Reklama

Nový Rookie VR46 Academy: Alberto Surra

17-letý pilot týmu Snipers-Honda Alberto Surra (nahradil během sezóny 2021 v tomto italském týmu našeho Filipa Salače!) je nejnovější posilou R46 Riders Academy. Cílem tohoto nástupnického programu je podporovat mladé Italy na jejich cestě do «premier class».

Tato mise VR46 Riders Academy pro talentované Italy se ukázala jako smysluplná, což potvrzují Franco Morbidelli, Francesco Bagnaia, Luca Marini nebo nyní jako poslední Marco Bezzecchi.

Po odchodech Baldassarriho, Bulegy a Foggii na konci sezóny 2019 se teprve letos R46 Riders Academy rozrostla: Koncem září přišel oficiálně 17-letý Alberto Surra, který se už několik měsíců připravoval v Tavullii a z CIV-Teamu Bardahl VR46 Riders Academy byl přetransferován k Rivacold Snipers do MS-Moto3, kde bylo uvolněné místo po odchodu Čecha Filipa Salače.

42-letý mentor Valentino Rossi vysvětluje: „Surra u nás už žil a trénoval celý rok a my jsme tak mohli poznat jeho charakter. Nejsme rozhodně jednoduchá skupina. Je to tady trochu jak v kasárnách: Jsou tady mazáci a pokud chceš být jako nováček mezi ně přijat, tak si musíš jejich sympatie nejdříve zasloužit.“

Surra debutoval v MS 2021 ještě za Bardahl VR46 Riders Academy Team s wild card při domácím závodě v Mugellu. Do současného Rivacold Snipers Team se dostal při Dutch TT v Assenu, když se stal nástupcem Filipa Salače. Český jezdec pak převzal v týmu PrüstelGP ve druhé polovině sezóny motocykl KTM v Mugellu nešťastně a tragicky zahynulého Jasona Dupasquiera.

První mistrovský bod získal 17-letý Surra při GP Algarve v Portimão, když byl odmávnut v cíli jako 15., při druhém závodě v Misanu si vyjel 7. startovní pozici. Samozřejmě, že určitým problémem pro Surru byl přechod na Hondu, kterou předtím ještě neznal.

Surra má díky své váze a výšce v Moto3 trochu problémy a tak chce v zimě zapracovat na tom, aby trochu váhy shodil.

Italský teenager je také rád, že se od roku 2023 posunula směrem nahoru věková hranice: „V Moto3 jezdí totiž taky jezdci, kteří opravdu váží o hodně méně a mají tak výhodu. V Moto3 hraje váha opravdu hodně velkou roli, při zrychlení a na rovinkách. Já vážím 65 kg a závodím proti hochům, kteří mají o 10 kg méně“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama