 v MotoGP. Tehdy byla nařízena výměna mezi 9. a 10. kolem. Márquez to propásl a byl diskvalifikován! A letos se, stejně jako vloni, vyskytly i v WorldSBK a WorldSSP.

Vše prý má na svědomí nový asfaltový povrch okruhu Circuit Phillip Island, říká jedna strana...Ta druhá, tedy dodavatel jednotných pneumatik Pirelli zase tvrdí, že týmy nedodržují předepsaný tlak v pneumatikách a jezdci nastupují do závodu s podhuštěnými pneumatikami.

Faktem je, že ve druhém závodě, tedy nedělním, byla povinná zastávka v depu a každý pilot musel mezi 10. a 12. kolem zastavit u své týmové garáže a nechat si namontovat čerstvou zadní pneumatiku. Jednalo se o tkvz. závod flag-to-flag!

Do té doby se totiž udály dva crashe s nenávratnými následky:

Během sobotního tréninku FP3 kubatury MS-Supersport havaroval pětinásobný mistr světa Kenan Sofuoglu při rychlosti 240 km/h, když mu explodovala zadní pneumatika a utrpěl popáleniny, když se ocitl pod svým motocyklem. Ačkoliv následující nedělní závod dokončil v bodech, tak dle vlastního vyjádření měl jinak absolutně nebojácný Turek prostě strach jet rychleji..., neboť od 4. kola cítil vibrace zadního kola a bál se dalšího defektu pneumatiky! a propadl se až na 13. místo v cíli.

V tomto týdnu bude v Turecku operován na oddělení plastické chirurgie a bude mu na jeho vloni zlomené pánvi provedena plastika popálené kůže.. Do dalšího závodu v Buriramu by ale měl být exmistr světa absolutně v pořádku.

Druhou obětí nečekaného výbuchu zadní pneumatiky Pirelli byl kolumbijský jezdec Yonny Hernandez z týmu Pedercini Kawasaki. 29-letému privátnímu pilotovi explodovala zadní pneumatika během sobotního závodu a jelikož se zranil bolestivě na levém rameni, tak do nedělní odvety nemohl nastoupit a právě on se tak postaral o zavedení závodu systémem flag-to-flag!

Faktem je, že doporučený tlak v pneumarikách Pirelli byl dle ředitele závodního oddělení této firmy Giorgia Barbiera 1,6 barů: „Udělali jsme neohlášenou kontrolu tlaku na gridu u některých týmů. Z 9 kontrolovaných vzorků byly 4 podhuštěny. To je rozhodující moment, pokud neodpovídá tlak v pneumatikách, tak nemohou optimálně fungovat. A to na tak problematické dráze, jakou je právě Phillip Island.“, říká dále tento Ital

Od Aragónu by mělo být podhuštění pneumatik dokonce peněžně pokutováno!

Uvidíme, co bude dál, na jiných okruzích tyto problémy ještě nikdy nebyly.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama