Jordi Torres získal více bodů, než zbylá trojice s motocykly BMW

Ve svém druhém roce závodění v MS-Superbike se Jordi Torres prezentoval s BMW týmu Althea jen o něco hůře než 2015 s továrně podporovaným bikem Aprilia RSV4.

Jako šestý v konečném pořadí MS-Superbike 2016 byl Jordi Torres s velkou převahou nejlepším pilotem s motocyklem BMW. Ziskem 213 bodů nashromáždil rychlý Španěl o neuvěřitelných 124 bodů více než druhý nejlepší jezdec s motocyklem stejné značky Australan Josh Brookes z britského týmu Milwaukee - úřadující šampion britských superbiků!

A zatímco Torres získal během závodních víkendů 2016 už zmiňovaných 213 bodů, tak zbývající trojice s motocykly BMW S1000RR jich nasbírala pouhých 204, tedy ještě o 9 méně!

Chyb se nedopustil Torres velmi málo: V 25 z celkového počtu 26 jízd během sezóny 2016 uviděl cílový šachovnicový praporek. Pouze v chaotickém závodě - byla to druhá jízda na Lausitzringu - nedokončil 29-letý jezdec závod kvůli pádu. Pouze tři jezdci z celého startovního pole - Nicky Hayden (Honda), Javier Fores (Ducati) a Roman Ramos (Kawasaki) byli z tohoto pohledu úspěšnější.

Jinak dokázal pilot týmu Althea vytáhnout z motocyklu S1000RR maximum: V Imole, Sepangu a na Lausitzu byl odmávnut v Top-4, v Aragónu, Assenu a Misanu se mu podařily místa v Top-5, dalších 15 jízda dokončil závod v elitní desítce.

Althea-Boss Genesio Bevilacqua má následující názor: „Opravdovou úroveň šampionátu určují Rea, Sykes nebo Davies, rozdíl na nejvyšším levelu dělají prostě jezdci. Pokud bych měl možnost angažovat Reu, tak bychom i jako privátní tým měli šanci bojovat o titul (ostatně tým Genesia Bevilacquy získal třeba s Carlosem Checou titul v roce 2011). V MS-Superbike je to prostě možné. Největší rozdíl mezi Kawasaki a BMW jsou prostě jezdci. To ostatně dokázal i Leon Haslam, když jel finále sezóny v Kataru s motocyklem Pedercini - Kawasaki. Takže Rea, Sykes a Davies jsou Top-3 piloti v tomto šampionátu.“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama