Konec privilegií pro Suzuki!
- Publikovno: 25.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Třetí místo Mavericka Vinalese v závodě MotoGP na Phillip Islandu má pro Suzuki i nevýhody: 2017 už pro tuto japonskou továrnu nebudou platit výhody «concession teams».
Oba dva «concession teams» Suzuki a Aprilia využívaly 2016 v MS-MotoGP velká privilégia. Pro Suzuki ale bodu 2017 škrtnuta - Maverick Vinales totiž stál v tomto roce příliš často na pódiových stupních!
Čtyři pódiová místa Mavericka Vinalese (3. v Le Mans, vítězství v Silverstone, 3. v Motegi a na Phillip Islandu) v tomto roce mají pro tým Suzuki Ecstar také stinné stránky. Na jaře 2015 zavedly Grand Prix Commission a sdružení zúčastněných továren MSMA na sezóny 2015, 2016 a 2017 pro MotoGP «concession points» a Rookies jako Aprilia a Suzuki a v budoucnu KTM deklarovaly jako «concession teams».
Tyto «concession points» dostaly všechny značky, které v letech 2013, 2014 a 2015 nevyhrály ani jeden «suchý závod». Proto z toho profitovala do konce roku 2015 také Ducati. Ovšem 2015 získali Italové příliš mnoho pódiových umístění...
Kriteria, jak přijít o tyto výhody, (devět místo sedmi motorů, neomezené testování, další vývoj motoru po zahájení sezóny) jsou předepsány. To vše se ztrácí při zisku šesti bodů.
Takto se tyto body získávají:
První místo: 3 «concession points»
Druhé místo: 2 «concession points»
Třetí místo: 1 «concession points»
To znamená v praxi: Suzuki získala díky třetím místům Mavericka Vinalese v Le Mans, Motegi a Phillip Islandu stejně jako za vítězství v Silverstone celkem šest «concession points».
Suzuki se tak musí stejně jako Honda, Yamaha a Ducati spokojit se sedmi místo dosavadních devíti motor pro jednoho jezdce na sezónu, vývoj motoru bude zastaven začátkem sezóny 2017. To jsou méně příjemné skutečnosti, které přišly díky úspěchům výborně jezdícího Vinalese u Suzuki...
Předtím mohly Suzuki a Aprilia používat pravidelně «engine upgrades». A na rozdíl od Factory-Teams mohly Rookies týmy také neomezeně testovat: Pouze pět testovacích dnů mimo oficiální testy IRTA ve Valencii, Sepangu, Phillip Islandu a Doha stejně jako tři pondělní testy po závodech Grand Prix, což platilo pro továrny Honda, Yamaha a Ducati 2016, bude platit 2017 také pro Suzuki.
Nyní je to vše jasné: Privilegia «concession teams» budou 2017 platit pouze pro značku Aprilia a Rookie KTM.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
Další z rubriky
- 19.4. - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- 18.4. - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- 14.4. - Ódu na motocyklové závody vyhrál Viňales
- 14.4. - Wild card pro Pedrosu a Pola Espargara
- 14.4. - Lin Jarvis opustí po sezóně Yamahu a paddock MotoGP
- 13.4. - Maverick Viňales vyhrál suverénně Sprint v Austinu