Reklama

Ex-pilot Grillini Kawasaki - Dominic Schmitter: Kvalita materiálu neodpovídá úrovni hospitality

V týmu Grillini Kawasaki uvidíme 2017 novou jezdeckou dvojici: Zkušeného Itala Ayrtona Badoviniho a českého specialistu na «litrové» motocykly Ondřeje Ježka.

Jejich předchůdce Dominic Schmitter vysvětluje v následujícím článku, jak tento tým Grillini vlastně funguje, kam je ho možné výkonnostně zařadit a přibližuje fanouškům další podrobnosti.

V sezóně 2016 se v týmu Grillini Kawasaki vystřídali následující jezdci: Sezónu začal od prvního závodu v Austrálii Švýcar Dominic Schmitter (a také ji celou dokončil - celkem 24 startů), ovšem s motocyklem Kawasaki modelu 2014, což byla ve startovním poli WorldSBK 2016 opravdu «bílá vrána» Na místě vedle Schmittera se jako jeho týmoví kolegové vystřídali postupně následující piloti: Turek Toprak Razgatlioglu (pouze tréninky na Phillip Islandu), Thajec Sahustchai Kaewjaturaporn (2 jízdy v Thajsku), Jihoafričan Sheridan Morais (pouze tréninky v Donington Park), Australan Joshua Hook (celkem 7 startů) - když byl od začátku sezóny angažován jako stabilní jezdec - ovšem kvůli zranění se prvních dvou závodních víkendů nezúčastnil - a později z týmu vyhozen kvůli «nedostatečné motivaci». Počínaje Misanem tak nastoupil do týmu místo Hooka druhý stabilní jezdec, zkušený Ital Gianluca Vizziello (celkem 12 startů).

Dominic Schmitter dojel ve své Rookie sezóně s podřadným materiálem třikrát v bodech. Jelikož se Švýcar v některých bodech smlouvy nedohodl s týmovým šéfem Andreou Grillinim, tak příležitost dostali jiní dva piloti: „Bylo mně jasné, že s tímto materiálem se dopředu neposunu a příští rok bude startovní pole ještě kvalitnější. Mým cílem v uplynulé sezóně bylo, dojíždět mezi 16. a 18. místem, což bylo maximum s motocyklem Kawasaki 2014. Párkrát jsem v bodech dojel a každý získaný bod byl jako vítězství. Takže jsem si svůj cíl nejen splnil, ale dokonce i trochu překročil“.

„Pokud se podívám na startovní pole, tak je pro privátní tým jako Grillini hodně těžké porážet soupeře. Grillini je sice super tým, ale materiál není konkurenceschopný. Příští rok přibudou ještě Krummenacher u Puccettiho a Russo u Guandaliniho - tedy dva silní jezdci s dobrým materiálem k tomu. A porazit je s privátní motorkou, je skoro nemožné. To jsem poznal letos. O dalších motocyklech s podporou továren ani nehovořím.“.

„Jestli je to problém podpory od Kawasaki nebo nemá Grillini konkurenceschopný materiál, může odpovědět pouze týmový šéf. Grillini má super Hospitality, ale motocykly ji neodpovídají..Měl jsem starý motocykl, s kterým nebyly problémy a každý závod jsem byl schopen dokončit.“

Faktem je, že nový typ motocyklu Kawasaki dostane Ayrton Badovini nejdříve před prvním evropským závodem v Aragónu, Ondřej Ježek se bude muset spokojit se stávajícím, tedy Ninja 2016, s kterým už odjel několik kol v Jerezu.

«Speedy», tedy Ayrton Badovini, sní o tom, že by mohl u Grilliniho zajet stejné umístění, jaké se podařilo Leonu Haslamovi u Pederciniho – kdy Angličan obsadil v Kataru místo 5.

Co snad ještě někteří fanoušci úplně nepochopili: Cesta do MS-Superbike vede pouze přes peníze! Všechno se točí okolo peněz. Naposled to potvrdil Al Sulaiti! Ten nezávodí špatně, ale...! Posledním případem byl Davide Giugliano. Faktem je, že přibližně třetina startovního pole WorldSBK musí přinést peníze, to jsou tkzv. zaplacená startovní místa.

A to stejné platí i pro MotoGP, stejně jako pro automobilovou F1.

To jsou dle Schmittera piloti první třídy, tedy nejlepší jezdci na světě. A přece nemůže fungovat šampionát tak, že dobrý jezdec musí přinést peníze, aby mohl vůbec závodit. Třeba mistr světa 2014 Guintoli nenašel místo v mistrovství světa a Giugliano také ne, oba dva se museli spokojit se závoděním v národním šampionátu, tedy britském mistrovství Superbike.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama