Reklama

Jak funguje kubatura Moto2?

Kubatura Moto2 je prostřední kubaturou Grand Prix od roku 2010, kdy vystřídala od roku 1949 existující kubaturu 250 ccm. Motocykly byly v sezóně 2019 poprvé vybaveny jednotnými tříválcový motory Triumph o objemu 765 ccm.

Ty pocházejí z «Naked Bike» modelu Triumph Street Triple a mají výkon okolo 140 HP. Po devíti letech tak vystřídal Triumph motor Honda jako jednotný dodavatel. K tomu přišla 2019 také ECU od Magneti Marelli, což je jednodušší verze ECU pro Moto2.

Magneti Marelli totiž na základě ECU MotoGP vyvinula ECU pro motocykly Moto2.

Samozřejmě, že spolupracují také Triumph, Magneti Marelli, Dorna a ExternPro (tato firma provozuje revize motorů, stejně jako předtím s jednotnými motory Honda) a sídlí v areálu MotorLand Aragon.

Ačkoliv Corrado Cecchinelli, u Dorny jako Director of Technology, hovoří velmi rád o tom, že se snížily náklady, tak na straně druhé je bohužel pravda, že týmy kvůli nové ECU musely angažovat dodatečného inženýra pro elektroniku.

Ovšem faktem je, že Triumph má o 165 ccm více než Honda, Power se zvedl na 14.

V sezóně 2018 směli všichni dodavatelé šasí testovat deset dní motory Triumph. Od roku 2019 ale nesmí mít týmy v Moto2 žádné testovací týmy, tento zákaz ale nyní už neplatí. Týmy se svými stabilními piloty smí vedle oficiálních testů IRTA a pondělních testů po závodním víkendu využít maximálně sedm dní.

Po firmách Suter a Tech3 odstoupila 2019 KTM, na konci minulé sezóny to učinila rovněž NTS. Takže zůstaly pouze Kalex, Boscoscuro (předtím se jmenoval Speed Up) a MV Agusta.

Nejnižší věkový limit je letos 16. Minimální váha motocyklu a jezdce je Moto2 215 kg (v Moto3 152 kg).

Týmy platí za motory Triumph pouhých 20.000 Euro na sezónu, motocykly ale musí mít na kapotáži zřetelnou nálepku «powered by Triumph». Motory samotné jsou týmům vylosovány.

Během jednoho závodního víkendu Grand Prix najede motor mezi 500 až 600 kilometrů.

ExternPro a Triumph upozornily před sezónou 2019 všechny jezdce a týmy, že maximální počet otáček je 14.000/min, později byl při «šaltrování» dolů zvýšen na 14.500/min. Ovšem třeba notorický porušovatel tohoto předpisu Jorge Navarro (Speed-Up) neustále tento předpis porušuje.

Ti piloti, kteří pravidelně porušují tento předpis - tedy hranici 14.500/min, musí od Brna 2019 zaplatit pokutu 2019 za dodatečnou revizi motoru ve výši 5.150 Euro.

Stejně jako v kubatuře Moto3 se používá jednotný olej Liqui Moly. Dunlop vybavuje piloty Moto2 jednotnými pneumatikami. I v této kubatuře je jejich počet maximálně 17 na sucho, osm předních a devět zadních.

Při pneumatikách do deště není skoro žádný rozdíl: Dunlop musí v normálním případě dodat každému jezdci tři sady pneumatik. pokud ale koná v dešti každý trénink, tak to musí být čtyři.

2021 byli kvůli pandemii zakázáni jezdci s wild card, nyní to mohou být dva pro každou Grand Prix. Ale může je nasadit pouze tým, který se pravidelně zúčastňuje šampionátu kubatury Moto2.Důvodem je skutečnost, že pouze tyto týmy mají zkušenosti s ECU od Magneti Magrelli.

GRAND PRIX OF QATAR - Entry List, Moto2™

r 2 RODRIGO Gabriel (GRod) ARG Pertamina Mandalika SAG Team KALEX
r 4 KELLY Sean Dylan (SKel) USA American Racing KALEX
5 FENATI Romano (RFen) ITA MB Conveyors Speed Up BOSCOSCURO
6 BEAUBIER Cameron (CBea) USA American Racing KALEX
7 BALTUS Barry (BBal) BEL RW Racing GP KALEX
9 NAVARRO Jorge (JNav) SPA Flexbox HP40 KALEX
r 12 SALAC Filip (FSal) CZE Gresini Racing Moto2 KALEX
13 VIETTI Celestino (CVie) ITA Mooney VR46 Racing Team KALEX
14 ARBOLINO Tony (TArb) ITA Elf Marc VDS Racing Team KALEX
16 ROBERTS Joe (JRob) USA Italtrans Racing Team KALEX
r 18 GONZALEZ Manuel (MGon) SPA Yamaha VR46 Master Camp Team KALEX
19 DALLA PORTA Lorenzo (LDal) ITA Italtrans Racing Team KALEX
22 LOWES Sam (SLow) GBR Elf Marc VDS Racing Team KALEX
23 SCHROTTER Marcel (MSch) GER Liqui Moly Intact GP KALEX
24 CORSI Simone (SCor) ITA MV Agusta Forward Racing MV AGUSTA
r 28 ANTONELLI Niccolò (NAnt) ITA Mooney VR46 Racing Team KALEX
35 CHANTRA Somkiat (SCha) THA IDEMITSU Honda Team Asia KALEX
37 FERNANDEZ Augusto (AFer) SPA Red Bull KTM Ajo KALEX
40 CANET Aron (ACan) SPA Flexbox HP40 KALEX
42 RAMIREZ Marcos (MRam) SPA MV Agusta Forward Racing MV AGUSTA
r 51 ACOSTA Pedro (PAco) SPA Red Bull KTM Ajo KALEX
r 52 ALCOBA Jeremy (JAlc) SPA Liqui Moly Intact GP KALEX
54 ALDEGUER Fermín (FAld) SPA MB Conveyors Speed Up BOSCOSCURO
r 61 ZACCONE Alessandro (AZac) ITA Gresini Racing Moto2 KALEX
64 BENDSNEYDER Bo (BBen) NED Pertamina Mandalika SAG Team KALEX
75 ARENAS Albert (AAre) SPA Inde GASGAS Aspar Team KALEX
79 OGURA Ai (AOgu) JPN IDEMITSU Honda Team Asia KALEX
r 81 KUBO Keminth (KKub) THA Yamaha VR46 Master Camp Team KALEX
r 84 VAN DEN GOORBERGH Zonta (Zvd NED RW Racing GP KALEX
96 DIXON Jake (JDix) GBR Inde GASGAS Aspar Team KALEX



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama