Peugeot/Mahindra: Problémy s převodovkou nebyly jen u Haniky
- Publikovno: 13.4.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Předchůdce továrního týmu Peugeot/Mahindra, Racing-Team Germany, oznámil minulý týden insolventní řízení, nový tovární tým Peugeot ukončil už podruhé letos - ze tří startovních možností - závod Grand Prix bez bodového zisku.
Pompézně uváděný tým Peugeot MC Saxoprint se neměl při závodě Red Bull Grand Prix of The Americas na okruhu Circuit Of The Americas - COTA čím chlubit: P16 pro Alexise Masboua a P21 pro Johna McPheeho, tedy ani jeden mistrovský bod pro tým ze Saska v MS-Moto3.
Týmový manažer Terrell Thien vysvětluje tento debakl následovně: „Náš projekt prožívá v současné době hodně tvrdé časy. Od prvního testu bojujeme s převodovkou, která prostě nefunguje. Ovšem u Mahindry byla svalována vina na všechny ostatní. Při GP Texasu měly čtyři motocykly Mahindra problémy s převodovkou a kvůli ním nedokončili její jezdci závod. Takže technici od této značky se nyní musí co nejrychleji jako svou domácí úlohu tento problém vyřešit, jinak nás do budoucna nečekají žádné růžové časy“.
Thien je názoru, že v Argentině se tyto problémy s převodovkou neukázaly v takové nahotě proto, že bylo mokro: „V dešti nebyla převodovka tak extrémně namáhána, ovšem v Austinu vypadl u Johna 14x zařazený rychlostní stupeň a jel tak na neutrál. To stejné se stalo Alexisovi. Jorge Martin zničil převodovku úplně a také u Haniky se něco stalo“.
„Je neakceptovatelné, aby se dosud nenašlo nějaké řešení. Problémy s převodovkou trvají už jeden a půl roku“, říká dále naštvaně Thien.
Davide Borghesi je vedoucím projektu Mahindra v současném centru Baiocco/Itálie. Konkurenceneschopné biky Mahindra stály už v sezóně 2015 v palbě kritiky (pouze jedno pódiové umístění), proto žádali Jorge Martinez a Gino Borsoi z továrního týmu Mahindra-Mapfre (2016 s jezdci Jorge Martinem a Francsco Bagnaiou) na podzim 2015 návrat Mahindry do švýcarské firmy Suter Racing Technology. SRT tak měla být opět zodpovědná o další vývoj těchto motocyklů! Ve firmě Suter byly motocykly Mahindra MGP3O stavěny a vyvíjeny v prvních dvou letech závodění v MS. Martinez také chtěl, aby se konstruktér Suteru Alex Giussani stal znovu vývojovým šéfem u Mahindry.
Hodně toho bylo slíbeno, Martinez hrozil odchodem ke KTM nebo k Hondě, ačkoliv má tříletou smlouvu s Mahindrou do konce roku 2017.
Jen poznámka: Motocykly Peugeot jsou úplně stejné jako Mahindra, koncernu Mahindra patří 51% akcií továrny Peugeot Motocycles.
Ovšem od 1. dubna 2016 už není Giussani zodpovědný za motocykly Mahindra a Peugeot: „To jsme se dozvěděli pouhou náhodou“, byl hodně překvapen v Texasu Terrell Thien a hned dodal: „Požaduji v nejbližších dnech pracovní meeting v Curychu. Náš “styčný důstojník„ je dosud Borghesi. On musí naše stížnosti dále interpretovat na šéfy od Mahindry. Ale že bude přítomen také šéf závodního oddělení Mahindry Mufaddal Choonia, jako tomu bylo dosud, silně pochybuji. Ale v žádném případě už to nemůže tak nadále pokračovat“.
A zde jsou neoddiskutovatelná fakta dosavadních výsledků jezdců s motocykly Mahindra/Peugeot v letošní sezóně během tří závodů Grand Prix:
09- Francesco Bagnaia – Aspar Mahindra Moto3 – Mahindra MGP3O – 18 bodů
17- John McPhee – Peugeot MC SaxoPrint – Peugeot MGP3O – 9
19- Jorge Martin – Aspar Mahindra Moto3 – Mahindra MGP3O – 8
26- Alexis Masbou – Peugeot MC SaxoPrint – Peugeot MGP3O – bez bodu; nejlépe P16 v Texasu
27- Darryn Binder – Platinum Bay Real Estate – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P23 v Kataru
28- Karel Hanika – Platinum Bay Real Estate – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P24 v Argentině
30- Tatsuki Suzuki – CIP Unicom Starker – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P19 v Texasu
31- Stefano Valtulini – 3570 Team Italia – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P28 v Argentině
32- Lorenzo Petrarca – 3570 Team Italia – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P14 v Texasu
33- Fabio Spiranelli – CIP Unicom Starker – Mahindra MGP3O – bez bodu; nejlépe P26 v Texasu
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.4.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 28.11. - Za Leopard Racing také David Almansa
- 17.11. - Vítězem v Barceloně Bagnaia, Martin mistrem světa
- 17.11. - Další vítězství Davide Alonsa
- 16.11. - Sedmé Pole Position pro Davida Alonsa
- 9.11. - Předběžný startovní rošt Moto3 na sezónu 2025
- 8.11. - Carpe v roce 2025 s Red Bull KTM Ajo v Moto3 po boku Ruedy